Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#2551836
Heb nog een vraagje. Poes heeft wat moeite met eten. Ze eet wel goed maar door het missen van wat tandjes waaronder 1 hoektand heeft ze wat moeite met het oppakken van het eten. Barf eet ze helemaal niet, KVV laat ze na 2 dagen ook staan dus krijgt ze blikvoer..je moet toch wat en ze eet het goed.

Iemand tips hoe ik het makkelijker eetbaar maar voor haar. Ze krijgt het nu in een diep bord, bakje werkt helemaal niet want dan likt ze het constant tegen de rand aan en stopt ze na 2 - 3 minuten met eten.
#2551842
TMG1961 schreef: Heb nog een vraagje. Poes heeft wat moeite met eten. Ze eet wel goed maar door het missen van wat tandjes waaronder 1 hoektand heeft ze wat moeite met het oppakken van het eten. Barf eet ze helemaal niet, KVV laat ze na 2 dagen ook staan dus krijgt ze blikvoer..je moet toch wat en ze eet het goed.

Iemand tips hoe ik het makkelijker eetbaar maar voor haar. Ze krijgt het nu in een diep bord, bakje werkt helemaal niet want dan likt ze het constant tegen de rand aan en stopt ze na 2 - 3 minuten met eten.
Ik heb ook een poes die veel moeite heeft met het oppakken van het voedsel (gemalen). Zij doet er uren over, neemt heel kleine beetjes per keer in haar bekkie, echt kruimeltjes, en daar wordt dan minutieus op gekauwd.
Ik denk dat misschien met het uit de hand voeren een mogelijkheid kan zijn, Theo.
#2551849
Jeetje, dat is toch nieuws wat aankomt. Hoop met andere mee dat ze toch nog een lange tijd
bij je mag zijn.
Over dat tegen de rand het bakje aan likken, ik geef mijn kater, die af en toe ook zo
zit te knoeien met zijn eten, in drie keer zijn eten. Likt ie t bordje schoon, kan zo de kast weer in.
Misschien werkt het voor jouw poes ook wel.

Sterkte!
#2551896
KVV heb ik van alles mee gedaan maar na 2 of hooguit 3 dagen eet ze het gewoon niet meer. Ze krijgt nu blikvoer of zakjes en indien het stukjes zijn prak ik die met een vork nog wat. Heb met vork geprobeerd te voeren maar dan staat ze wat dom te kijken en heeft geen idee wat de bedoeling is.

Hoe lang ze er over doet maakt me niets uit. Ik laat haar eerst zelf eten en als ik zie dat het haar te moeilijk af gaat hou ik bord vast en maak hoopjes van wat er over gebleven is, dan neemt ze af en toe een flinke hap en likt dat het een lust is om de rest binnen te krijgen. Soms echter vergeet ze waar ze mee bezig was en gaat wat anders doen.

Vandaag wilde ze perse naar buiten..ehh geen goed idee vandaag..regent weer eens best aardig hier.
#2551970
TMG1961 schreef: KVV heb ik van alles mee gedaan maar na 2 of hooguit 3 dagen eet ze het gewoon niet meer. Ze krijgt nu blikvoer of zakjes en indien het stukjes zijn prak ik die met een vork nog wat. Heb met vork geprobeerd te voeren maar dan staat ze wat dom te kijken en heeft geen idee wat de bedoeling is.

Hoe lang ze er over doet maakt me niets uit. Ik laat haar eerst zelf eten en als ik zie dat het haar te moeilijk af gaat hou ik bord vast en maak hoopjes van wat er over gebleven is, dan neemt ze af en toe een flinke hap en likt dat het een lust is om de rest binnen te krijgen. Soms echter vergeet ze waar ze mee bezig was en gaat wat anders doen.

Vandaag wilde ze perse naar buiten..ehh geen goed idee vandaag..regent weer eens best aardig hier.
Tja, Theo ik denk dat dat het enige eigenlijk is, gewoon een beetje helpen. Tis natuurlijk een dame op leeftijd, zéér hoge leeftijd, en dan nu ook nog akelige problemen erbij.
Eventueel misschien bijvoeren met behulp van een spuitje? Maar ik weet niet of ze daarvan gecharmeerd zal zijn? Katten zijn zo eigenwijs.
Maakt het haar maar zo veel mogelijk naar haar zin, met alles wat lekker is voor haar.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door