Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#2367676
Hij houdt het vandaag wel binnen, dus het gevaar van leververvetting is al geweken (als hij het al niet had tenminste).

Ik denk inderdaad ook dat het bot te weinig verteert, maar daar komt dan bij hem blijkbaar bovenop dat zijn maag daar gevoelig aan is en dan gaat ontsteken. Waarschijnlijk was het de vorige keren dat hij overgaf ook al een beetje gekwetst. Maar dan genas het nog vanzelf en redelijk snel.
Maar het zal vast ook wel al pijn gedaan hebben en hij zal wel misselijk geweest zijn. Dat is niet iets dat je wil voor je kat natuurlijk. 

En wat ik wel vreemd vind is dat hij het niet noodzakelijk op de zwaardere botsoorten heeft.  Hij heeft eendennekken gegeten en geen last en dan plots vb op kip wel.  Ik weet het niet precies, heb het te weinig bijgehouden waar hij op kotste (ga ik nu wel doen), maar ik weet zeker dat hij vaak eend wel goed verteerde... Dus ik weet niet precies waar het aan ligt, maar ik vermoed wel dat het gelinkt is met bot. Te weinig gekauwd of te kaal, zodat er misschien scherpe puntjes ontstaan.  Ga er alleszinds op letten.
En dat parelhoenkarkas vind ik gewoon te kaal voor katten, en die ga ik dus malen. 
Door Limpy
#2367741
Zou idd eens bij gaan houden waar hij op spuugt.

Pekke spuugde recentelijk ook ineens 2 x op knijnenrug die ze sinds 2 maanden krijgen.
Parelhoenvleugels zijn echter ook hard en daar had hij nooit last van, idem met harde kipkluifjes en eendenvleugels.
Parelhoenkarkasjes krijgt hij soms ook 1/3 van mits er genoeg vlees aan zat en had hij ook nooit last van.
(hij kauwt ook altijd goed maar is wel hebberig dus eet restje van blixa en obi-wan ook op dus bij hem wellicht te veel bot dan)
#2367973
Dit parelhoenkarkas was eigenlijk echt te kaal. Ik had het moeten weten. Ik heb een foto voorbij zien komen van de karkassen van Kukelluku, en zo zagen ze eruit.
Ale, het is vooral ongelijk verdeeld. Bepaalde delen zijn wel goed bevleesd, maar bepaalde botjes (vb bovenarmbeen en schouders) liggen gewoon bloot.  Voor een hond gaat dat dan nog wel, maar bij de katten is er natuurlijk altijd wel een kat die dat kale botje krijgt. En dan kan je daar nog wel spier apart bij geven, het is toch een verschil wanneer je een botje moet opeten dat ingebed zit in het vlees, of wanneer dat botje grotendeels kaal is. Toch? Wordt toch ook een stuk scherper, kan ik me voorstellen.

Hier mogen ze geen restjes van elkaar opeten, ik haal alles terug weg en biedt wat blijven liggen is de volgende maaltijd eerst terug aan. 

Maar goed, ik ga het inderdaad maar eens opschrijven. En zijn bot goed in het oog houden. 

Bedankt!

Hij heeft vandaag trouwens zijn eetlust meer dan terug. Als het aan hem ligt, zal hij alles van dit weekend wel eens inhalen. Maar ik ben nog even voorzichtig. Maag niet overbelasten.  ;)
Ik hoop wel dat meneer in de toekomst niet te vaak meer moeilijk gaat doen over een nieuwe smaak, want lijmen met blik, dat kan ik nu wel vergeten.  ;D  En ik denk dat ik rund ook maar ga opgeven.  Zelfs gewone goede biefstuk blieft hij echt niet...  ::)  Hij eet wel runderhart, dus das ook al iets, en ik heb wel diersoorten genoeg.  Maar goed, dat heeft met dit topic natuurlijk niets te maken... ;)
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op wo 13 jun 2012, 09:57, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door