Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Lotte
#2549057
fem fatale schreef: Ik begrijp dat ze nu die brokken krijgt?

Dan ga ik nu een advies geven wat je hier verder nooit zult horen: wacht met overstappen.

Goede rauwe voeding bestaat uit 7 of meer diersoorten, maar hoe meer je er nu introduceert, hoe minder je straks kunt gebruiken voor het eliminatiedieet. Als je wacht met overstappen heb je straks veel meer diersoorten om een menu mee te maken (al begin je er gewoonlijk met maar 1), wat dat proces makkelijker maakt.
Dank voor je reactie  :) Ik begrijp wat je bedoelt. Maar op dit moment krijgt ze nog geen hypoallergeen voer. Komende vrijdag krijgt ze haar 2e injectie (van de 3) en in de tussentijd moest ik haar gewone eten blijven geven. Best heftig die injecties, ze had ook vreselijke bijverschijnselen en is gedurende een week geheel van haar padje geweest, maar blijkbaar zijn deze injecties even nodig want haar pootjes waren enorm ontstoken.

In de tussentijd ben ik me hard aan het oriënteren. Ik wil eerst Carnibest Eend gaan proberen (is zonder rijst, alleen eend, dus een 'vreemde' eiwit bron, maar wel compleet voer). Mocht ze dit niet accepteren, het is een erg moeilijke eter, dan wordt het alsnog RC Hypoallergeen of Hill's Z/D.

Momenteel verwen ik haar dus maar een beetje. Gisteren heeft ze een half baby konijn naar binnen gewerkt. Konijn leek me toch iets veiliger dan kip of rund en ze vond het heerlijk. Nu mag het nog...  :-\
Door Lotte
#2549389
Hmm... ik zie mijn vorige bericht niet?  :-\

Dan nog maar een keer in het kort;

Bedankt voor je antwoord en ik begrijp wat je bedoelt te zeggen. Maar ze krijgt momenteel nog geen hypoallergeen voer. Aanstaande vrijdag krijgt ze haar 2e injectie (van de 3) en in de tussentijd moet ik haar het gewone voer blijven geven.

Momenteel ben ik bezig om uit te zoeken wat het beste is; ik wil eerst proberen om Cb Eend te geven en mocht ze dit weigeren, dan wordt het helaas RC hypoallergeen of Z/D.

(Hopelijk verschijnt dit bericht wél....)
Door Martine-Tom
#2549394
Ja ik zag je vorige ook al niet  :-\
Is CB je enige optie? Je weet dat er nog meer kvv's zijn die goed verkrijgbaar zijn en in ongeveer dezelfde prijsklasse?  :)
Door Lotte
#2549414
Ja, vreemd hè? Het stond er wel, maar was niet leesbaar ofzo?  ???

Het maakt me eerlijk gezegd niet uit welk KVV. Wat ik wél weet is dat Tinlo hier bv absoluut niet wordt gegeten. En Cb Eend is zonder rijst en toch complete voeding. Vandaar dat ik dat als eerste wil proberen. (met achterliggende gedachte dat eend dan een 'vreemde' eiwit bron is). Helaas wordt Cb ook vaak niet geaccepteerd, hoezo een verwend nest?

Maar ik zou haar het liefst helemaal rauw willen voeren, ze houdt niet zo van die gemalen prut. En aangezien ik haar momenteel nog mag verwennen heb ik haar gisteren een half baby konijn gegeven. Dat was pas feest!  :biggrin2:

Helaas zal het waarschijnlijk toch binnenkort die droge DA brokken gaan worden...  >:(
Door Martine-Tom
#2549418
En waarom niet gelijk in het diepe springen dan met barf, als een babynijn gegeten word....
Is leuk hoor, barfen  :D
Door Lotte
#2549436
Ik vind het al bijzonder leuk áls er iets gegeten wordt. Het meeste voer uit blikjes/ zakjes vindt ze helemaal niets. Brokken gaan er ook niet in. Dit meisje wil rauw!

Maar ik had speciaal konijn gekozen omdat dit ook een 'vreemd' eiwit is. En een eliminatie dieet (of het nu 1 vreemd eiwit is, óf met gehydrolyseerde eiwitten zoals RC / Z/D) moet je minimaal 6 tot 8 weken volhouden.

Nu heb ik veel voor dit meisje over, heel erg veel. Maar om haar nu 6 - 8 weken alleen maar baby konijnen te voeren, dat wordt wel hééééél kostbaar  ;)
Door Martine-Tom
#2549443
Er is meer he tussen babynijn en brok  ;)

Via Orinake hier op het forum kan je goedkoper aan konijn komen om eens wat te noemen. Er zijn heel wat mensen hoor die elimineren.
En mss heb je geluk en heb je 1 van die katten die alleen door over te gaan op vers al klachtvrij is, dat is ook nog een optie, al die hulpstoffen in brok, als die wegvallen helpt dat soms al zoveel!

Ik ben niet zo thuis in het eliminineren maar er zijn genoeg mensen die je daarin wegwijs kunnen maken als je dat zou willen overwegen...en zeg zelf, jezelf informeren kan nooit kwaad toch?  :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door