Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#2358596
[quote="flin"]
hmmm,
is er al eens in z'n bek gekeken, dat daar niet iets zit te 'mieren'?
[/quote]

Is wel nagekeken door de dierenarts, want die dacht in eerste instantie aan een loszittende tand of een ontsteking, maar er zijn echter nooit foto's oid gemaakt omdat de dierenarts dat niet nodig vond. Wellicht toch een optie inderdaad?
#2358605
[quote="flin"]
ja, zou ik zeker proberen,

heeft hij ook irritaties tussen z'n tenen?
[/quote]

Nee verder nergens irritaties. Wel heeft hij een wat doffe 'ontplofte' vacht met huidschilfers. Wordt nu minder, maar hij heeft lang niet zo'n mooie vacht als de andere kater die glanst als een spiegel. Nu is de andere kater wel zwart, dus dat scheelt, maar ik vind dat Luna een aparte vachtstructuur heeft, veel stugger en lang niet zo zacht. Kan dat er ook iets mee te maken hebben?
#2358608
ja, zeker,

ergens in z'n 'systeem' gaat er 'iets' niet goed

is heel moeilijk om daar de vinger op te krijgen....
agressieve middelen kunnen wel wat onderdrukken, maar daar wordt t systeem niet beter van,

kijk ook eens naar minerale-zouten, en ik kom nu niet op de naam van de website....(ik kom erop terug)
#2358611
[quote="Ikke1980"]
Nee verder nergens irritaties. Wel heeft hij een wat doffe 'ontplofte' vacht met huidschilfers. Wordt nu minder, maar hij heeft lang niet zo'n mooie vacht als de andere kater die glanst als een spiegel. Nu is de andere kater wel zwart, dus dat scheelt, maar ik vind dat Luna een aparte vachtstructuur heeft, veel stugger en lang niet zo zacht. Kan dat er ook iets mee te maken hebben?
[/quote]
Ja absoluut, zou ook weer op iets in het bekje kunnen duiden. Een van mijn katten heeft FORL, en je kunt bij haar goed voelen waar zij de hoofdwasser is - haar flanken en broek - en waar de andere katten vaker wassen, dat is veel zachter en gladder.

Overigens heb ik ook een zwarte glimkat, maar ik vind het juist opvallend dat andere zwarte katten veel minder diep zwart zijn dan de mijne en dat ze ook niet zo mooi glimmen. Vachtstructuur zal wel helpen, zij heeft een aanliggende vacht, maar ik vermoed ook dat Plien zo mooi is door het voer.
#2358630
Bedankt voor jullie reacties! Natuurlijk komt de slechte vacht ook door het feit dat hij zich minder vaak en goed kan wassen door de kraag, maar ook op de plekjes waar hij wel bij kan heeft hij een wat apartere structuur. Ik weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen, maar het voelt alsof hij een wat vettige vacht heeft waar talkpoeder overheen is gestrooid waardoor het stugger en harder wordt.
Dat van die celzouten vind ik interessant! Nog een suggestie voor welke soort? Want ik zou niet weten wat ik zou moeten kiezen :)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door