Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#2378703
Bloesems op het pootje v/d desbetreffende kat druppelen? Is wellicht irritant zodat ze het eraf likken?
De enige bloesems die ik hier wel eens gebruik is rescue en die doe ik gewoon in een v/d waterbakken zodat een ieder het naar behoefte kan innemen (of niet).

Limpy zegt dat supplementenpoeders idd vies zijn, zijn tip is dan ook:niet eten.....
#2378928
Vandaag eens flink geobserveerd, maar 1 van de problemen is dat Jet eigenlijk rustig wil kunnen eten zonder dat ik de andere twee moet wegduwen omdat ze haar kruiden en alcoholdingen willen stelen, maar ze wil eigenlijk maar 1 keer per dag met mij op de badkamer zitten (dat doen we al voor het poetsen omdat ik van mening ben dat als ik katten ga martelen, ze niet uitgelachen hoeven te worden door de andere 2. Daar eet ze het dus ook zonder problemen, maar het moet 2 keer per dag.

Succesvol is nu Jet een beetje blikvoer met haar hocuspocuspapje geven en Kai en Plien wat méér blikvoer, in heel andere hoeken van het huis.

Ik ga mijn broer volgende week wel vragen om wat KVV voor mij te portioneren, tegen die tijd zijn Plien en Jet waarschijnlijk ook zo gewend aan de smaakjes dat het geen probleem meer is dat het geen meuk overheen gaat.

Op het pootje druppelen heb ik bij Plien idd wel een paar keer gedaan, maar het duurt even voordat ze dat echt gaat schoonmaken. Dus weet ik niet of ik dan meer moet doen of niet.
Jet mag de bloesems ook op haar hoofd krijgen (ze heeft een plekje waar ik vaak moet kroelen van haar, maar daar was ze ook heel gevoelig op het wichelroedeachtige ding, en daar moeten dan de druppels op) maarja, dan heeft ze de poeders nog niet op natuurlijk.
#2378951
Ik ging netjes geen reclame maken, maar het kwam al voorbij. Natuurlijk gezonde dieren, was het. Zoo Natuurlijk heeft voor mij onhandige openingstijden en is niet rolstoeltoegankelijk.

En ondanks de worsteling met de kruiden en supplementen, ben ik verder wel tevreden, er kwamen ook wel dingen uit (dat Jet gevoelig is op haar darmen - wist ik wel, en ben ik ook mee naar de DA geweest, maar die, en ik ook niet, hebben dat nooit gekoppeld aan het auto-immuungedeelte van haar tanden, terwijl dat best logisch is. Maar allerlei dingen die ik gewoon karaktertrekken van Jet vind, dat ze goed chagrijnig kan zijn, dat ze veel stemmingswisselingen heeft, dat ze opmerkelijk gevoelig is voor mijn stemming en algemene sfeer, linkte hij ook aan de Forl, of eigenlijk aan de verstoring van de energiestromingen. Het zijn wel opvallende dingen op te gokken, want dat laat ze bij de dierenarts echt niet zien, dus ik vond het opvallend dat hij daarmee kwam.) en zij en Plien reageerden heel duidelijk op het wichelroededing.
Ik weet niet of ik het echt geloof, maar Jet en Plien geloven het wel. (Jet vind ook duidelijk dat de kruiden bij het tandenpoetsen horen, al dacht ze de eerste dagen dat het ook in plaats van kon, dus als ik haar tandenborstel pakte werkte ze het gauw naar binnen, en riep daarna "klaar".)
#2378959
Zag het al voorbij komen in t andere topic.
Tis trouwens geen wichelroede maar een energie-meter of zoiets, heb ik me ooit eens door een andere hol. da laten uitleggen (ben effe kwijt hoe dat ding nou precies heet)
#2378969
Ik vond een wichelroede wel een duidelijke omschrijving. Maar idd, er waren een gouden en een zilveren en de ene meette tekorten aan energie en de andere teveel. En er was nog een pen-achtig ding waarmee hij Plien probeerde te ontladen, maar dat vond ze niet prettig, dus ze werkte niet echt mee. (Al is ze sindsdien wel op allerlei rare manieren aan het rekken. Wie weet leert ze nog springen de komende weken.)
#2379283
het is een soort acupunctuur, maar dan niet met naalden die in de huid blijven staan. eigenlijk lijkt het nog het meeste op een stopnaald.

