Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2175737
Hihi
Mijn droom is een RR.  En als we daar ooit de goede omgeving voor hebben, eerst een iets gemakkelijker ras hebben gehad (om ervaring op te doen) en mijn vriend dat ziet zitten, dan zou ik dolgraag eentje van Natascha hebben.
Bij deze Natascha, weet je dat ook. ;)
Maar het zijn wel erg veel 'als'en hoor, en is zeker niet voor de eerste jaren. Wie weet er of je tegen dan nog fokt...
Ergens wel spijtig dat je met Likozi niet meer fokt, want het is zeker een prachtige hond. Maar natuurlijk helemaal begrijpelijk en terecht! 
Door Do
#2175814
1)Welk ras fok je?
Flatcoated retriever
2)Hoe lang fok je honden?
2 jaar

3)Hoeveel nesten heb je gefokt?
1 nest
4)Waarom fok je honden?
omdat ik het leuk vind en omdat ik graag mijn eigen pup wil houden( en omdat ik denk het beter te weten dan de rest :biggrin2:)
5)Is er wel eens iets mis gegaan met een moeder hond tijdens bevalling/zoogperiode? Zo ja, wat?
nee, ze waren wel allemaal onder het gewicht (grote nest)
6)Is er wel eens iets mis gegaan met de pups? Zo ja, wat?
7)Vaccineer jij tegen Herpes? Zo ja, waarom? Zo nee, waarom niet?
nee, omdat ik denk dat je juist herpes aanwakkert
8)Was er iemand bij je, bij de eerste keer dat je hond ging bevallen? Zo ja, waarom? Zo nee, waarom niet?
ja en nee, de eerste 6 heb ik alleen gedaan,daana kwam er een fokker bij
9)Is er wel eens uberhaubt iets mis gegaan tijdens de bevalling? Zo ja, wat? En wat heb je gedaan?
nee
10)Hoe selecteer je pupkopers? Welke vragen stel je mogelijke pupkopers?
pfffff de hemd van hun lijf, ik laat ze ook ruim op tijd hier komen, ga zelf wandelen met de mensen
11)Hoeveel pupkopers wil je minimaal op je wachtlijst hebben voordat je het nest fokt? Hoeveel pups krijgt jouw ras gemiddeld?
minim 15 mensen, gemiddeld 9
12)Adverteer je voor je pups? En zo ja, waar?
nee, wel website
13)Vind je het acceptabel dat pupkopers werken en zo ja, hoeveel uur maximaal?
honden mogen niet langer dan 4 uur alleen zijn, pups de eerste paar weken helemaal niet alleen
Laatst gewijzigd door Do op vr 25 nov 2011, 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#2176401
Flat schreef: 1)Welk ras fok je?
Flatcoated retriever
2)Hoe lang fok je honden?
2 jaar

3)Hoeveel nesten heb je gefokt?
1 nest
4)Waarom fok je honden?
omdat ik het leuk vind en omdat ik graag mijn eigen pup wil houden( en omdat ik denk het beter te weten dan de rest :biggrin2:)
5)Is er wel eens iets mis gegaan met een moeder hond tijdens bevalling/zoogperiode? Zo ja, wat?
nee, ze waren wel allemaal onder het gewicht (grote nest)
6)Is er wel eens iets mis gegaan met de pups? Zo ja, wat?
7)Vaccineer jij tegen Herpes? Zo ja, waarom? Zo nee, waarom niet?
nee, omdat ik denk dat je juist herpes aanwakkert
8)Was er iemand bij je, bij de eerste keer dat je hond ging bevallen? Zo ja, waarom? Zo nee, waarom niet?
ja en nee, de eerste 6 heb ik alleen gedaan,daana kwam er een fokker bij
9)Is er wel eens uberhaubt iets mis gegaan tijdens de bevalling? Zo ja, wat? En wat heb je gedaan?
nee
10)Hoe selecteer je pupkopers? Welke vragen stel je mogelijke pupkopers?
pfffff de hemd van hun lijf, ik laat ze ook ruim op tijd hier komen, ga zelf wandelen met de mensen
11)Hoeveel pupkopers wil je minimaal op je wachtlijst hebben voordat je het nest fokt? Hoeveel pups krijgt jouw ras gemiddeld?
minim 15 mensen, gemiddeld 9
12)Adverteer je voor je pups? En zo ja, waar?
nee, wel website
13)Vind je het acceptabel dat pupkopers werken en zo ja, hoeveel uur maximaal?
honden mogen niet langer dan 4 uur alleen zijn, pups de eerste paar weken helemaal niet alleen
Bedankt voor het invullen Do! Wel eerlijk :biggrin2:. Maar wat weet je dan beter dan de rest?
Door saluki
#2176499
1)Welk ras fok je?
Saluki

