Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door poerovdotdip
#2829893
Hoi,


De kat toont niet ziek en heeft nu geen koorts. Dat even voorop gesteld anders had ik het sowieso niet hier gevraagd maar al bij de dierenarts gezeten :)

Onze kat moest gister spugen, en flink ook. Nu krijgt hij hier KVV maar blijkt dus dat meerdere buren ze 'maar een heel klein beetje' eten geven. Dus ik dacht gister nou dan zal iemand hem wel weer brokjes gegeven hebben en niet lekker gevallen. Nu vandaag poepte hij alleen slijm, het rook nergens naar, geen bloed erbij. Ze zijn onlangs gewoon ontwormd. We hebben nog 3 katten en een hond, hebben verder allemaal het zelfde gegeten en nergens last van.
Het is wel een blaasgruiskater, de rest niet.

Kan dit komen door verschillende soorten voer door elkaar?

Het enige wat ik kan vinden op internet is over giardia maar dan zouden ze toch allemaal besmet moeten zijn, lijkt mij.

Er gaat sowieso een briefje uit naar de mensen hier in de buurt, wat betreft het voeren, ik ben daar niet zo blij mee. Ik rook het al voor het door een andere buur (die geen voer geeft) bevestigt werd. Kwam weer een flinke stank uit de kattenbak.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Gebruikersavatar
Door koekje
#2829896
Sien geeft dat ook wel eens gehad. Toen was ze ook niet ziek, maar had ze wat geirriteerde darmen. Het ging vanzelf weer over.
Mijn katten eten niet bij de buren, want het zijn binnenkatten. Het lijkt me heel verstandig dat je er alles aan doet om ervoor te zorgen dat er niet meer bij de buren gegeten kan worden.
Door poerovdotdip
#2829903
Bedankt voor je reactie, mocht hij echt ziek worden gaan we sowieso langs de dierenarts. Maar hij is vrolijk en alert. Eet ook prima.

Ja ben er ook echt niet blij mee. Ze bedoelen het goed, vinden de katten lief en daarom krijgen ze een in hun ogen onschuldig extratje. Ze werden bagger vet allemaal. Was ze al minder gaan voeren, maarja 1+1
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door