Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door El budha
#2713348
Onze kittens staan allemaal op gemalen barf.
2 van de 5 kittens vertonen raar likgedrag. Ze likken aan de muren van de badkamer, aan de kasten, aan een kalk budha beeldje en aan de plastic vervoersbox.
Komen ze misschien iets in hun voeding te kort of zijn ze gewoon malle katten.

Wat ze eten:

Vleesbot (50%):
duif
kip
parelhoen
eend
patrijs
haas
konijn

spiervlees (30%)
konijn
kalkoen
rund

Orgaanmix (20%)
Runderhart
konijnennieren
lamslever

Als extra:
Zalm, kuikentjes en muisjes

afwisseling genoeg lijkt mij
Door Anneloog
#2713374
Ik weet niet hoe oud de kittens zijn en waar het gedrag vandaan komt maar ik heb een kat gehad die als kitten gevonden was (verstoten waarschijnlijk) en dus erg vroeg op vast voedsel gezet was.
Nou was die kitten toen ik haar uit asiel haalde volgens schatting 10 weken (ze heeft bijna 4 weken in asiel gewoond)  maar achteraf duidelijk jonger en die had ook extreem lik gedrag en was gek op knopen en dan bedoel ik knopen likken sabbelen en later met wat jaar echt knagen.
Ze likte ook extreem graag mijn handen en voeten ik dacht ivm zweet geur/smaak en de badkamer was ook favoriet om te likken deurpost en douch cabine  ik moest altijd erg goed naspoelen na schoonmaak of douchen omdat ik anders bang was dat ie foute stoffen binnen zou krijgen.

Toen kreeg mijn  kat (Pino genaamd) gewoon brok wist niet beter maar het likken en zo is altijd gebleven en ik weet dat aan te vroeg weg bij moeders en vast voedsel en niet meer kunnen sabbelen bij moeders.
Helaas kat was een echte stoppelkat  (oude term voor herfst kitten) en mijn kennis van voedsel was er niet dus kat is niet oud geworden maar dat lag niet aan het likken, sabbelen en later knagen.

Ik weet niet of je wat aan deze info hebt maar dacht ik deel het toch even met je, succes met de likkende kittens en hopelijk is het iets onschuldigs.
Door El budha
#2713398
Het kan best zijn dat het daarmee te maken heeft.
4 van deze kittens komen niet uit een fijne omgeving en hebben zwaar de niesziekte en waren zwaar ondervoed (kitten van 8 weken met een gewicht van 300 gram :'( ) De nesten lagen op een drukke doorloop ik vermoed dat moeders hun dus ook niet goed en rustig kon voeren.
De andere kitten met raar likgedrag heb ik als "herplaatser" bij iemand opgehaald toen hij rond de 10 weken oud was. Zij had hem toen net 2 dagen. Hiervan weet ik niet of hij goed bij zijn moeder kon drinken. Wel was hij kerngezond.

edit: 2 van de kittens zijn ongeveer 9 weken oud, de andere twee schat ik zo'n 11 weken oud en 1 van 15 weken oud
Laatst gewijzigd door El budha op wo 10 jul 2013, 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Martine-Tom
#2713501
En als je ze wat meer ongemalen spul geeft?
Overgens heb ik hier ook een likker in huis...Freud komt (voor een htk) uit een prima huis, mama had alle tijd, was 8 weken toen hij hier kwam en van het begin af aan is het een likker, handen, voeten, benen, apparaten  :-X en daarnaast een kabel-knager.
Dat laatste is hemel zij dank over maar het heeft me ettelijke opladers van mobieltjes ed gekost.... :-X
Laatst gewijzigd door Martine-Tom op do 11 jul 2013, 05:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mevroi Kruim
#2714518
De Gnurkels kwamen hier met een week of 6 (herplaatsers, heel slecht tehuis) en waren ook heel sabbelig en likkerig. Vooral aan mij, als substituut-mama  :biggrin2: Ze zijn gelijk op kvv gegaan en ik ben vrij snel barf-stukjes gaan introduceren. Ze likken nu iig nooit meer allen Logi moet altijd ernstig gewassen worden door Starri  :biggrin2:
ALs ik heel ver terug denk, een jaar of 19 alweer  :o dan hadden Knor en Eppo destijds ook sabbel- en lik-neigingen. Die waren ook heel klein toen ze hier kwamen.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door