Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#2794860
Ik zou als ik jou was even goed opschrijven welke antibiotica Berlioz gehad heeft.  Als hij verder niets anders gegeten heeft dan voorheen, zou het wel goed kunnen dat hij allergisch reageert op een ingredient van de AB.  Niet aan de werkzamen stof zelf, want dan zou hij anders en heftiger reageren. Dit klinkt meer als voedselallergie, dus kan wel van een ander ingredient zijn.

Kan ook nog iets helemaal anders zijn natuurlijk, dat weet ik niet he.  ;)
#2794933
Het was clavubactin, maar dan pillen die volgens mij eigenlijk voor honden bedoeld zijn qua grootte (en daar dan 2x per dag een halve van...) Hij reageerde pas na een paar weken zo, dus ik denk dat het inderdaad misschien van een ingredient komt, maar waarschijnlijk ook van de aanslag op zijn darmflora etc. die de ab heeft gehad. En meneer is nu ineens ook kieskeurig en vind eten met probiotica niet lekker, zucht.

Ik heb hem nu maar een kap om gedaan, boven op zijn kop heeft hij inmiddels best een flinke korst zitten, en het arme beest vind het niks :( Hij heeft zich met kap en al onder het bed weten te wurmen, zijn verstopplekje als de dingen te eng worden... Pfffff arm beestje! :'(
#2795343
Zeker niet leuk, helemaal omdat hij nog steeds onder het bed zit en ik geen idee heb hoe ik hem er onder vandaan moet krijgen... manlief is vanavond wel 2 minuten thuis geweest en geen idee hoe laat hij er weer is...

Ik weet ook niet of hij er zelf onder vandaan kan komen, de kap is hoger dan de ruimte om onder het bed vandaan te komen...Hij heeft wel wat gegeten, bakje kon ik er nog wel onder schuiven, had er ook wat water bij gedaan, en heb hem wel een beetje kunnen aaien en TTouchen maar pffff, zou ook fijn zijn als hij naar de kattenbak zou kunnen... hij begint nu ook zachtjes te miauwen... aaaaaaaaaaarrrrrrrrrrggggggggggggghhhhhhhhhhhhhh, niet mijn dag vandaag! En ook niet die van Jootje...
#2795367
Pffff, gelukt! Nu heb bed weer in elkaar zetten, lol, heb matrassen en bodem er uit getild, wat natuurlijk weer dikke paniek was bij Berlioz, arm beest, maar ik heb hem te pakken kunnen krijgen... meteen wat rescue er in en nu maar weer het bed in elkaar gaan zetten... :D
#2795441
koekje schreef: Ik zet dan de föhn of stofzuiger aan aan de andere kant van het bed  :-[
lol, zou kunnen, ware het niet dat het bed dan juist de ultieme verstopplek is voor Berlioz én dat hij er letterlijk niet uit kon vluchten (hij heeft het geprobeerd toen ik alles boven hem weg haalde, whaaaaaa, wat was dat eng!!) Omdat de zijkant van het bed te laag is, hij moet er buikschuivend onder kruipen en dat gaat net, hij raakt dan met zijn buik de grond en met zijn rug het bed... eenmaal er onder heeft hij dan wel meer ruimte. Daarom verbaasde het me ook zo dat hij zich er onder heeft weten te wurmen terwijl ik met Angel aan het wandelen was. Als ik dat had kunnen bedenken dat hem dat zou lukken, had ik de slaapkamerdeur wel dicht gedaan. Tenminste, dat heb ik mezelf vaak verweten vandaag, dat ik daar niet ff aan gedacht had ::)

