Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door suzanne 1
#2435319
Vorige week donderdag is de kat van mijn tante komen logeren. Had haar nog zo gezegd dat ze dr eigen kattenbak mee moest doen, helaas niet gedaan. Ik was zelf het hele weekend bij mijn vriend dus mijn zus verzorgde de katten. Nu kwam ik gister terug, blijkt dat ze het hele weekend niks gegeten of gedronken had  :'( en niks op de bak wou doen. Dus gelijk met haar naar de dierenarts die haar opgenomen heeft want uitgedroogd en opstipatie. Arme beestje heeft niet op onze kattenbak gedurfd en alles opgehouden. Daardoor zaten de darmen vol en at en dronk ze dus niet. Daardoor werd al het vocht uit haar ontlasting onttrokken en dus obstipatie en het circeltje was rond. Bij de da een klisma gehad om alle poep eruit te krijgen en gedwangvoederd want mevrouw wil niet meer eten. Vandaag hebben we haar opgehaald. Heb een nieuwe bak met grit voor haar gekocht. Daar gaat ze gelukkig wel op en ik heb haar met alle spul in de garage gezet waar onze kat niet kan komen en ze rust heeft.
Maar nu wil ze dus nog steeds niks eten en drinken. Heb echt alles geprobeerd, kattenmelk, bouilon, blikvoer, vlees, leverworst. Ze wil niks  :(
Iemand van jullie nog een idee? Ik ben haar nu maar steeds weer aan het dwangvoederen, maar daar wordt ze natuurlijk ook niet vrolijker van.
Door Mevroi Kruim
#2435406
Toch voorlopig nog maar even doorzetten met dwangvoeren ben ik bang. Katten kunnen aardig van hun voer raken als ze een tijd niet gegeten hebben en helemaal als ze ook nog kanonharde poep hadden. Het komt wel weer terug. Gewoon steeds een beetje geven en kijken of ze zelf wat wil pakken.
Gebruikersavatar
Door koekje
#2435426
Doorgaan met voeren met de spuit en kat acuut apart zetten. Apart van mensen (wel genoeg menselijke aandacht geven), apart van andere katten, zeker apart van honden. Als je kunt achterhalen op wat voor grit ze normaal zit, daar een zakje van halen. Het kan ook handig zijn om erachter te komen op wat voor bak ze normaal zit. Een dichte met kap en luikje, met kap en zonder luikje, helemaal open met alleen een rand, etc.
Succes met de logeerpoes.

Ik zie net dat ze in de garage is gezet. Een kat die dit niet gewend is (en mogelijk binnenkat) kan de garage nogal eng vinden. Het ruikt er raar en naar auto, de geluiden zijn er hard door de constructie van de garage, er komt amper daglicht binnen, etc. Ik zou eerder opteren voor een aparte kamer in huis, maar dat moet je ook maar net hebben natuurlijk.
Door suzanne 1
#2435662
koekje schreef: Doorgaan met voeren met de spuit en kat acuut apart zetten. Apart van mensen (wel genoeg menselijke aandacht geven), apart van andere katten, zeker apart van honden. Als je kunt achterhalen op wat voor grit ze normaal zit, daar een zakje van halen. Het kan ook handig zijn om erachter te komen op wat voor bak ze normaal zit. Een dichte met kap en luikje, met kap en zonder luikje, helemaal open met alleen een rand, etc.
Succes met de logeerpoes.

Ik zie net dat ze in de garage is gezet. Een kat die dit niet gewend is (en mogelijk binnenkat) kan de garage nogal eng vinden. Het ruikt er raar en naar auto, de geluiden zijn er hard door de constructie van de garage, er komt amper daglicht binnen, etc. Ik zou eerder opteren voor een aparte kamer in huis, maar dat moet je ook maar net hebben natuurlijk.
De garage is een oude praktijkruimte van een arts geweest dus daglicht etc. genoeg. Dit is de enigste ruimte waar ze apart van de andere dieren kan zitten. Ik heb ander grit voor haar gekocht en een andere bak en daar gaat ze wel prima op. Alleen het eten en drinken wil niet. Totdat ze weer zelf eet gaan we idd door met dwangvoederen.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door