Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

kvv nierkat

.
Geen stemmen
0%
..
Geen stemmen
0%
Door mw
#2724665
Hallo allemaal!  :)

Ik lees sinds vorige week mee op deze site..

Mijn kat van nu 18jr begon 2jaar terug veel te drinken en snachts te miauwen. .
. Vorig jaar echt heel beroerd en net op tijd bij da aan het infuus.. koorts.. antibiotica. . En een halfjaar terug weer bloed geprikt.. helaas verhoogde nierwaarden  :'(
We zijn direct met niervoeding begonnen van de da. Hij at alles gelukkig. En een medicijntje, Nelio. Is dat hetzelfde als fortekor?

Nu at hij afgelopen weken steeds slechter.. haalde zijn neusje op voor alles wat ik neerzette.. en uiteindelijk nam hij een paar hapjes per dag..

Ik heb bandit nierdieet besteld via internet. Word komende week bezorgd.  Intussen geef ik carnibest.  Nu de 4e dag.. heel bijzonder want hij krijgt half natvoer van de supermarkt en half carnibest om op te bouwen... en hij eet meer dan hij sinds jaren doet!!! Echt super! De 1e dag merkte ik al verschil... hij kwam me likjes geven en gedoeg zich blij!  De dagen erna veel meer energie en hij lijkt nu al voller te  worden
Wat vinden jullie van deze keuze?

Wat vinden jullie van kvv aan een nierkat? Ervaringen?... ben heel benieuwd. .!

Zijn er mensen bij wie de nierwaarden omlaag zijn gegaan sinds kvv?

Groetjes!


Ureum was 17, 5
Creatinine 308
Laatst gewijzigd door mw op ma 29 jul 2013, 09:13, 1 keer totaal gewijzigd.
#2725447
Hier zijn ze destijds 14 jaar geleden vanwege nier- en blaasproblemen direct overgegaan op barf. De kat die nog 1 jaar te leven had volgens de da heeft er vervolgens nog 10 aan geplakt, en werd 17  ;) De andere twee zijn 19 en 21 geworden dus ook niet in de wieg gesmoord. Twee van de 5 van destijds leven nog en zijn inmiddels 19 in puike gezondheid, op barf.
Puik idee dus, uiteraard, om vers te gaan voeren!
Door mw
#2725738
Wauw hey! Wat een fijne reactie! Super dat je kat zolang doorging  :)

En wat moet je katje  ziek zijn geweest als de da dat zegt ..
Weet je of je kat acute nierfalen had of langzame?

Wat fijn dat je andere katten het ook zo goed doen op barf..

Hield je rekening met eiwitten enzo in je barf? Ik bedoel, maakte je een nierdieet of gewoon ? Gaf je ook andere dingen zoals fortekor of solidago? Ik heb namelijk een hele rits besteld. . Just in case.. want ik geef momenteel eigelijk alleen nelio en solidago..

Ipakitine
Blaas en niercompositum Groene Os     
Solidago Virgaurea D6  vsm
Lespedeza sieboldi D6 vsm   
Nux Vomica D6 VSM   
Visolie                               
Lactulose / Dupholac     
                                               
Chlorella spirulina biergist en kokosolie neem ikzelf en probeer ik hem mee te geven als hij erom vraagt..


De mijne vind nu carnibest heerlijk.. dus ik wil wel meerdere kvv's proberen en vraag me af of ik nu alleen bandit moet doen voorlopig of ook andere kvv's.. twijfel..

Ik heb direct 2vrienden van me op de kvv gekregen.. haha!  Een heeft katten die zichzelf volledig kaal plukken.. bloeden.. jeuken.. vlooienallergie was hem verteld en deed er verder niks mee.. ben benieuwd of barf/kvv hun helpt..

En de andere heeft een hond die eeuwig problemen heeft met ontlasting.. bloed poepen maar niks gevonden.. zo zielig. . Nu ook artrose en prednison..maar blijf diaree.. dan weer wel dan weer niet.. maar zit niet goed. Ik adviseerde kokosolie en kvv.. ook daar ben ik benieuwd naar hoe het ze gaat!

