Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Annemarie Rijnveld
#2420835
pearlsofpassion schreef: Aujesky is btw niet gevaarlijk voor mensen. Het wordt dus niet speciaal uit de menselijke consumptie gemeden. 
Men wil het natuurlijk niet in de varkens en vlees hebben, maar er wordt niet op elk stukje vlees getest omdat het toch 'ongevaarlijk' is. Er gebeuren gewoon steekproeven om de status te controleren, maar dat is het.
En het komt nog steeds in kleine hoeveelheden voor.  Ook voor de status 'vrij' is dat blijkbaar toegestaan, erg klein percentage voorkomen.

Er is een topic over ergens op BP. Daarin staat erg veel info en een heel artikel van Lizzie over waarom wel en waarom niet.  Heel eerlijk op een rijtje dat het risico erg klein is, maar nog steeds een risico.  Je kiest zelf wat je ermee doet.
Ja, ik heb die topics + artikelen van Lizzy gelezen-

Blijft nog wel het probleem van eventuele kruisbesmetting, alhoewel ik het zelf niet zo ernstig inschat.

Ik zal zelf ook niet zomaar de sprong wagen, hoor, zit er enorm over te dubben. Maar ik vind het ten eerste leuk om het allemaal uit te zoeken en ten tweede denk ik toch ''vlees is vlees''.

Barfplaats wordt gesponsord door