Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door hikiko
#2609367
hallo allemaal.

ik heb 5 poezen en 1 ex katertje, ze zijn allemaal "geholpen"
1 moederpoes heeft blaasgruis en weegt een 5.3 kilo ( gewone huis tuin en keuken poes )

ze moet dus afvallen, maar ik krijg er geen gram vanaf :(
ze krijgt vanwege de blaasgruis sanimed anti-struviet van de dierenarts. in het begin gaf ik haar handjes voer door de dag heen, ongeveer 80 gram per dag
dat heb ik afgebouwd naar 50 gram per dag op advies van de dierenarts( 5 gram minder dan een kat van 5 kilo volgens de verpakking mag hebben ).

ze zeurt de hele dag door om meer eten ( wat ze niet krijgt  :-\ ), met zeuren bedoel ik mauwen en aan mijn stoel krabben voor aandacht, dan loopt ze zelf naar haar voerbakje in de badkamer voor meer voer.

hoe kan ik haar wat laten afvallen??

50 gram krijgt ze nu een maand lang en er is niets vanaf. ze krijgt geen ander voer stiekem binnen. de anderen voer ik als zij aan het eten is in de badkamer en haal ik daarna gelijk weg. de dames en ex-heer komen alleen buiten in een grote ren in de achtertuin. ze krijgen meerde maaltijden per dag, sochtends smiddags, vroeg in de avond en voor het slapen gaan een beetje.
de laatste week doe ik wat warm water in haar voerbakje met de brokjes. ( ergens op de site las ik dat een struviet kat zo meer vocht binnen krijgt, anti struviet natvoer eet ze niet ) met de kleine hoop dat ze zich dan iets verzadigder voelt.

ik wil haar eigenlijk niet nog minder geven, ze vind het echt niet leuk dat ze minder voer krijgt.

heeft iemand hier misschien ervaring mee, of ideeën wat ik nog verder kan doen?


vriendelijke groet

hikiko
Gebruikersavatar
Door Neally
#2609500
En, om een poes af te laten vallen heb je heeeeeel veeeeeeel geduld nodig.
Dat gaat met grammetjes tegelijk.

Dus heb geduld. Het is trouwens erg een poes die 'hongert' heeft en loopt te vragen.
Heb hier ook een meneer op dieet, bij wie het nog steeds niet lukt om er iets vers in te krijgen.
Wel dat hij genoeg neemt met minder eten, sterkte!
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door