Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Zaniematsu
#2693038
Hallo lezers,

Ik zag nu gisteren iets heel onverwachts bij 1 van mijn katten. Aan de binnenkant van haar linker voorpootje heeft ze een kale plek.
Deze plek is ruw en heeft enigszins vlekkerige rode plekken. Dus niet 1 rode plek maar wat ruw en ongelijkmatig.
De kale plek is ter grote van een rijksdaalder, misschien zelfs iets groter. Ongeveer 2 a 2,5 cm in het rond.
Het lijkt me sterk dat het om een beschadiging gaat, dan had ik toch een korst met haar moeten vinden?
Ik zag haar er vanmorgen ook weer even een paar likjes aan geven. Ze zit er niet de hele tijd aan.

Ze eet normaal gesproken alleen maar rauw kvv. 
Maar een aantal malen heb ik de katten wildkarkassen, kippenkluiven en karkassen proberen te geven om ze wat meer te laten kluiven en knagen en daar heb ik wat tonijn tussen gemengd. Ook een keer wat mouse. Ik vraag me af of ze daar een allergische reactie op zou kunnen hebben.
Gebruikersavatar
Door Zaniematsu
#2693116
Brandnetels volop in de tuin. Ik het het nu beter bekekenen wat gevoeld, het is bobbelig en ruw. Ik zal eens proberen een foto ervan te maken.
Krijgen ze kale plekken van aanraking met brandnetels? Daar zit de vacht toch tussen?
Door Martine-Tom
#2695332
Mijn vorige kat bleek na veel gezoek eosinofiel granuloom te hebben, de plek zelf lijkt er wel wat op, alleen is de locatie wat apartvoor EG volgens mij...
Door renate1985
#2695413
Zo zietde kale plek op Basco zijn poot er ook uit. En ook zo groot.
De da zei mijten, die jeuken en daardoor likt en bijt hij het kapot.
Ik smeer nu meerdere keren de plek in met zalf en als ik weg ben en 's nachts verbind ik het zodat hij er niet meer aan kan komen.
Ik gebruik de ene keer honingzalf, de andere keer calendula.
Ik ben gisteren begonnen met verbinden omdat hij het tot bloedens toe kapot had gebeten/gelikt.

Het is ook ruw en de ene keer vochtig en de andere keer droog. Ook ziet de huid er de ene keer rustig uit ( gewoon huidskleur ) en de andere keer rood, vochtig en beetje pussig.
Door Mevroi Kruim
#2696833
Ringworm moest ik ook gelijk aan denken bij de plaatjes. Kun je de haren aan de rand in een bosje uittrekken? En zit er dan aan de wortel iets grijzigs/vettigs? Dan zou het goed ringworm kunnen zijn.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door