ik vond het ook bizar de eerste keer, maar net toen ik me stond te bedenken hoe absurd het wel niet was en waar ik mn hond nou weer mee naar toe had genomen, begon Reus heel duidelijk te laten zien dat het heel goed voor hem was en hielp en werd ie helemaal zen.
#2379556
Wat de kruiden betreft zou ik een "theetje" trekken en dat door het voer of met een spuitje ingeven. Wat de Bachbloesems betreft, die zou ik op glycerine laten zetten ipv alcohol, de meeste katten vinden dat, omdat het wat zoetig is, goed te nassen.
#2379915
Goede tip voor de volgende keer. Ik had net zelf ontdekt dat de kruiden beter gaan als ik eerst een papje maak idd.

Plien is net voor het eerst zelf op de klerenkast gesprongen (via de schoenenkast vermoedelijk, zo doen Kai en Jet het tenminste, maar ik was er niet bij en kon haar niet vinden. Ik zoek natuurlijk nooit hoog, maar gelukkig liet ze me weten waar ze was). Ze heeft volgens mij nog niet bedacht hoe ze eraf moet, maar nu Kai en Jet gezellig bij haar zijn gaan liggen lijkt ze ook heel tevreden daarboven.
We zijn nu 5 dagen bezig, dus ik word nu wel benieuwd naar hoe het over 3,5 week is wanneer we weer naar de DA gaan.
#2381361
Nou ondertussen is ze al een paar keer op de klerenkast geweest, maar voorzover ik weet heb ik haar iedere keer moeten helpen om eraf te komen. Tot ze net de keuken in kwam hinken en gromde dat ze pijn had.

Ik heb goed gevoeld aan het pijnlijke pootje, en dat mocht, en ik voelde ook niets raars, maar ik belde uiteraard toch de dierenarts. Tijdens dat gesprek duwde ze met het pijnlijk pootje mijn hand weg en sprong op de vensterbank, en toen ik haar daaraf wilde pakken, sprong ze daar af, liep op 4 poten naar de slaapkamer en ging in bed liggen.

Van de dierenarts mag ze niet rennen vandaag, maar waarschijnlijk is het morgen weer (bijna) goed, en anders moeten we even langskomen.

Pffff. Mijn leven was makkelijker toen ze nog niet kon springen.
#2385379
Plien is weer helemaal in orde, maar krijgt nog wat traumeel (hoe lang zou ik dat moeten geven?). Van haar kast-avontuur heeft ze geleerd dat als ze eraf wil, dat ze dat tegen Kai moet zeggen en die gaat mij dan halen/wakker maken  ::). Ik had het prima gevonden als ze had geleerd dat ze gewoon niet op de kast moest komen, maar dat is blijkbaar teveel gevraagd.
Ik zie nu ook in het spelen ontwikkeling, ze speelde altijd al natuurlijk, anders was ze al veel eerder doorgelicht, maar ze gaat nu andere sprongen gebruiken.

Jet is lekker vrolijk, al was ze zaterdag chagrijnig omdat mijn broer op bezoek was met zijn hond, maar na een paar uur had ze er genoeg van om hem (de hond) te proberen dood te staren en trok ze bij. En zodra hij wegging was ze weer vrolijk. Jet heeft normaal veel meer stemmingswisselingen, dus zolang zo vrolijk vind ik wel opvallend. Het tandenpoetsen laat ze nu ook al de hele tijd goed toe, normaal vind ze het een paar dagen prima en dan een tijdje verschrikkelijk, en als ze het erg vind, bloedt ze ook wel eens, dus ik neem aan dat ze het vervelend vind omdat het dan pijn doet. Als ze nu al bijna 2 weken geen pijn heeft bij het poetsen is dat heel fijn natuurlijk.

Mijn broer heeft wat KVV in stukken gehakt, dus nu krijgen ze 2 keer per dag een lepeltje KVV met alles wat voorgeschreven is. Kai en Jet vragen er ook om, Jet met name 's avonds, wanneer ze de meeste meuk (inclusief groen stinkend cranberrypoeder) erbij krijgt.

Maar ik ben dus niet ontevreden.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door