Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2179783
Pauline schreef: Trouwens.... als ik verder google op banoffee pie lees ik ook recepten waarin wordt geschreven dat het maar 2 uur hoeft te koken! Wie weet raad??
Hoe langer je het kookt hoe sterker de caramel smaak wordt ( en het wordt ook dikker natuurlijk)
Tis dus maar net welke smaak je nodig hebt.

Tot nu toe heb ik deze taarten goed weten te omzeilen, maar ik vrees dat ik nu toch een keer overstag ga en de keuken in duik :-X :biggrin2:
#2179831
Je kunt die caramel ook als volgt maken.

Doe de inhoudt van blikje gecondenseerde melk in pannetje en roer continue gedurende 10-15 min op medium vuur.
Hij is goed als je een koude eetlepel caramel onderste boven kunt houden zonder dat de caramel eraf valt.

Heb het nog nooit geprobeerd op deze manier maar als iemand een blikje extra heeft zou ik zeggen waag een poging
#2179841
TMG1961 schreef: Je kunt die caramel ook als volgt maken.

Doe de inhoudt van blikje gecondenseerde melk in pannetje en roer continue gedurende 10-15 min op medium vuur.
Hij is goed als je een koude eetlepel caramel onderste boven kunt houden zonder dat de caramel eraf valt.

Heb het nog nooit geprobeerd op deze manier maar als iemand een blikje extra heeft zou ik zeggen waag een poging
Ik ben heel erg van de luie..... Laat liever een blikje 3,5 uur zwemmen in kokend water dan dat ik 15 minuten in een pan moet roeren.....

Maar als iemand het wel wil proberen, ben ik benieuwd!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door