Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#2377047
Vanmiddag had ik vrij, ideaal om één van de kattenbakvullingen om te ruilen voor een laag katkor.
En het is gelukt. 'Houston we have a splashdown' zoals mijn man het laatst heeft omgedoopt :-)
Snel in een buisje in hop naar de dierenarts.

assistente: geeft u nog steeds sd of cd?
ik: nee, ze krijgt eigen voer
Mag ik vragen wat ze nu krijgt
Tuurlijk, vers vlees, rauw

Ze keek in ieder geval niet vreemd. Das mooi.  ;D

Ik kon helaas er niet op wachten. Ik wordt dus binnen twee uur gebeld.
De laatste twee keer was ik hevig teleurgesteld.
De eerste keer na de operatie was er geen gruis, wel rode bloedlichaampjes.  :'(
Vanbinnen was ik behoorlijk overstuur. Daarna had ik een tentamen wat ik bijna zeker te weten had verknald (later bleek dat ik het net had gehaald  :D)
Net geopereerd. Stenen er uit. En dan nu weer iets van een ontsteking? Ze verzekerde me dat het niet meer van de operatie kon zijn, dus toch iets van een ontsteking.
Weer op anti biotica en na tien dagen weer testen.
Test nummer twee waren de bloedlichaampjes uit de urine maar werd er weer gruis gevonden.  :'(

Zojuist terug gebeld. Snel, binnen ene half uur. Behoorlijk wat struviet.
Advies 6 weken op SD daarna op cd en dat zo houden. Rauw voer heeft dus niet genoeg effect gehad... (zei ze)
NEE, dat is het laatste wat ik wil. >:( >:( >:(

Ik heb hier al meerdere malen iets voor bij horen komen over appelazijn.
Hoe kom ik daaraan? Of ik heb het gemist, want ik kan nergens vinden.
Is dat bij de drogist. Zijn het druppels, mag het door het voer.

Onze Doro kind voelt zich prima, zeker nu ze rauw vlees krijgt. Haar plasjes zijn ook best flink, vind ik.
Geen problemen met naar de kattenbak gaan. Ik heb voor dat ik naar de dierenarts ging nog een ph stripje gedompeld en die leek 6.5 aan te geven. Dus dat mag wel iets naar beneden. Ze krijgt nu eurologist door haar eten. Maar dat maakt haar urine niet zuurder. Blijkbaar heeft ze dat wel nodig.
Mijn hoop zit nu het het zuurder maken van haar urine, waarschijnlijk door iets van appelazijn?
Adresjes waar goede te krijgen en iets van een handleiding .... graag !
hebben jullie merken?
Ik sta er open voor.

Ik heb zelf al twee supplementen gevonden. Is iemand hier bekend mee?

http://simicur.com/homeopathische-medicijnen/urogenicur-100-ml.html
http://www.actipet.nl/contents/nl/d8.html
#2377089
KVV, ze krijgen dit nog niet volledig. Dit gaat wel gebeuren.
(we zijn ook nog niet zo lang over op rauw. Enkele maanden terug kregen ze nog full time brok.
Als we terug komen van vakantie in augustus. Dan krijgen ze het full time.
Misschien als ze full time rauw krijgen dat de PH ook al iets zakt, hopelijk.
Ik had begrepen van Oom Google  ;) dat de PH waarde tussen de 6 en 6.5 moest zitten voor een zuur milieu

Wel lekker als Oscar wel 7 heeft maar geen struviet!
Gaaf!! O0
#2377100
Ja tussen 6 en 6,5 is perfect  :)

Ik zou ze inderdaad zo snel mogelijk helemaal overzetten op rauw. Oscar heb ik 6 weken het speciale blaasgruisvoer van Bandit gegeven met extra water en appelazijn (ik zou echt niet meer weten hoeveel, hij vond het wel lekker  ;D). Daarna urine laten checken en toen ben ik zelf gaan samenstellen. In 2008 heeft hij blaasgruis gehad en daarna nooit meer, dus er is nog hoop hoor  :)

Welke kvv voer je nu? Eten ze dat wel goed?
#2377102
Ze eten nu Darf. En dat vinden ze heerlijk. Het is ook nog biologisch wat het vrouwtje weer erg belangrijk vindt  8)
Bij mijn volgende bestelling wil ik wat kippennekjes (goed beginners bot ? ) en runderhart mee bestellen voor de variantie.
Waar heb jij je appelazijn vandaan gehaald? Ik ben zooo op zoek waar ik dat vandaan moet halen en de dosering.
Ze krijgen in iedergeval bij elke maaltijd twee extra eetlepels water er doorheen. Spoelt lekker door  :D
Aan vocht hebben ze dan ook geen gebrek.
#2379297
Mag ik hierbij aansluiten? Een van mijn katten, die praktisch volledig op KVV staat, sproeit sinds kort en uit urineonderzoek is komen vast te staan dat hij een PH van 8 heeft. Slik. Gelukkig geen struviet aangetroffen, maar dat is misschien een kwestie van tijd. Weet iemand hoeveel appelazijn je moet geven? Kan dat bv. ook over een lekker hapje tegelijk met het eten, aangezien ze hier gewend zijn om van bordje naar bordje te wandelen en de hele dag door restjes te eten?
#2379424
Dit is mijn topic wat eigenlijk bijna om het zelfde gaat.
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 507.0.html

