Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Martine-Tom
#2348079
Liekiepiekie schreef: Wat fijn zeg :)
Vindt hij 4,2 dan veel? Onze Mowgli woog 4,8 toen we bij de 2e da kwamen en toen had hij al ruim 2 dagen nauwelijks gegeten....
Doki is net 6 maanden dus ja dat is voor een htk-tje best aan het gewicht  :biggrin2:
Door Martine-Tom
#2359251
Even een updateje, Doki zit nu 2 weken aan de nieuwe ab astma aanvallen heeft hij niet meer gehad maar hij heeft nog wel een raspende ademhaling (dat is eigenlijk niet verminderd) en hij heeft het snel benauwd, wel is hij weer gewoon actief en stout enzo....alles wat je van een kitten verwacht dus  :biggrin2:

Morgen belt de arts uit Rotterdam nog een keer ter controle dus ben benieuwd wat hij zegt, zelf begin ik steeds meer te denken aan astma/bronchitis...zoiets.
Hij groeit weer wel goed gelukkig, 5 ons in anderhalve week dus dat lijkt er weer een beetje op (hij weegt nu 3.9 kilo).

We zijn een weekje op vakantie geweest wat hij alleen geweldig vond maar het was aan zee dus veel zand/stof, meer dan thuis, en dat was ook aan hem te merken, weer vieze neuzen...nu zijn we weer een paar dagen thuis en de vieze neuzen zijn weg.

En ik krijg via Tannetje spul om de enting te ontstoren mocht het daaraan gelegen hebben (wat ik nog steeds denk), verder dus de ab en L-Lysine en ik ben elke dag druk om het huis zo stofvrijmogelijk te houden.
Door sella
#2359316
Ik hoop dat de korrels van Tannetje het doen voor je ventje :-*
Maar dan zou je met de reactie op stof kunnen denken aan een allergie. Maar goed, eerst maar even afwachten wat de korrels van Tannetje doen. Je kan hem altijd nog verder laten onderzoeken.
Door Martine-Tom
#2361013
Uitslag is binnen, astma, ook het mediast zagen ze iets niet kloppends op maar voor nu houden ze het erop dat het alleen astma is.
Na de ab op de cortico's en als hij daarop nog niet helemaal klachtvrij is terug voor een echo van het mediast.
Als hij wel klachtvrij is krijgt hij een puffer voor het geval hij weer een aanval heeft verder is het gelukkig niet ernstig genoeg om echt dagelijks te behandelen.
Door Martine-Tom
#2361034
Nou astma is het sowieso naar ik begreep, mediast klopte niet helemaal (ik wist tot gister niet eens wat het mediast was dus heb helaas niet goed onthouden wat er nou mis mee was, weet wel dat er bij het 1e da bezoek vocht in/achter het mediast zat) maar zou mogelijk gevolg kunnen zijn van zijn astma...

Heb me er nog maar niet in verdiept want ik denk dat ik dan alleen maar dingen lees die  ik voorlopig nog helemaal niet wil weten  ;)
Door sella
#2361045
Van astma krijg je geen vocht. Wel van een longontsteking. Ook van een bovenste luchtwegonsteking kun je vocht krijgen, maar dan wel altijd in de longen.
Astma is piepen, fluiten, kortademig zijn bij een aanval. Tussendoor is er weinig tot geen last.

Ik heb zelf astma, dus weet er helaas heel veel van.

Ze kunnen het wel verward hebben, ik heb ooit een dubbele longontsteking gehad, foto ietwat verkeerd beoordeeld en ik lag op de intesive care, ik zou vocht achter de longen hebben naast de longontsteking en dus ook nog een slechte pompfunctie van het hart hebben.

Dat was schaduw en ik had"slechts"een dubbelel longontsteking en dus vrij veel vocht in de longen.

Het kan dus zijn dat de foto niet genoeg contrast heeft waardoor het niet goed beoordeelbaar was.
Door Martine-Tom
#2361047
Nee hoor niet verward, Doki heeft om reden van domme pech een longontsteking de da vond het raar bij zo'n jonge kat, maakte de 1e foto's en de rest is geschiedenis.
Astma vrijwaart je niet van een longontsteking  ;)

Het piepen enzo doet hij ook, ben zelf ook astmapatient dus herken het wel.
Hij heeft nog steeds meer maal daags ademen plat op de grond met bek wijd open, blauwe tong enzo heeft ie sinds deze kuur niet meer gehad.

Vocht uit mediast was nu geloof ik wel weg, hij had het over lymfeklieren...maar wat daar nou mee was weet ik niet meer.
Door sella
#2361050
Nee, alleen heb je met astma sneller kans op een longonsteking omdat je niet filtert door de neus als je benauwd bent.
Ik ken wel meer jonge poezels met een longontsteking, dat was wel meestal met een hevige aanval van niesziekte.
Door Martine-Tom
#2361052
Ja bij Doki dus niet...  :-\
Het is er gewoon ahw ingeslopen zeg maar, de da hield het op versliklongontsteking.

1e fotos was omdat ze hem al astmatisch vond klinken wat ze niet vertrouwde en toen kwamen we achter dat vocht....bedenk ik nu, het was andersom dus  ;)
Door Martine-Tom
#2361932
Ontlastingsonderzoek van Doki is klaar,
Spoelworm -
Haakwormen -
Zweepwormen -
Lintworm -
Coccidieën -
Giardia -
Bij Doki zijn geen wormeitjes gevonden in de ontlasting. Prima!. Het is op dit moment niet nodig om Doki te
behandelen.
Wij adviseren van Doki een volgend ontlastingsonderzoek rond 24-09-2012. Tot die tijd verder niet
ontwormen.

:circle: Dat was/is het dus in elk geval niet geweest  ;)
Door Martine-Tom
#2366467
Ja idd, voelde me accuut schuldig toen ik las dat wormen ook benauwdheid kunnen veroorzaken...maar nog net niet genoeg om preventief te ontwormen...en blij toe!

Met Doki gaat het in de tussentijd wisselend, een dag als dit, van die plakkerige pre-onweer warmte dan ronkt ie een slag in de rondte  :-\
Maar ziek is ie er niet van, hoogstens neemt ie wat meer pauze tussen het vliegen door  :P
Maar een buitenkat kan het nooit worden, hoogstens een halfuurtje en dan is ie al zo benauwd dat hij naar binnen moet.

Ik denk dat ik toch langzaam aan het idee van een puffer moet gaan wennen  :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door