Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door sylvia
#284343
ine schreef: Jeanne:Volgens mei worden ze dan pas geboren en mogen ze nog een week of 10 bij Syl blijven, ALS er tenminste kittens uitkomen! ;)
ja, voor het zelfde geld komen er konijnen uit :P :P :P ;D
Door zurca
#284401
Gefeliciteerd!!

Ik zou een kitten van een week of 10 a 12 zeker langer binnen houden dan 2 weken...Een vriendin van mij liet haar kitten ook na een paar weken al buiten lopen, zij kon elke keer weer opzoek gaan want het beestje wist gewoon de weg niet terug ::) Zo heb ik dat al vaker gehoord...

Zindelijk zijn de meeste kittens al van zichzelf, Tobias en Noa waren zerfers nooit een kattebak gezien maar vanaf dag 1 nooit iets naast de bak gevonden..
Ik gebruik als grit Kittyfriend klontvormend.

Verschil kater/poes...moeilijk...ik heb 2 ontzettend aanhalige poezen in huis echte schootkatten..De kater is een kroelerd maar meer voor de snelle kroel en niet op schoot...

Als de kat buiten komt zou ik 'm zeker wel laten chippen. Dit kan gewoon bij de dierenarts.
Qua inentingen de kittens heb ik laten enten op 12 en 16 weken (en dus niet op 9 en 12 zoals de da dat wou hebben) Na deze entingen niets meer...
Door danielle1980
#284458
allereerst gefeliciteerd, leuk dat er nu eindelijk een kat komt :D

mijn antwoorden zijn geloof ik bijna net zoals de anderen ::) ;)

de kittens zijn vaak al zindelijk als ze in huis komen,
ik gebruikt klontvormige kattengrit.

mijn katten worden alleen met kitten nog maar geent.
eerst deed ik dit vaker tot een jaar of 4.
maar nadat mn kat op 1,5 jaar dood is gegaan die wel geent was door een ziekte en de andere die niet meer geent zijn het wel heel goed doen, heb ik besloten verder niet meer te enten.
mijn eigen katten komen niet buiten, maar binnen houden is heel erg moeilijk, ze willen nog wel eens wegglippen.
ik zou de kitten zeker een paar weken binnen houden.

ikzelf heb een absolute voorkeur voor katers, mijn ervaring is dat ze veel liever zijn, vaker op schoot komen, meer toelaten en veel meer kroelen.

onze katten zijn niet gechipt, dat kan gewoon bij de da.
ik denk dat als er ooit nog een kat bij komt dat ik ze wel chip.

een kitten opvoeden heb ik geen idee van hoe dat moet, ze luisteren hier nooit en zijn nergens van onder de indruk ::) ;D

ik zou gelijk op vlees te zetten, als ze ouder worden is dat lastiger, bij mij in ieder geval wel, ze willen alleen brok al ben ik nog bezig met proberen ze op vers te krijgen ;)
Door gonny
#284465
oh, hier is 1 kat gechipt! Minoes, door de fokker gedaan!
Sammy's fokster (oudere dame) vind chippen eng... ;D
had het over dat zo'n dingetje kan gaan rondzwerven in het lichaam....maar zoals gezegd: bij mij komen ze niet buiten, maar als ik buitenkatten zou hebben dan zou ik ze wel chippen! ;)
Door Ollie
#284553
Hé wat leuk :D gefeliciteerd!

Ik zou in ieder geval een open kattenbak nemen, aangezien dat beter is als een bak met een kap erop!

Ik gebruik klontergrit, dat bevalt mij het beste!
Door zurca
#284560
Ollie schreef: Ik zou in ieder geval een open kattenbak nemen, aangezien dat beter is als een bak met een kap erop!

Ohja?! Waarom is dat beter dan ???
Ik heb hier drie bakken staan en alle drie gewoon met kap erop...
Door Ollie
#284566
zurca schreef: Ohja?! Waarom is dat beter dan ???
Ik heb hier drie bakken staan en alle drie gewoon met kap erop...
Een vriendin van mij fokt noren, en die vertelde mij dat, ik wist het dus ook niet!

Nou was er van de week een dierenartsen programma op tv, en die dierenarts vertelde dus, dat een kattenbak met kap schadelijk is, vooral voor katers, omdat die een hele sterke urinegeur hebben, en ze dat vreselijk vinden stinken, ze niet goed uitplassen, en daardoor weer een grote kans hebben op blaasgruis.
Door Ollie
#284578
gonny schreef: als ik hier een kattenbak neer zet zonder kap, zouden de honden konstant de bak leegvreten!! :-X
Bij mij staat de kattenbak boven, en daar komen de honden niet!
Door gonny
#284579
Ollie schreef: Bij mij staat de kattenbak boven, en daar komen de honden niet!
en bij mij mogen de katten niet naar boven!! ;D
(de honden ook niet, alleen Mientje ;D)
Door jeanne
#284580
sylvia schreef: Ik heb ook altijd een bak met een kap erop, maar als ik een kitten heb of een nieuwe kat net als nu snuf gaat de kap er even af .
ik denk dat mijn twee flappers dan in de bak zitten, dus er komt hier zowiezo een bassetbestendige kattenbak ;D
Door jeanne
#284582
sylvia schreef: Ik heb ook altijd een bak met een kap erop, maar als ik een kitten heb of een nieuwe kat net als nu snuf gaat de kap er even af .
waarom?
Door danielle1980
#284588
jeanne schreef: waarom?
dat is makkelijker, de meeste katten worden zindelijk gemaakt zonder kap op de bak.(die van mij tenminste altijd wel, omdat je ze dan makkelijker op de bak kunt zetten)
als je eerst zonder kap neerzet wennen ze dat daar de bak is en leren ze de plaats kennen zonder dat t eng is en daarna weten ze toch wel waar de bak staat ;)

ze zullen misschien niet zo snel op een kattenbak met kap erover gaan als ze dat niet kennen.
soms zit er ook een luikje in(wij hebben die eruit gehaald) en dat kunnen ze ook eng vinden of ze snappen nog niet hoe t werkt als ze er in zitten en raken dan in paniek.
Door Ollie
#284590
jeanne schreef: ik denk dat mijn twee flappers dan in de bak zitten, dus er komt hier zowiezo een bassetbestendige kattenbak ;D
ook als je het risico loopt dat je kat blaasgruisproblemen krijgt?
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door