Ik geef Mika kvv+ water erdoor + appelazijn van de Deen elke avond. Ik gaf hem 2 pipetjes appelazijn (pipetje is die van een over datum bach rescue is). Het heeft rond de 26 dagen geduurd en toen was de pH goed. Hij krijgt nu voor onderhoud 1 pipetjes appelazijn. Testen doe ik ongeveer 1x per week. Mika is een echte stress kat met reacties op zijn blaas.
Ik heb dezelfde test strips gekocht die mijn DA gebruikte om thuis te testen
#2380481
*Nikki* schreef: Dit is mijn topic wat eigenlijk bijna om het zelfde gaat.
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 507.0.html

Ik geef Mika kvv+ water erdoor + appelazijn van de Deen elke avond. Ik gaf hem 2 pipetjes appelazijn (pipetje is die van een over datum bach rescue is). Het heeft rond de 26 dagen geduurd en toen was de pH goed. Hij krijgt nu voor onderhoud 1 pipetjes appelazijn. Testen doe ik ongeveer 1x per week. Mika is een echte stress kat met reacties op zijn blaas.
Ik heb dezelfde test strips gekocht die mijn DA gebruikte om thuis te testen
Ik heb je topic inderdaad aandachtig gelezen. Er zitten nog wel wat verschillen in.
Onze Doro heeft een stuk minder stress dan jouw kat, gelukkig voor ons. Ze deed begin van het jaar sproeien maar dat was meer door de blaasontsteking/stenen. Dit doet ze nu niet en ze plast netjes, en voldoende op de bak.
Gebruik je het het hele pipetje met appelazijn? Das volgens mij best veel, zeker als het er twee volle pipetjes zijn. Of was dat verdeeld over de dag.
#2380812
NoaKaj schreef: Dank je wel Nikki. Na 2x druppelen is de pH al 6, dus ik ga nu heel voorzichtig ermee om om doorschieten te voorkomen.
Snap ik, dat doe ik op het moment ook hoor met Mika.
Nathalie schreef: Ik heb je topic inderdaad aandachtig gelezen. Er zitten nog wel wat verschillen in.
Onze Doro heeft een stuk minder stress dan jouw kat, gelukkig voor ons. Ze deed begin van het jaar sproeien maar dat was meer door de blaasontsteking/stenen. Dit doet ze nu niet en ze plast netjes, en voldoende op de bak.
Gebruik je het het hele pipetje met appelazijn? Das volgens mij best veel, zeker als het er twee volle pipetjes zijn. Of was dat verdeeld over de dag.
Klopt de oorzaak is anders maar struviet is struviet. Ik gebruikte echt een heel vol pipetje (x2). Ik deed het over 1x kvv met extra water. Hier krijgen ze 1x per dag eten.
Het is zeker veel maar na het horen van ervaringen van andere met een struviet kat heb ik gewoon uitgeprobeerd met hoeveel appelazijn Mika zijn kvv nog zou eten. Bij 2 volle pipetjes vond ik het zelf genoeg en ben ik gestopt met uitproberen. Het scheelt denk ik, in smaak ook doordat het weer verdunt werd door het extra water bij de kvv.
#2381322
*Nikki* schreef: Klopt de oorzaak is anders maar struviet is struviet.
Doordat de oorzaak wat af kan wijken kan ook de behandeling iets afwijken.
Het doel is precies het zelfde. weg met die zooi!  :boo:

Ik hoop dat de volgende test al iets van verbetering laat zien.
Ze wordt nu goed in de gaten gehouden. Kattenbak gedrag. Het bakje met appelazijn moet ze wel zelf leeg eten en zo veel mogelijk leuke en ontspannende momenten met doro en sinister.
Als ik ze samen borstel is het geweldig. Dan worden er likjes gegeven met hier en daar een kopje. Dat voelt goed en geeft ook hoop dat de stress weg genomen kan worden.
Vandaag nog even de laatste patientenkaart van Doro opgehaald van de test van vorige week.
PH  7
Veel struviet kristallen waargenomen
Dat was het, daar heb ik toch geen éne .... aan. Hebben ze daar geen microscoop.
Hoe groot zijn ze, met z'n hoeveel waren ze. Minder of meer dan de vorige keer.
Nee hoor. gewoon brokken en alles komt goed.
Wat frustrerend!  :yucky:
Maar ik lees hier zo veel succesverhalen dat het wel goed moet komen  :biggrin2:
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door