Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Limpy
#2300895
Anders wat kipfilet of vis koken en dat met ruim kookwater aanbieden?
Die boullion daarvan is ook al goed.
Kan me voorstellen dat jullie beetje wanhopig worden....
Door Mowgli
#2300898
Limpy schreef: Anders wat kipfilet of vis koken en dat met ruim kookwater aanbieden?
Die boullion daarvan is ook al goed.
Kan me voorstellen dat jullie beetje wanhopig worden....
heb al kipfilet gekookt en dat als eerste aangeboden, wil hij ook niet. Probleem is ook dat hij rauwe kip niet lsut. Ik had gehoopt dat hij gekookt misschien wel eet. Ik denk dat hij te misselijk is. Af en toe drinkt ie uit mijn had als ik hem op de wastafel in de badkamer zet.
Door Mowgli
#2300932
Limpy schreef: Probeer de boullion eens v/d kip...
Wat ik hem ook aanbied, hij draait bij iedere keer zijn kop weg, en als ik een beetje aanhoud, draait ie zich helemaal om...
Limpy schreef: Ow ja, je hebt peebee.
Dank je :)
Laatst gewijzigd door Mowgli op vr 30 mar 2012, 15:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door koekje
#2300941
Je mag hem ook kattensnoepjes voeren, heb ik ook wel eens bij Sien gedaan.

Ik wil je aanraden morgen acuut naar de DA te gaan, bij voorkeur een andere. Ik vind het heel onverstandig hoe de DA van vandaag heeft gehandeld.
De kans is groot dat hij met een tabletje finidair en/of anti-braak zich al een stuk beter voelt. Nu loopt hij risico uit te drogen en een vette lever te krijgen.

Ik vind dat Mowgli zich helemaal niet heeft misdragen oid, maar gewoon normaal kattengedrag heeft vertoond. Deze DA en de assistente hebben de boel wel erger gemaakt. Sien gaat richting onhandelbaar bij de DA en zelfs die wordt beter medisch behandeld door de DA. Zaken als infuus zijn altijd heel lastig bij katten en helemaal als ze uit hun vel springen. Dan leg je geen infuus aan, maar geef je een snelle injectie als dat toch nodig mocht zijn. En je laat de eigenaar er gewoon bij om de kat gerust te kunnen stellen. Ook is het belangrijk voor iedereen die aan de kat zit (dus met name DA en assistente) dat deze de kat gerust stellen, om zo toch proberen de angst een beetje in toom proberen te houden.
De agressie die Mowgli heeft getoond, kwam echt wel uit angst, dat kan ik zelfs vanuit hier ruiken.
Gebruikersavatar
Door EllenL
#2301039
Ik zou echt nooit meer naar die dierenarts gaan inderdaad, pffff, klinkt als trauma dankzij de castratie en wat betreft de behandeling kan ik me helemaal aansluiten bij koekje :'(

Ook raar dat ze dan niet juist jullie laten helpen de kat rustig te houden, arm beest! Hoe is het nu, ben je al naar een andere dierenarts geweest? Zou ik inderdaad zsm doen als hij niet is opgeknpat. Wat je kan doen om hem te helpen is oorwerk (oortjes zachtjes door je vingers laten glijden). Ik ken een dierenarts die TTouch practitioner is en die leert dat standaard al haar klanten aan! Bij acute stress mag dat best wat sneller. En als je bach in de buurt hebt zou ik alsnog ook rescue met extra star er bij geven.

Heel veel sterkte :-*
Door fem fatale
#2301124
Oh oortjes wrijven doe ik standaard bij de DA, tenzij ze heel druk zijn om de DA kopjes te geven en hun billen te laten zien, maar als de DA met iets bezig is, dan vragen de katten naar mijn idee om oortjes wrijven.
Door Cizsel
#2301231
In principe zou ik hem nu alles laten eten wat hij eten wil, al is het van je bord mee-eten.
Ik hoop dat de andere DA duidelijker en beter te werk gaat en zeer zeker hoop ik dat Mowgli daar niet zo bang is.

Ik kan je verder weinig helpen, maar ik had dit topic gevolgd en de emotie spat eraf, het raakt me echt, dus ik wil je echt ontzettend veel sterkte wensen.
Door Mowgli
#2301267
Ten eerste wil ik iedereen bedanken voor de tips en de lieve reacties.

We zijn om ca. 12:30 teruggekomen van een andere dierenarts, iets verder weg, maar nog op loopafstand. Deze werd ons aanbevolen door een vriendin die haar hond en katten daar laat behandelen.

Ik had vanmorgen opgebeld. Eigenlijk hadden ze geen afspraken meer vrij, maar als we zouden komen zouden we tussen de afspraken door gefriemeld worden. Ik had ze van tevoren op de hoogte gesteld van de traumatische ervaring van gisteren.

