Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door hannabelgje
#2613632
Gisteravond waren alle katten een beetje klierig. Het werd etenstijd dus de katten naar boven voor hun eten. De heren eten in de kattenkamer samen en blijven daar dan ook voor de nacht. Fleur eet op de overloop en slaapt bij mij. Ze aten bio kippennekken. Het overschotje van de dag ervoor.
Na het voeren ga ik dan terug naar beneden om Zoë uit te laten en ook eten te geven. Kom ik terug boven na een half uurtje vind ik daar een heel erg misselijke Fleur met allemaal schuim aan haar bek en ook de hele overloop lag vol met schuim. Ze hijgde enorm en zwiepte enorm met haar staart. Ze bleef schuim overgeven. Ik ben wat okugest gaan halen om te geven. Dat kwam er helaas ook weer uit samen met een stukje bot wat duidelijk nog in haar maag zat van gisteren want al haar eten zat nog in haar voerbak. Voer weggehaald en vervangen voor twee kippenhartjes. Ze werd rustiger en heeft naderhand ook nog haar kippenhartjes opgegeten. Er zat dus een stukje bot van een biokippennek niet goed blijkbaar. Na dit incident ben ik compleet klaar met die biokippennekken. Ik ga bij lupa wel weer wat gewone kippennekken halen.
Door Khari
#2614657
Oei oei dat is schrikken als je ze zo ziek aantreft.
Blij dat ze zich weer wat beter voelt.
Dan inderdaad maar de gewone kip in plaats van de bio
Door Martine-Tom
#2614727
hannabelgje schreef: Ik vond het best eng, het leek wel een vergiftiging ofzo met dat schuimbekken.
Als er iets klem zit in de slokdarm gaan ze ook zo schuimbekken....weet ik helaas van Tom  :-\

Hoe is het nu met Fleur?
Door hannabelgje
#2614929
Fleur is weer helemaal de oude gelukkig. Gisteren weer met smaak een diamantduifje opgegeten. Dat was de eerste keer weer dat ik haar bot heb gegeven. Dat is er ook goed ingebleven.
Gebruikersavatar
Door koekje
#2614938
Sien vindt bio ook te hard. Ik heb volgens mij nog nooit bionekken gevoerd, maar wel vaker biovleugels. Die moet ik hameren en dan blijft er nog een stuk liggen.
Fijn dat de duif met smaak naar binnen is gegaan.
Gebruikersavatar
Door EllenL
#2614948
hannabelgje schreef: Fleur is weer helemaal de oude gelukkig. Gisteren weer met smaak een diamantduifje opgegeten. Dat was de eerste keer weer dat ik haar bot heb gegeven. Dat is er ook goed ingebleven.
Fijn dat ze weer helemaal zichzelf is :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door