Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Martine-Tom
#2722253
Mijn tijdelijke oppaskat...poes heeft enorm veel schilfers in haar vacht...
Ze is 15, stond op zachtvoer maar nu wij hier zitten en de mijnen kvv eten wil madam ook niks anders meer  :biggrin2:
Aangezien ze diabetes heeft...ik vind het prima, van vriendin (eigenaar van de poes) mag ik geven wat ik wil, maar zij wil geen kvv geven, maar nu heb ik al 2 keer de insuline kunnen verlagen en wil ze er toch over gaan denken  :D :D :D

Nou heeft Tijger altijd al last van schilfers in haar vacht, maar dat lijkt nu heel extreem te worden, ze kan zichzelf niet  meer goed verzorgen dus ik haal er elke dag even de borstel overheen en denk erover om haar even te wassen...

Maar wat kan ik nou geven tegen die schilfers...zalmolie?

Ze is 15, diabeet, loopt slecht/stram (gaat beter op kvv!!) verder voor zover bekend geen aandoeningen, al vind ik haar erg kortademig...
Door Mevroi Kruim
#2722263
Zalmolie is een prima idee, en/of verse zalm.
Ik weet nooit wat ik nou aanmoet met het idee van ontgiften, wetenschappelijk gezien is er geen bewijs voor, maar je ziet dit wel vaak bij de overgang op vers dus laten we het maar houden op 'overgang'.
Door Martine-Tom
#2722267
Tja ze heeft het altijd al gehad, op haar ruggegraat zeg maar want daar kan ze gewoon niet bij om te wassen, althans daar houden we het op  ;)
Maar nu zit het overal en dan lijkt het me geen toeval als ze net een dag of 5 kvv eet. Verse zalm at ze niet dus ik ga er idd wel een scheut olie overheen gooien, denk dat het voor de baasjes een extra stimulans is als ze er minimaal net zo goed uitzag als ze haar hebben achter gelaten  ;D
Al zie je aan dr hele gestel dat ze het echt beter doet nu, ze is veel kwieker en alerter nu  :)

We gaan de olie proberen  :)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door