Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Bieke
#2361850
Ik heb 2 katjes van bijna een jaar. Ze eten hetzelfde (rauw), zijn binnenkatten, zijn niet gevaccineerd, nooit met chemische troep behandeld. De een is een toonbeeld van gezondheid, de ander heeft sinds een paar maanden huidproblemen, die nu steeds erger worden. Overal heeft ze kleine korstjes. Nu heeft ze sinds kort ook afgebeten plukjes haar. Het is geen makkelijke kat. Ik kan het ook niet goed bekijken. Ze eet wel en heeft goede ontlasting..Ze zit het liefst de hele dag op het hekje van de overloop. Daar valt ze sinds een week ook regelmatig af.
Iemand enig idee wat het kan zijn?
Gebruikersavatar
Door EllenL
#2361853
Kan voedsel of vlooienallergie zijn, maar in combi met het vallen zou ik toch naar de dierenarts gaan om wat ergers uit te sluiten...
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2362043
Ik zou je ook aanraden een DA op te zoeken.
Om je al even een richtlijn te geven: voedselallergie uit zich bij katten meestal rond de kop en hals.  Het geeft korstjes en vochtige, rode, kale plekken.  Vlooienallergie geeft meer wondjes rond de achterhand of de rug.
Door Limpy
#2362253
Zou ook allereerst naar DA gaan en ook bloed laten afnemen en zo breed mogelijk laten testen.

Lust ze vette vis? Das ook goed voor de vacht (anders paar x per week goede visolie geven)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door