Arm beestje, ik heb hem er echt in vette paniek (gelukkig zat hij in de freeze modus toen vluchten mislukt was) uit moeten tillen... Vannacht maar even apart in een kamer laten bijkomen, eten, drinken, kattenbak, ligplekjes, kan mooi naar buiten kijken... Hopelijk geneest de boel snel...
#2795951
Toen ik vanmiddag thuis kwam uit mijn werk had hij nog niet op de kattebak gezeten, dus maar even de kap afgedaan en toen heeft hij eerst vooral zijn kop uitgebreid gewassen, hij wist een paar flinke korsten er af te krijgen en toen is hij gelukkig beneden naar de kattenbak geweest, dus ik de kap maar weer omgedaan en hij begint langzaam maar zeker te snappen dat je er ook mee kan bewegen ::) Wondjes goed schoongemaakt en ingesmeerd met honingzalf, vannacht weer apart houden en dan ben ik benieuwd wat ik morgen aantref qua kattenbak en wondjes..
Het echte 'opgezwollenne' wat hij had toen hij zich begon stuk te krabben is wel weg nu, dus ik hoop dat het een kwestie is van de wondjes laten genezen en klaar!!

En Simba, die in zijn staart gebeten was, weigert echt de antibiotica te eten of te slikken, op wat voor manier dan ook. En lukt het me wel het naar binnen te krijgen kotst hij het net zo hard weer uit... maar de zwelling is gelukkig bijna weg en hij beweegt zijn staart weer normaal... Morgen maar even de dierenarts bellen dat de kuur afmaken hem niet gaat worden  :-\
#2796046
Balen van die kuur bij Simba.
Hopen dat Berlioz steeds meer gaat wennen ondanks die super vervelende stress kap.
Zou daar geen andere methode voor zijn?
Honingzalf blijkt een wondermiddeltje te zijn. Ik heb er ook decubitus wonden mee zien sluiten!
#2796458
Er zijn vast wel fijnere kappen enzo, maar ik denk dat het voor Berlioz niet heel veel uit maakt, het is gek en nieuw en omdat hij niet zo'n geweldige start heeft gehad in zijn leven kan hij daar toch iets minder makkelijk mee omgaan (hij heeft zijn eerste levensjaar bij een junkie doorgebracht, kwam verwaarloost in het asiel...) En bovendien zit ik zelf ook aardig er doorheen, dus ook geen puf om me er verder in te verdiepen ;)
Maar vanmorgen gewoon de kap weer even afgedaan en toen is hij weer lekker naar de kattenbak geweest, dus dat herhalen we vanavond gewoon weer. En maar zorgen dat schoonmaken met rozenhydolaat, insmeren met honingzalf en af en toe wat TTouches heul snel hun werk doen en de kap weer af kan!!

En arme Eric en arme Simba mogen zo nog weer naar de da, in overleg toch nog maar een spuit ab er in...
#2796461
Ach, wat een ellende zeg, zoveel leed bij je dieren, ik kan me inbeelden hoe je je voelt, echt!
Je wil niet dat je dieren pijn hebben of ziek zijn. En katten zijn zo anders dan honden,  als je ermee naar de da moet, zijn ze ook zo gestresst!
Ik hoop dat het goed komt met je katjes,  ik duim voor je!

Gr

Cath
#2796517
Gaat helemaal goed komen hoor, ben ik van overtuigd! Ik wil komende zondag met een gerust hart naar de TTouch training kunnen waar ik mag assisteren en Eric achterlaten met 4 gezonde katten en 1 gezond hondje...
#2804447
Wat een narigheid. Als Simba een opengesprongen abces heeft bij die staart wat goed schoongemaakt is zou ik de ab laten. Moekie van mij heeft eerst een abces gehad aan haar staart en later een keer een flinke aan haar pootje. Goed schoongemaakt en ontsmet, vervolgens lekker hongzalf erop gedaan en geen ab. Was binnen 2 dagen goed en schoon dicht.
#2805371
Het was niet echt een abces, maar echt 2 bijtgaatjes die ontstoken waren... Nou ja, inmiddels is de ab ook weer achter de rug en Berlioz heeft de 6 dagen zonder mij en zonder kap inmiddels ook weer overleefd en hij heeft nog steeds pipo wangetjes, maar het is wel duidelijk aan het genezen gelukkig!
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door