Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door koekje
#2577763
En we weten niet hoe of wat.
Normaal is ze altijd heel vervelend en irritant. Nu is dat veel minder. Gister at ze al slecht; ze liet de helft van het stuk parelhoenkarkas liggen en ze heeft geen ontbijt willen eten. En ik vond haar tam en raar uit de ogen kijken (doet ze normaal ook, maar anders raar). Normaal praat ze de hele dag de oren van het hoofd, nu niet. Als je haar roept, zegt ze wel wat, maar blijft het daar ook bij.
Als ze morgen nog steeds niet normaal heeft gegeten, is het in mijn ogen spoed, maar daar wil ik helemaal niet op wachten. Zo dus even de dokter bellen. Sien is alleen geen kat om mee naar de dokter te sleuren, wegens de dokter willen opeten. Aan de andere kant heeft ze nu toch weinig eetlust.
Ze zit niet te kosten, niet kwijlen/speekselen, niet niezen of natte ogen. Ze heeft zondag overgegeven, nog voor het ontbijt. Dat was een haarbal met wat kleine botstukjes. Misschien dat ze wegens honger een restje te hard bot van de vorige dag had gegeten en dat valt dan niet altijd lekker.
Gisteren heeft ze nog gewoon gekakt. Het stonk wel meer dan anders, maar ook dat vond ik toen niet heel ongebruikelijk.
Gistermiddag zat ze wel even een beetje raar te doen met de mond toen ze in de fruitschaal lag. Alsof ze een stofmop aan dr tong had hangen. Wij in de mond kijken, maar konden niets zien.

Ik ga maar eens bellen.
Laatst gewijzigd door koekje op vr 22 feb 2013, 10:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Neally
#2577787
Ja, ik zou ook bellen.
Bah, wat naar.
En extra naar omdat ze niet van de dierenarts houdt....

sterkte, en ik hoop dat het best meevalt....
Gebruikersavatar
Door koekje
#2577809
We kunnen al om 4 uur terecht, dus dat is best snel.
Toen meneer me uit bed haalde met dat Sien niet lekker zou zijn, dacht ik gelijk aan iets geks in de buik door pica. Maar daar heeft ze op dit moment geen verschijnselen van; geen kotsen (laat staan projectielbraken) en gister dus nog een kakske gedaan. Ik hoop gewoon op een virusje en dan is het over een paar dagen Ot aansteken. Ot is meestal minder ziek en zielig en raar van voorbijgaande virusjes.
Ik wilde al gaan kijken waar ik heel snel een rol CB oid kan halen hier in de buurt, maar meneer vond dat Sien ook van de muffins van Ot mee mag eten.
Ik heb er al een zere baarmoeder van.
Door Mowgli
#2577831
Hè bah.... Hopelijk is het een klein virusje wat snel weer weg is.. Uit ervaring weet ik hoe snel je als kattenmama je zorgen om je kroost maakt zodra er ook maar enig teken van ziekte is.

Sterkte ermee en heel veel beterschap voor Sien...
Door eelke
#2577837
Oei Sien toch! Als ik moet taxien moet je het zeggen. Moet natuurlijk ook gewoon wel werken zo af en toe, maar als het nodig is, hoor ik het wel!
Gebruikersavatar
Door koekje
#2577875
eelke schreef: Oei Sien toch! Als ik moet taxien moet je het zeggen. Moet natuurlijk ook gewoon wel werken zo af en toe, maar als het nodig is, hoor ik het wel!
Tnx voor het aanbod, maar meneer gaat mee.
Door eelke
#2577881
koekje schreef: Tnx voor het aanbod, maar meneer gaat mee.
Ik las het, maar dacht, wellicht voor later deze week of ooit een andere keer... dan weet je het he ;)

Succes straks!
Gebruikersavatar
Door koekje
#2577970
Sien lijkt geen gekke dingen te hebben. Ook geen koorts. Wel was ze erg tam bij de dokter, ze gromde en zong alleen met de thermometer en beetje blazen met in de bek kijken.
Hij kon ook niets geks vinden, alleen dat ze stevige ontlasting in de buik had. Nu weet ik natuurlijk niet of het veel drol is of van stevige consistentie. Me werd aangeraden om wat laxerende dingen te geven, als haarbalpasta enzo.
Ze heeft een injectie gehad, waar ze zich beter van zou voelen. Ik had wat doortastender moeten zijn met vragen wat het dan precies was. Het was iig geen prednison.

Het heeft allemaal wel geholpen, want ze heeft net heel snel zitten eten. Ik ben net bij de dierenwinkel geweest en heb blik gehaald en een rolletje Tinlo (ze hadden verder alleen Prins). Het blikje g**rm*t ging er goed in. Vanavond een zakje wh*sk*s.
En nu maar hopen dat ze een mooie blikdrol neerlegt.
Door hannabelgje
#2578345
Fleur heeft dat ook zo eens af en toe, dan krijgt ze een pijnstiller en eet weer. Heel apart, de da kan dan ook niks vinden. Beterschap voor arme Sien.
Door Mowgli
#2578374
Zijn het geen vitamine die in die injectie zaten? De keren dat Pugsley ziek was door een flinke griep (voordat ik met hem barfte) en bij de da was, kreeg hij een spuit AB en een spuit met vitaminen en bij de vitaminenspuit werd gezegd dat hij zich daardoor beter zou moeten gaan voelen.
Gebruikersavatar
Door koekje
#2578386
Ik heb op het bonnetje gekeken en de injectie was een kleine dosis metacam. Ze heeft net een 2e blikje gegeten en dat ging ook goed.
Door Mevroi Kruim
#2578468
Ach jee, arme Sien! En arme mama van Sien  :-* da's niks, een ziek kind  :-\

Als de metacam helpt dan had ze dus pijn. Dus ff kijken of die terug komt als de metacam uitgewerkt is. Eten is mooi, poepen is beter. Hup Sien!
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door