Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#2722544
Inmiddels gaat het wat beter met Mien. Ze is aanzienlijk rustiger in haar gedrag wat voor mij wel de bevestiging geeft dat haar schildklier echt wel problemen geeft. Ze eet nog steeds vreselijk slecht! En daar baal ik stevig van!!!! Ze lijkt wel honger te hebben maar ze slaat zeker de helft van de maaltijden over. Ik vrees dat daar ook een deel van de afwijkende waardes van komen. Ik zit zo met m'n handen in het haar dat ik haar maar 1 maaltje br#k er bij geef, dat eet ze namelijk graag. Blehhh
#2723096
In deze situatie moet ze gewoon eten en als brok het enige is dat je erin krijgt, dan moet dat maar.
Als katten een tijd niet/slecht eten dan wordt hun eetlust steeds minder. Voelen ze zich dan ook nog beroerd dan is het helemaal drama. Je zou kunnen overwegen om te gaan dwangvoeren, dat heb ik met Kruimel destijds ook gedaan. Die had ook ineens torenhoge leverwaardes, toen deden haar nieren moeilijk en ze had ergens een ontsteking. Ze kreeg pred en ab en blikjes A/D om haar in leven te houden. De A/D ben ik gaan vervangen door kvv en dat heb ik haar bijna 3 weken in de bek gepropt, totdat ze weer zelf ging eten.
#2731999
Pfff, inmiddels dikke maleur! Ze eet nauwelijks, lijkt erg misselijk. Vrijdag bij de dierenarts geweest om dat ze nauwelijks eet en dat wat ze eet er weer uit gooit. Ze heeft toen een anti braak middel en Tolfedine gehad, hier knapte ze 24 uur iets van op. Zondag weer anti braak middel gehaald en prik nu iedere 8 uur. Ze heeft inmiddels zo vaak gekotst van allerlei soorten eten dat ze niet meer wil eten, ondanks dat ze wel honger heeft. Vanavond weer naar de dierenarts.... Er is niet zo veel meer over van dat propje van me.
Zo langzamerhand ben ik redelijk wanhopig om er ook maar iets in te krijgen dus de nierdieet brokken staan al in de kast. Maar zelfs dat wil ze niet.
#2732674
Ik denk dat torenhoge leverwaardes de oorzaak zijn dat ze zo slecht eet. Ze is misselijk!
En hoe minder ze eet hoe beroerder dat wordt natuurlijk.
Ik zou eerst de leverproblemen laten aanpakken en daarna verder kijken.

Onderstaand zijn mijn ervaringen. Misschien kun je er wat mee, misschien niet. Maar geef de moed nog niet op!!!

Nu hebben wij een kat met schilklierproblemen èn een van onze katten is na een virusje zo ziek geweest dat die niet meer at, met als gevolg leververvetting en leverwaardes.

De laatste, was onze Gucci. Hij werd om niet meer helemaal te achterhalen reden ziek in een hete periode een jaar of 6 geleden. Gevolg leververvetting! Ik heb hem 3 weken lang gedwangvoederd met Hill's AD en eenn nog dunner en duurder iets van DA. Daarna begon weer langzaam ook zelf te eten. Hij kreeg zeker 5x per dag eten en ik ben met dwangvoeren doorgegaan totdat hij voldoende zelf at! Daarna over op vers.

De schildklier poes (Whoopi) is 2 jaar geleden bij ons komen wonen op 15-jarige leeftijd. Vriendin werd ziek en zocht een goed huis voor haar. Ze had op dat moment al jaren schildklierproblemen en had jaren medicijnen daarvoor gehad. Vriendin was toen ik de poes kreeg een half jaar daarvoor gestopt met de medicijnen omdat Whoopi alleen nog maar overgaf en vaak ziek was en slecht at van de medicijnen.
Toen ze bij ons kwam heb ik haar direct op vers (kvv) gezet en medicijnen voor een snelwerkende schildklier van de huisdierendokter gegeven. Ze werd daarna een stuk rustiger, maar blijft eten als een dijker (150gr) en ze weeg 2,7 kilo. Vorig jaar werd ze ineens blind en DA onderzoek wees hoge bloeddruk uit. Hoort bij schildklierproblemen, maar DA zei dat lever en nieren waarschijnlijk niet meer goed waren en dat dat de oorzaak was. Onderzoek gedaan, maar die waren dus heel goed voor een poezel van haar leeftijd. Schildklier geloofde hij nog steeds niet (ondanks dat ik de vorige DA kliniek van Whoopi's had doorgegeven) en als ik niet de speciaal voor snelwerkende schildklier brokjes van Hill's (met soja eiwitten) wilde gaan voeren vond hij schilklier onderzoek niet nodig.
Ik zei geef dan alleen  maar wat voor de hoge bloeddruk dan zien we wel... 10 dagen later kon ze weer zien!!
Inmiddels zijn we weer een jaar verder en ze wandelt nog vrolijk rond. Ja ze eet veel en wordt niet dik, maar ja...
#2732705
Inmiddels zit ze bij de dierenarts. Nog steeds niet eten. Ze gaan haar een aantal keer per dag dwangvoeren en onderhuids vocht toe dienen. Hoop dat ze daar van op knapt want we boerden alleen maar achteruit.

Edit, net even gebeld, ze laat zich wel voeren (ze is niet agressief als ze iets niet wil, wel erg bang) maar wil niet zelf eten. Had ik ook niet verwacht, zal wel een paar dagen duren.

De reden dat ze nu op genomen is (ik kan in principe eigenlijk alles zelf doen) is dat ik gewoon moet werken en daar dus te lang tussen de voedingen en vocht toedingen in zit. Verder vertrouwd ze me voor geen meter meer en dat vertrouwen was al zo kwetsbaar, ze kruipt weg en komt niet zelf meer te voorschijn. Laat hun de dwang dingen maar doen, ze zijn vreselijk lief en doen hun werk super.

Vanmiddag op visite, ben benieuwd of ze me nu wat meer kan waarderen  :'(
Laatst gewijzigd door Rianne145 op di 06 aug 2013, 10:22, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door