De dierenarts heeft hem heel erg voorzichtig behandeld. Haar handen en die van de assistenten heeft ze met fermonen besproeid (iets in de geest van de Feliway stekker) en Mowgli eerst laten ruiken alvorens hem uit de reistas te halen.

Mowgli bleef heel rustig, heeft zich zonder problemen laten onderzoeken en liet zich zonder problemen een kraag om doen voor de röntgenfoto. Ze hebben hem zonder problemen op de foto gezet, hij heeft niet geschreeuwd, zich niet geweerd, alles was in orde. Ze hebben zo voorzichtig met hem gedaan, was echt geweldig.

Uiteindelijk bleek dat er een heel klein metaaldeeltje van ca. 3,2 mm. in waarschijnlijk de darm zit. Er zijn ook nog een paar kleine spikkels ergens anders te zien. Het zit er al een tijdje en had er eigenlijk via de ontlasting uit moeten komen. Helaas weigert Mowgli te eten, dus moet hij toch worden geopereerd, in de hoop dat de da het metaaldeeltje kan vinden. De diarree komt waarschijnlijk omdat het is gaan ontsteken.

Na de op zullen ze hem als hij nog half slaapt in zijn reistas leggen, zodat hij niet gestressed wordt op het moment dat we hem komen halen. Wat ik zo goed vond, is dat er precies werd uitgelegd hoe ze hem gaam opereren en hoe Mowgli onder narcose wordt gebracht. Dit werd bij de andere dierenarts niet gedaan. Bovendien krijgt hij een gasnarcose, bij de andere werd altijd met een injectie gewerkt. Deze injectie narcose heeft waarschijnlijk Pugsley vorig jaar het leven gekost, maar dit terzijde.

We zijn nu toch bang dat het een metaaldeeltje van de (nieuwe?) gehaktmolen is, omdat het zo enorm klein is. Dit hebben we ook aan de da doorgegeven. Maar we wachten eerst maar af hoe de operatie verloopt.
Laatst gewijzigd door Mowgli op vr 30 mar 2012, 13:57, 1 keer totaal gewijzigd.
#2301299
Fijn dat je nu toch vooruitzichten hebt.
Leggen ze hem niet aan een voedselinfuus tijdens de operatie? Geen idee of dat gedaan wordt hoor, maar ik zou zomaar denken dat dat handig zou zijn aangezien hij niet wilde eten.
Heb je trouwens ei geprobeert?


Ik hoop dat de operatie goed verloopt hij snel mag opknappen.


Btw: de vorige DA zou mij ook nooit of te nimmer meer terugzien. Geld willen verdienen mag iedereen, maar niet op de kap van mijn dieren.  Daar moet rustig en geduldig mee omgesprongen worden! Ik zou me trouwens zelfs al nooit opzij laten schuiven aan de behandelingstafel. Daar ben ik diegene die hen vasthoudt, wat het ook is.  No way dat ik ze in de handen van een vreemde laat net als ze mijn steun zo hard nodig hebben! Fijn dat deze DA geduldig en lief voor hem is.
Door Mowgli
#2301312
pearlsofpassion schreef: Leggen ze hem niet aan een voedselinfuus tijdens de operatie? Geen idee of dat gedaan wordt hoor, maar ik zou zomaar denken dat dat handig zou zijn aangezien hij niet wilde eten.
Geen idee, daar hebben ze het niet over gehad. IK weet ook niet of dat wordt gedaan...
pearlsofpassion schreef: Heb je trouwens ei geprobeert?
ons "prinsje" is erg kieskeurig. Hij blieft geen gevogelte, hij blieft geen ei, maakt niet uit rauw of gekookt. Daar hoefde ik dus niet mee aan te komen. Had alles al geprobeerd. Zelfs een blikje lijmmiddel wat ik gisteravond nog snel voor sluitingstijd had gekocht.

Wij hopen echt dat ze het metaalstukje kan vinden, want het is maar 3,2 mm klein. Daar ligt onze angst voornamelijk. Wat als ze het niet kan vinden?
Door Mowgli
#2301456
Nadia schreef: Oh jee, wat een toestand!
Waarom geef je hem gemalen? Eet hij het ongemalen niet?

Heel veel sterkte met de kleine man!
Inderdaad, hij eet geen ongemalen, in zoverre, hij houdt o.a. niet van:knagen, taaie stukken, grote stukken, te droog vlees, vetjes, gevogelte, ei (rauw en gekookt). Met kvv kan ik in ieder geval naast het botwerk ook nog eens die dingen erdoor doen die hij normaal gesproken niet lust.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door