Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Anne in Zweden
#2739768
Toch denk ik dat het een goed idee is iets homeopatisch te proberen, omdat al die andere middelen natuurlijk ook maagklachten kunnen veroorzaken. Je schrijft dat hij met Okugest beter poept. Zou je de ontlasting kunnen laten onderzoeken op giardia etc. en in de tussentijd alle medicamenten weglaten, behalve de Okugest? Dat het daarbinnen even weer wat rustiger wordt?

Verder denk ik dat de overstap naar kvv ipv blikvoer (neem aan dat daar flink wat granen in zitten?) ook wel verbetering met zich mee zal brengen, maar ja, je wilt natuurlijk eerst weten of zijn lijfje dat rauwe voer wel kan verwerken.

Sterkte met 't ventje!
Gebruikersavatar
Door dinky89
#2739776
lightning schreef: Ja tig pagina's door bladeren heb ik geen tijd voor op mijn werk he :biggrin2:.
Viel mee hoor ;) Doe het ook tussen scriptie door  :angel:
Stond nog op dezelfde pagina van de link alleen dan iets naar beneden scrollen naar het juiste reactienummer.

Zou denken dat het wel het proberen waard is?
Door lightning
#2739815
Anne in Duitsland schreef: Toch denk ik dat het een goed idee is iets homeopatisch te proberen, omdat al die andere middelen natuurlijk ook maagklachten kunnen veroorzaken. Je schrijft dat hij met Okugest beter poept. Zou je de ontlasting kunnen laten onderzoeken op giardia etc. en in de tussentijd alle medicamenten weglaten, behalve de Okugest? Dat het daarbinnen even weer wat rustiger wordt?

Verder denk ik dat de overstap naar kvv ipv blikvoer (neem aan dat daar flink wat granen in zitten?) ook wel verbetering met zich mee zal brengen, maar ja, je wilt natuurlijk eerst weten of zijn lijfje dat rauwe voer wel kan verwerken.

Sterkte met 't ventje!
Hij krijgt geen blik met graantjes erin ;). Dat wil ik al niet. De da denkt niet dat hij nu nog giardia heeft. Ze zegt dat de flagyl zelfs onder de noemer antbiotica valt en zou een helend vermogen moeten hebben op de darmpjes. Het enige is dat het dus een aanslag op de lever is en aangezien hij zo klein is hebben we dat al uitgesteld. KVV durf ik nog niet aan. Meer ook omdat voor nu te veel afwisseling ook niet goed is? Gek he bij een ander dier doe je het anders bij hem ben ik angstig :-[ mede omdat hij gewoon een paar slechte eerste levens weken heb. Zal met de Da overleggen wat betreft de test :)
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#2739820
lightning schreef: Hij krijgt geen blik met graantjes erin ;). Dat wil ik al niet. De da denkt niet dat hij nu nog giardia heeft. Ze zegt dat de flagyl zelfs onder de noemer antbiotica valt en zou een helend vermogen moeten hebben op de darmpjes. Het enige is dat het dus een aanslag op de lever is en aangezien hij zo klein is hebben we dat al uitgesteld. KVV durf ik nog niet aan. Meer ook omdat voor nu te veel afwisseling ook niet goed is? Gek he bij een ander dier doe je het anders bij hem ben ik angstig :-[ mede omdat hij gewoon een paar slechte eerste levens weken heb. Zal met de Da overleggen wat betreft de test :)
Ik kan niet begrijpen dat je al die chemische troep in dat lijfje stopt.
De diatomeeenaarde is puur homeopatisch en werkt heel erg goed, ook al heeft het beestje geen guardia, dan is het ook goed voor de diarree.
Door Anne in Zweden
#2739832
Lazy Garfield schreef: Ik kan niet begrijpen dat je al die chemische troep in dat lijfje stopt.
De diatomeeenaarde is puur homeopatisch en werkt heel erg goed, ook al heeft het beestje geen guardia, dan is het ook goed voor de diarree.
Waar koopt een mens zoiets? Of kun je dat via internet bestellen?
Gebruikersavatar
Door dinky89
#2739839
Google geeft mij gelijk deze site: http://www.diatomeeenaarde.nl/index.php ... me&lang=NL
Het is dus in elk geval via internet te bestellen.

De termen helend vermogen en daarmee voorbij gaan van diarree in combi met de term antibiotica vind ik moeilijk te bevatten maar dat komt omdat de enige keer dat ik met AB in de weer ben geweest de poes 2 weken na afloop nog altijd diarree had (was doxoral dus andere AB sowieso)
Door Anne in Zweden
#2739844
Lazy Garfield schreef: Hier kun je het bestellen:
http://www.baroen.nl/index.php/winkel/a ... ilo-detail
Oké, dank je voor de link!

