Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#3345892
Wie kan mij verder helpen?
Ben op zoek naar geschikte merken kvv en wil ook graag weten wel merk cranberry en in het bijzonder hoeveel cranberry je kan geven aan een struviet makende /gevoelige kater van 5,2 kilo.
Heb het merk Darf kip/rund/lam /geit -voor katten hier al in het dorp kunnen vinden.Maar Joep is er niet weg van.Hoop dat jullie me verder kunnen helpen!
Hoe vaak in de week zou ik hem vlees kunnen geven,dus gewoon een lapje kip of kalkoen/ lam/rund ,want dat eet hij wel graag Geloof dat paard minder geschikt is ? .Moet ik er dan een supplement bij gaan geven?Dit is allemaal onbekend terrein voor mij en heb geen enkel idee hoe ik dit moet aanpakken.
Vast bedankt voor het meedenken
#3345906
Carnibest-diabetes zou zonder koolhydraten moeten zijn en daarmee geschikt voor je struvietkater. Over cranberry etc kan ik je helaas ook niet adviseren.
Als je hem een zelfsamengesteld menu wilt geven en hij dat beter eet, is dat zeker aan te raden! dan weet je beter wat je voert. Lees je even in over zelf een menu samenstellen voor de kat. Alleen lapjes spiervlees zijn namelijk niet voldoende, een kat heeft ook behoefte aan vleesbot en verschillende organen en dat allemaal in de juiste onderlinge verhoudingen.
Succes!
#3346070
Wij geven gewoon cranberry van de drogist. Het is allemaal min of meer hetzelfde. Ik moet wel toegeven dat wij inmiddels op het dieetvoer van royal canin zijn blijven hangen en kvv erbij geven voor de lekker en mijn wens om nog iets van "echt eten" te geven. We maken van haar hapje kvv altijd een soepje, zodat ze lekker veel vocht binnen krijgt.

Al met al werkt dat bij onze notoire struviet en blaasontsteking dame het beste. Helaas is het nu weer mis, door de stress van uit logeren. Maar onder de microscoop was gisteren heel goed te zien dat er wel kristallen zijn, maar heel weinig en heel klein. De cranberry zorgt er echt voor dat de kristallen niet uitgroeien tot grote struviet kristallen. Helaas had ze door de stress wel een bacteriële ontsteking, dus die wordt nu behandeld met antibiotica.

Qua merken maakt het voor de struviet niet veel uit. Ik zou (maar dat vind ik sowieso bij katten) geen merken kiezen waar groentes of rijst in zitten. Daar kunnen ze toch niets mee. Ik zou ook stripjes kopen om de urine te meten en als die te basisch wordt, nog extra verzuren met tijdelijk vitamine C. En ook goed meten of de urine ook weer niet te zuur wordt, anders krijg je weer andere kristallen.
#3346101
Dank jullie voor je reactie.
Heb tot nu toe 2 merken katten kvv gevonden, maar zoek nog wel even verder. Bovendien is de kvv die mijn
honden eten voor kat en hond geschikt.staat er op de rol.!
Ik ga nu nog niet zelf samenstellen, wacht eerst de reactie van struviet op kvv af.Alle merken die ik heb zijn zonder rijst en groenten.
Er is in het dorp waar ik woon, een goede natuurwinkel zij zullen me vast wel verder kunnen helpen met de cranberry.
Denk dat we het zo wel gaan redden Joep en ik.
En stripjes heb ik . Ga zijn urine controleren.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door