Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Saskia77
#2310785
Hoi,

Eillyn (7 maanden) heeft veel last van jeuk achter haar oren en schouders.
Ik heb geen vlooien kunnen ontdekken en haar zus heeft nergens last van. Er is verder ook geen jeuk bij de staart of andere plaatsen. (wat ik zie)

Ze krijgen Haaks en Tinlo Barf, Darf, af en toe een muis of kuiken. Hamster en kippennek ook wel eens gehad.
Eerst kregen ze alleen Haaks Barf, en ik heb het idee dat het is begonnen/erger geworden, nadat ik andere merken ben gaan bijvoeren voor de afwisseling.

Ik heb wel wat dingen gelezen over eliminatie dieeten, maar ik wil het eerst nog even aankijken. (en misschien nog even beter controleren op vlooien) Mocht het langer aanhouden en erger worden, wil ik toch eens kijken of ik niet iets met het eten kan doen.

Ik wil dan terug naar alleen Haaks (bij de volgende bestelling over een week). Er wordt alleen gezegd dat je van dit voer minimaal 4 diersoorten moet geven (zalm lusten ze niet zo) Als dit geen verbetering geeft, hoe zou ik dan zo'n eliminatie dieet aan kunnen pakken? Een aantal weken starten met 1 soort vlees? En welke smaak? En is het dan niet erg dat het te eenzijdig wordt? Of is dat voor een korte periode niet zo erg? Ze zijn natuurlijk wel in de groei.

Ik loop alvast een beetje op de feiten vooruit, maar ik vind het krabben wel een beetje zielig. (geen kale plekken ofzo)

Groetjes Saskia
Gebruikersavatar
Door EllenL
#2310895
Hoe is haar vacht in vergelijking met die van haar zus? Zitten er schilfertjes in? Bij een droge schilferige huid kan het extra geven van visolie wel helpen, bijv. van Doil.
Wat zit er in de andere merken wat niet zit in de Haaks barf? Misschien kan ze niet goed tegen rund bijvoorbeeld en kan je ipv een eliminatie dieet eerst kijken of het weglaten van een bepaalde diersoort helpt.
Door Saskia77
#2311310
Vacht ziet er goed uit, geen schilfers, niet rood.

Haaks en Tinlo hebben beide een variant die rund bevat en Darf bevat ook rund.
Ik zal dan eerst Darf en de runderworsten uit het dieet halen, dan krijgen ze nog steeds 3-4 diersoorten. (eend, kip, konijn, vis)
Jammer, rund vinden ze heel lekker, maar hopelijk wordt de jeuk minder.
Door Limpy
#2311336
Hier ook een kat die niet zo lekker op rund reageert dus je zou het iig eens kunnen proberen.
De hamsters en muizen die je soms voert kun je ook meetellen als 2 afzonderlijke diersoorten.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door