@dinky: ik lees op barfplaats ook regelmatig dat antibiotica juist diarree tot gevolg hebben. Alleen al om die reden zou ik het kattenkind een tijdje alleen homeopathie geven.

Maar Lightning is niet achterlijk op het gebied van katten, dus het komt vast wel goed met uk!
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#2739845
dinky89 schreef: Google geeft mij gelijk deze site: http://www.diatomeeenaarde.nl/index.php ... me&lang=NL
Het is dus in elk geval via internet te bestellen.

De termen helend vermogen en daarmee voorbij gaan van diarree in combi met de term antibiotica vind ik moeilijk te bevatten maar dat komt omdat de enige keer dat ik met AB in de weer ben geweest de poes 2 weken na afloop nog altijd diarree had (was doxoral dus andere AB sowieso)
De aarde die leden hier gebruiken komt van De Baroen:
http://www.baroen.nl/index.php/winkel/a ... ilo-detail
Laatst gewijzigd door Lazy Garfield op do 15 aug 2013, 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#2739851
Anne in Duitsland schreef: Maar Lightning is niet achterlijk op het gebied van katten, dus het komt vast wel goed met uk!
Eens, ik heb ook alle vertrouwen in Lightning hoor ;)
Ik twijfel namelijk niet aan haar kennis en ervaring op het gebied van katten en kittens.
Gebruikersavatar
Door Neally
#2739855
Ik weet niet wat het met je gestel doet als je een tijdje bij je overleden zus/broertje in een zak hebt gezeten.  :'( :'(
Het komt vast goed!  :-*
(tips heb ik dus niet) Vraag: wat is de reden dat je geen vers durft te geven?
Door lightning
#2739866
Omdat flagyl onder de antibiotica valt officieel voor de darmen. Kan er ook niks aandoen ;) weet niet meer precies hoe mijn da dat uitlegde.
Daarbij is flagyl een  Metronidazol (niet  en panacur een Fenbendazol en dat is tegen wormen. Metronidazol is een antibioticum dat bestaat sinds 1960. Het wordt ingezet bij de behandeling van infecties met eencellige waaronder amoeben. Bacteriële infecties die worden er mee worden behandeld zijn bacteriële vaginose, huidinfecties en maag-/darmzweren. Er wordt vaak een combinatie gegeven van metronidazol en een ander antibioticum

Daarbij wat bedoel je met al die troep? Alleen sowieso iets tegen wormen gehad (vitaminthe) (vondeling in vuilniszak he) panacur en finidiar mede omdat hij eerst moeite had met poepen de eerste dagen en daarna dus te goed poept. Nou niet de zwaarste dingen.

Daarbij doet mijn da ook stinkend haar best. Die heeft mij ook gezegd dat omdat ik het wilde opvangen en nu zelfs wilde houden, ze een hoop kosten tot zich neemt gewoon als dank en dat ze het fijn vind dat hij nu een super huisje heeft. Dus ik ben helemaal vrij nu daarin bedoel dus niet alles er maar in gegooid word. Dit is ook het laatste medicijn die hij via dit soort wegen mag en kan hebben. Verder houd het ok regulier. Zeker gezien zijn leeftijd en gewicht. Daarbij heb ik dat er nog helemaal niet ingestopt ;).

Maar ik ga jullie link bekijken :)
Door lightning
#2739867
Neally schreef: Ik weet niet wat het met je gestel doet als je een tijdje bij je overleden zus/broertje in een zak hebt gezeten.  :'( :'(
Het komt vast goed!  :-*
(tips heb ik dus niet) Vraag: wat is de reden dat je geen vers durft te geven?
Nou dat is meer omdat er in 1 nest van mij een kitten zat die daar niet tegen kon. Daar hij natuurlijk een hele verkeerde start heeft gehad weet ik überhaupt niet hoe dat met zijn gestel zit. Ik heb wel Bibi in huis. Wil het best geven, maar ben gewoon bang dat het dan spuit elf word ipv vlaaien :-[. Misschien ben ik wel een banger en moet ik het gewoon doen.

Wat zou jij doen?
Door lightning
#2739959
Ik vind dit in jullie link dat het NIET aan katten gegeven mag worden.

LET OP! Geef geen Diatom door het voer aan kleine drachtige dieren zoals katten, cavia’s, hamsters, etc.  Wat moet ik nou? Want iets later staat wel iets voor katten. Snap het niet :-[
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door