Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#2581260
Ik zal vannacht afwachten en kijken of ie dat morgenvroeg nog doet en dan morgenvroeg naar het spreekuur als dat nodig is. Hij ligt nu lekker op de bank te slapen en is ook weer even komen knuffelen. Foto gaat beetje lastig, hij loopt niet veel rond nu.
#2581345
Wij moesten op de honden van mijn schoonouders passen tijdens hun vakantie. (toen hadden wij Joep en Gijs nog niet) meteen de eerste avond sloeg de ene in een dolle bui over de kop, over de staart....en inderdaad precies hetzelfde zoals jij het beschrijft.
Was vooral de pijn waardoor hij zijn staartje liet hangen halverwege...was gekneusd. Gezien mijn ervaring klinkt het niet als spoed, maar zou ik morgen wel even langs de dierenarts gaan als het niet beter wordt. Hond heeft toen pijnstillers/ontstekingsremmers gehad. Maar wij hadden ook geen traumeel natuurlijk...
#2581757
Nou vanmorgen weer in de houdgreep gehad en goed gevoeld. Er is niks te voelen of te zien. Ik heb hem vanmorgen wel nog traumeel gegeven. Ik denk wel dat het blauw zal zijn. Dus voorlopig nog maar traumeel blijven geven. Hij houdt hem weer fier omhoog.
#2583757
Ik heb het al meer gehoord. Katten die hun staart bezeren en dan een stukje laten hangen.  Duurt een tijdje (tot erg lang) en komt dan weer goed.

Zelfs eentje die het zelf niet meer kon bewegen, mee naar de DA geweest, die kon niets doen.  Staart zou zo blijven staan, maar meer actie was niet nodig.  De kat had er ook geen last van, deed geen pijn, niets van dit alles.
Maanden later werd alles stillaan weer normaal, maar het heeft maanden geduurd.
Je hoort het wel meer, maar dan vooral bij kittens rond het halfjaar.  Die halen ook allerlei toeren uit  ::)

Ik vind dit van Jip beter klinken.
Als het niet echt pijn doet als je eraan komt, maar wel reactie krijgt als je erin knijpt, zou ik me geen zorgen maken. Anders toch even naar laten kijken.
#2584139
ja zou ook een dierenarts raadplegen straks is het gebroken.. je kan daarbij wel voor pijnstilling de PUUR + kunnen
gebruiken is wel heel prettig en makkelijk toe te dienen. kan je via dierenarts krijgen of via gezonddier bestellen of bij je dierenspeciaalzaak.
sterkte voor Jip!
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door