Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door wijkje
#2658740
Vandaag toch maar besloten om Willem voor check-up naar dierenarts te brengen..Het is kat op leeftijd ; hij is ergens rond de 22. Exact weten we niet maar daar is via omweg nog wel achter te komen.
Hij wordt de laatste tijd wat magerder..Het is dankbare eter maar zeurt ook wel veel om eten. En echt zicht of hij nu meer drinkt, plast heb ik niet. Ben benieuwd of er wat bloedonderzoek komt. Tegelijkertijd houd ik met voeren wel beetje rekening met zijn ouderdom ; voeding die minder belastend is voor nieren maar het zou nog wel wat aangepast kunnen worden. Eindeloos behandelen ga ik niet, maar misschien geven bloedonderzoeken wat duidelijkheid over zijn gezondheid. Overigens kon dierenarts het niet geloven dat hij zo oud was..Hij wilde toch even systeem kijken of er nog ergens gegeven stonden.Hij kon wel zien dat hij oud was maar zag er nog prima uit..Dus ik ben benieuwd of ik wat wijzer wordt van uitslagen van bloedonderzoeken..Het zal deels ook wel accepteren zijn dat hij gewoon ouder wordt met alle ongemakken van dien. Maar tegelijkertijd hoop ik dat er wel wat duidelijkheid is hoe het met zijn gezondheid staat..
Door wijkje
#2659436
Ik heb niet echt de indruk dat hij zelf last heeft van kwaaltjes..Hij wordt gewoon wat ouder ; hij slaapt wat meer en gaat niet meer op muizenjacht. Ook omdat hij beetje bang is voor honden en niet meer zo snel loopt. Maar tja..Hij heeft ook drie poten.
Ik ben gewoon benieuwd hoe of wat het met zijn conditie is. Hij staat nu tijdje op vers en daar is hij al enorm van opgeknapt maar tegelijkertijd vertrouw ik het niet helemaal..Vandaar toch maar gegaan..Meten=weten..En dan kijken we wel weer verder..
Door wijkje
#2659749
Waarden waren binnen marge begreep ik..Kan sprake zijn van beginnend nierfalen.Geen suiker, schildklier..Alleen eiwitten en ureum verhoogd. Alleen ik  heb niet nuchter geprikt wat dus ook weer van invloed kan zijn..
En van die waarden heb ik niet zoveel verstand en via telefoon is snel opschrijven. Zal tzt wel keer om uitdraai vragen.
Schildklier 28.3
Suiker 8,8 ( ws. door stress wat verhoogd)
Ureum 16
Crea  148
en iets met Eiwitten 76

Zijn er nog dingen die ik kan veranderen in menu ? Of gewoon lekker doorgaan ?
Laatst gewijzigd door wijkje op vr 26 apr 2013, 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.
#2660898
22 is een hele moooie leeftijd. Je hebt het dus prima gedaan  ;) anders was hij niet zo oud geworden in goede gezondheid. Met mijn bejaarden heb ik geen moeilijke toeren meer uitgehaald, ze kregen gewoon wat ze lekker vonden en graag aten. Dus voor de tandeloze dame kvv of zelf gemalen bv. En af en toe een blikje vis voor de leut. Je gaat er vermoedelijk geen 10 jaar meer aan vastknopen dus ik zou gaan voor kwaliteit.
Door wijkje
#2661011
Mevroi Kruim schreef: 22 is een hele moooie leeftijd. Je hebt het dus prima gedaan  ;) anders was hij niet zo oud geworden in goede gezondheid. Met mijn bejaarden heb ik geen moeilijke toeren meer uitgehaald, ze kregen gewoon wat ze lekker vonden en graag aten. Dus voor de tandeloze dame kvv of zelf gemalen bv. En af en toe een blikje vis voor de leut. Je gaat er vermoedelijk geen 10 jaar meer aan vastknopen dus ik zou gaan voor kwaliteit.
Dat was ook mijn gedachte..Kwaliteit blijven voeren..Dierenarts weet dat ik vers voer en daar zeker niet zo snel vanaf ga. En gezien de koude winter kan ik me wel voorstellen dat dit ook van invloed is geweest op zijn gewicht. Vroeger was hij boven de 6 kg. Nu is hij 4,5 kg.
Ik blijf nu gewoon voeren wat ik voer. Misschien wat meer vocht erbij om nieren te blijven spoelen..Aangezien Willem voordat hij op Kvv/Barf ging in slechte conditie was wilde ik wel weten of er toch niets lichamelijks is. Maar er waren nu geen schokkende uitslagen.
Dus meneer krijgt gewoon wat hij nu ook krijgt : veel kleine dieren, veel wild. Af en toe vis. Fosforrijke producten mijd ik al wel beetje dus dat blijven we maar doen.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door