Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door 202Spots
#2395024
Ja het is hier noodzakelijk,en bij m'n wilde katten die ik niet kan optillen,kan ik 't pippetje alleen maar vlug leeg spuiten wanneer ze staan te eten,
en 't niet altijd goed inwrijven zoals 't eigenlijk moet.. :-[
Maar je kan zien dat de haartjes eruit vallen wanneer je niet doet zoals is aangeraden....
Spul is niet alleen heel goed voor vlooien maar is ook voor ear mites,heartworm, hookworm en roundworm....
Ze hebben er verder geen last van, er is geen zere velletje,en de vacht groeit wel weer, maar toch... :-\
Bij Keeper,Hebbes en Big Daddy heb ik gedaan zoals 't moest,en die hebben geen kale plek...de andere wel...
Wanneer je dit gebruikt moet je 't spul dus wel goed in de huid wrijven.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door mahuni op do 12 jul 2012, 17:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door koekje
#2395033
Sien heeft ook wel eens een kale plek gehad van Stronghold. Dat wrijf ik overigens niet in en moet volgens de bijsluiter ook niet.
ik heb nog nooit Advantage gebruikt, dus weet niet of je dat wel moet insmeren.

Bij Ot en Sien haal ik eerst hun bandje eraf, dat is precies de goede plek waar ze zelf niet kunnen wassen (kuiltje onder de nek) en staan de haren uit elkaar. Zo maakt het spul het minst contact met de vacht en is er minder risico op kale plek.
Bij een wilde kat is het niet mogelijk om eens even de haren van de vacht opzij te doen, dus ik denk dat je de kale plek er nu eenmaal gratis bijkrijgt en dat er niets aan te doen is.
#2395065
Ik probeer meestal zo in de nek te beginnen en dan met de tip van de pippetje bovenop zo tot halverwege op rug te "smeren" en heen en weer gaan,
'n streep van zo'n 10 cm of zo....dus niet alles in 1 keer leeg spuiten zoals het wel is gebeurd...
Maar dit staat op de bijsluiter, dus eigenlijk doe ik dan ook "spread evenly"..

Please remove collar prior to application. Part the hair and apply entire tube onto the skin at the base of the skull.
Apply high enough so your cat can't reach it to lick it off.
Applying advantage multi® at more than one point on the back of the neck allows the product to spread evenly over the cat.Be sure to empty the entire tube by the end of the application
#2395084
Hmmm, ik doe het op een plaats of 3.  Ik gebruik nog Frontline (werkt nog steeds hier in belgie) en daar staat net op dat je het niet mag inwrijven.  Het moet intrekken, als je wrijft, wrijf je er alles terug af.
Ik dacht altijd dat het bij alle pipetten zo zou zijn.

Ik lees bovenstaande tekst toch al meerdere plekken zoeken in de hals.  Op een plek waar ze het niet kunnen aflikken. En dat is ook wat ik probeer.
Als het bij jouw katten niet op meerder plekken kan, doe het dan op 1 plek. Zal nog altijd beter zijn dan op de rug waar ze erbij kunnen.

Die kale plek ken ik niet.  Maar ik betwijfel dat het zal komen van het feit dat je het niet uitwrijft.  Het zal dan gewoon van het product komen, uitgewreven of niet.  Om te werken moet het product toch op de huid terechtkomen.
#2395709
Ik gebruik altijd Advantage als er iets op de katten moet tegen de vlooien. In de nek, niet tussen de schouderbladen want dan kunnen ze er nog bij soms. En op meer plekken maar niet te veel ivm aflikken. Inmasseren heb ik nog nooit gedaan, staat volgens mij hier in NL ook niet in de gebruiksaanwijzing.
Twee katten interesseert het helemaal niks, druppels erop, ff schudden en klaar, en twee katten vinden het vreselijk, die voelen kennelijk iets branden oid op hun vel. Nog nooit kale plekken gehad.
Door Mowgli
#2395969
Mevroi Kruim schreef: Twee katten interesseert het helemaal niks, druppels erop, ff schudden en klaar, en twee katten vinden het vreselijk, die voelen kennelijk iets branden oid op hun vel. Nog nooit kale plekken gehad.
Ik gebruikte voor Pugsley altijd Frontline, zonder problemen. Toen ik naar Duitsland vertrok, had ik nog een paar "oude "pipetjes uit Nederland. Toen deze op waren, heb ik Frontline (dezelfde, maar dan Duitse verpakking) in de apotheek gehaald (alleen verkrijgbaar in de apotheek hier), en vanaf toen scheurde Pugsley als een gek in het rond nadat ik de Frontline had opgedragen. Daarom ben ik destijds al snel gestopt met preventief behandelen. Gelukkig is hij nooit met vlooien naar huis gekomen, hoewel hier in de stad veel ongedierte en ook zwerfdieren met vlooien rondrennen.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door