Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door EllenL
#2558958
Ik zie dat ik bij altranet behalve de thundershirts waarvoor ik er klant van ben geworden ook o.a. synopet kan bestellen.
Nou ben ik al een tijdje op zoek naar iets glucosamine achtigs voor Poekie wat makkelijk door het eten te mengen is, poeders werkt vaak niet zo (dan eet ze het niet) en dit is een vloeistof zie ik...
http://www.synopet.nl/ingredienten.php

Ik vind het er op zich veelbelovend uitzien, maar ben ook wel benieuwd of er mensen zijn die ervaringen hebben. En het is volgens de site echt voor honden, dus ik vraag me af of ik het ook aan katten kan geven, zie nog niet echt gevaren zo 123, maar ik kan natuurlijk wat over het hoofd zien...
Door TijgerPuck
#2562025
Wat heeft je kat?
Dit is geen glucosamine hè! Weet niet of je dat weet?
Het is alleen een product die het gezond houdt. Misschien als je er Chondroïtine bij geeft dat het wel werkt als bouwstof.
De vitamine C en D snap ik niet want de groenlipmossel is een bouwstof, dus waarom nog meer D erbij? en zijn het natuurlijke of chemsche vitamines.
Dan ook nog conserveermiddelen?!

Als je het wilt geven voor gezonde gewrichten dan zou ik adviseren de CatOils te geven of een andere goede omega 3. Let wel op dat het niet van kweekvissen is. Puur heeft ook een goede Omega 3.

Omega 3 zorgt voor souplesse en gezonde cellen in het lichaam. Mijn kitten en mijn vorige katten krijgen het standaard.
Gebruikersavatar
Door EllenL
#2562041
TijgerPuck schreef: Wat heeft je kat?
Dit is geen glucosamine hè! Weet niet of je dat weet?
Het is alleen een product die het gezond houdt. Misschien als je er Chondroïtine bij geeft dat het wel werkt als bouwstof.
De vitamine C en D snap ik niet want de groenlipmossel is een bouwstof, dus waarom nog meer D erbij? en zijn het natuurlijke of chemsche vitamines.
Dan ook nog conserveermiddelen?!

Als je het wilt geven voor gezonde gewrichten dan zou ik adviseren de CatOils te geven of een andere goede omega 3. Let wel op dat het niet van kweekvissen is. Puur heeft ook een goede Omega 3.

Omega 3 zorgt voor souplesse en gezonde cellen in het lichaam. Mijn kitten en mijn vorige katten krijgen het standaard.
Groenlipmossel voor behoud gezond kraakbeen

Groenlipmossel (Perna Canaliculus) is een schaaldier dat uitsluitend leeft in de zuivere wateren rond Nieuw-Zeeland. Groenlipmossel is een rijke bron van glycosaminoglycanen en bijzondere Omega-3 vetzuren. Deze stoffen spelen een belangrijke rol bij het behoud van gezonde en soepele
gewrichten. Glycosaminoglycanen zijn goed voor de
aanmaak en opbouw van kraakbeen in de
gewrichten. Dit houdt dit belangrijke weefsel
sterk, flexibel en elastisch. Bovendien
ondersteunen glycosaminoglycanen de productie
van de synovia (gewrichtvocht). Dit is goed voor
de smering van de gewrichten, zodat ze soepel
over elkaar kunnen blijven schuiven. Groenlipmossel
bevat eveneens een hoog gehalte aan bijzondere
Omega-3 vetzuren. Deze gunstige vetzuren
activeren het afweersysteem. Dit houdt de
gewrichten van je hond niet alleen soepel, maar is
ook goed voor het behoud van een goed gevoel
tijdens het bewegen.
Hoezo niet ??? Ok, het zijn glycosamnioglycanen, maar volgens mij heeft dat dezelfde werking, of ben ik nu harrie in de warrie??
Door TijgerPuck
#2577732
Ik weet niet beter dan dat alle glucosamine vormen het beste werken icm chondroïtine en Msm. Ik geef die van Puur natuur want daar zitten ook natuurlijke pijnstillers en ontstekingsremmers in.
Door Too
#3322002
Schop deze even omhoog, mijn zoektocht gaat nog even voort.

Zijn er sinds 2013 ervaringen bijgekomen?
Het is een combinatie van ingrediënten waar je zowel humaan als bij paarden en honden best veel goeds over leest.
Net als Ellen vraag ik me af of ik iets over het hoofd zie
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door