Bedankt dat je me gerust stelt en me bevestiging geeft dat barf een goede stap kan zijn..
Het geeft hoop.. en durfde je toen gewoon over te stappen.. wat vond je da daarvan? Het knaagt toch een beetje aan je verstand als een dierenarts zegt dat het slecht is en dan toch doen. Hihi.
Ik heb mijn da verteld dat ik dit ga doen omdat hij het nierdieet amper eet.. en als ik dan toch terug moet naar ander voer dan maar goede kwaliteit. . Geen reactie. . Geen afwijzing maar ook geen gejuich.. gewoon over andere dingen verder gepraat. (Mailde het)

Groetjes!
Laatst gewijzigd door mw op ma 29 jul 2013, 09:44, 1 keer totaal gewijzigd.
#2725972
Rooie Karel had de langzame vorm van nierfalen, hij had nier-ontstekingen en een schrompelnier die nog maar voor 10% functioneerde, de andere nier deed het nog wel.. De katten aten destijds Royal Canin omdat de da zei dat dat het beste was. Toen vier van de vijf blaas- en nierproblemen kregen ging er bij mij een lampje branden en ben ik op zoek gegaan naar informatie over een verantwoord vers dieet. Kvv was er toen nog nauwelijks dus ik ben gelijk op barf overgegaan, wel in combinatie met Fortekor. In hoeverre dat voor- of tegengewerkt heeft is niet meer na te gaan natuurlijk, tegenwoordig schrijven ze dat minder snel voor bij nierfalen.

Ik ben gewoon een barf-dieet gaan voeren, voor katten is dat al gauw gevogelte, maar rund en paard aten ze ook graag en dat kregen ze ook. Nu zou ik eerder wit vlees voeren maar goed, ze hebben het er goed op gedaan. Ik ben zeker geen eiwit-arm dieet gaan geven, ook toen wist ik al dat dat onzin is. Solidago hebben ze hier wel gekregen, vette vis aten ze zelf al en ik gaf er ook wat zalmolie bij. Lactulose kregen ze niet en Nux vomica alleen op het laatst maar als een kat goed misselijk wordt van nierfalen is het einde meestal nabij. Blaas-en niercompositum kreeg ik er met geen geweld in, die dingen van de Groene Os zijn prima maar vaak wel erg smerig. Ik zou zeggen, gewoon kijken wat je katten willen eten.

Biergist ben ik geen voorstander van, sowieso niet van gisten, die willen nog wel eens vervelende dingen doen in de darm. Als je vt. B wilt bijvoeren zou ik voor een complex gaan. Ik bak en kook met kokosolie, heerlijk! De beessies krijgen het af en toe voor het lekker, ze eten verder voldoende dierlijke vetten.

Afwisseling is altijd een goed idee, ik zou zelf lekker voor de barf gaan als je zo enthousiast bent  ;) dat is echt zoooooo leuk! Gewoon beginnen met een lapje kipfilet, een lapje rund, een keer een kippennek van de poelier, dat soort zaken, als extraatje, dan merk je vanzelf of ze kauwen leuk vinden. Zelf kauwen is echt veel beter dan gemalen spul naar binnen zuigen.

Ik had destijds één kat met ernstige vlooien-allergie, wijlen Sjors. Eén vlo en hij vrat zich helemaal kaal, ondanks Advantage en zelfs prednison had ik in de zomer een kale kat. De eerste barf-zomer was het al aanzienlijk minder en vier jaar later had hij nergens meer last van. Dus wie weet!

De hond met bloed in de ontlasting: heeft die ook diarree? Het eerste dat ik altijd zou adviseren dan is alle granen uit het dieet. Dus ook geen kvv met rijst maar een diabetes-variant. En verder vragen of de hond getest is op Giardia. Gluten-allergie komt best veel voor hij honden maar ook gluten-intolerantie en ook intolerantie voor andere granen.

Mijn da voorspelde doem en dood toen ik zei dat ik zelf ging samenstellen. Volgens hem zou ik binnen drie maanden met doodzieke dieren op de stoep staan. Dat is dus 14 jaar geleden, ik kom er vrijwel nooit  ;D ;D Inmiddels is hij een aardig eind bijgetrokken trouwens, toen ik er een tijd geleden eens was en de assistentie over voer begon kapte hij dat gelijk af met 'mevrouw weet heel goed wat ze doet'  ;D ;D

En nee, ik had geen enkele aarzeling. Wel een gevoel van 'jesses, waarom ben ik ooit die brokkenzooi gaan voeren?' Ik ben namelijk zo oud dat ik in mijn begintijd als honden-eigenaar gewoon zelf samengestelde maaltijden voerde, zoals toen iedereen deed. Ik gaf wel gekookte rijst en bruinbrood en Gistocal ipv botten maar wel rauw vlees en orgaan. Gekookte groente van mijn eigen maaltijd, en achteraf gezien qua samenstelling niet echt ideaal (te veel orgaan en te weinig spier) maar mijn hond deed het er prima op. Dus voor mij was het gewoon terug naar vroeger maar dan beter.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door