2)Hoe lang fok je honden?
Ik heb het ras bijna 40 jaar mijn eerste nest was een ongelukje 25 jaar geleden

3)Hoeveel nesten heb je gefokt?
4 totaal

4)Waarom fok je honden?
Ik had-heb hele mooie Saluki's uit goede gezonde lijnen met een super karakter, ze willen nog wel eens erg terughoudend zijn (nu niet echt meer) en ja omdat ik het leuk vind en omdat ik denk dat ik wat waardevols kan toevoegen aan het ras

5)Is er wel eens iets mis gegaan met een moeder hond tijdens bevalling/zoogperiode? Zo ja, wat?
nee, nooit het zijn dicht bij de natuur staande dieren en hebben eigenlijk geen hulp nodig

6)Is er wel eens iets mis gegaan met de pups? Zo ja, wat?
nee ook niet, alleen heb ik nu nog een pup met anorexia maar dat komt goed met het ouder worden

7)Vaccineer jij tegen Herpes? Zo ja, waarom? Zo nee, waarom niet?
de eerste drie nesten niet, het laatste wel omdat ik bang was dat ze er mee besmet waren van een fokker waar ik was

8)Was er iemand bij je, bij de eerste keer dat je hond ging bevallen? Zo ja, waarom? Zo nee, waarom niet?
Mijn vriendin die standby was voor de eventuele complicaties en omdat ze net zo gek is als ik op het ras en een pup zou krijgen

9)Is er wel eens uberhaubt iets mis gegaan tijdens de bevalling? Zo ja, wat? En wat heb je gedaan?
niets mis gegaan

10)Hoe selecteer je pupkopers? Welke vragen stel je mogelijke pupkopers?
In de eerste plaats niets, laat ze eerst vertellen het hoe, wat en waarom. aan de hand daarvan kan ik ze uithoren . Daarna hoe ze tot de keus zijn gekomen en of er veilige losloopplekken zij en of ze een voldoende hoge omheining om de tuin hebben en voorzichtig de leeftijd van de koper zelf i.v.m. het eventueel terug moeten nemen van de honden. Ik heb het geluk gehad dat de pups heel erg goed terecht zijn gekomen en ik heb met alle kopers een heel goed kontakt. Ze leven allemaal weer mee met het laatste nestje en krijgen update's en foto's ze zijn eigenlijk een beetje familie geworden. Aangezien het een ras is waar je echt 100% voor moet gaan, komen er meestal mensen die zich terdege hebben ingelezen voorbereid enzvoort

11)Hoeveel pupkopers wil je minimaal op je wachtlijst hebben voordat je het nest fokt? Hoeveel pups krijgt jouw ras gemiddeld?
deze keer had ik meer vraag dan pups, er zijn deze keer drie mensen afgehaakt na een definitieve aanvraag Belgen die het te ver rijden vonden, bevriende dierenarts die ook een nest had en andere raskeuze. Gemiddelt zijn het grote nesten de eerste was een nest van drie, daarna was het 7 - 9 - en 7 pups in het laatste nest zat wel een dood pupje, helemaal gaaf maar erg licht 120 gram

12)Adverteer je voor je pups? En zo ja, waar?
Eigen website en de N.V.O.W rasvereniging

13)Vind je het acceptabel dat pupkopers werken en zo ja, hoeveel uur maximaal?
Ik werk zelf ook en op 1 morgen ben ik 6 uur van huis, dat is wel de max voor mij. Saluki's kunnen heel erg lui zijn dus dat is niet echt een probleem voor ze. Ik streef er wel naar kopers te vinden waar meerdere Saluki',s of honden aanwezig zijn. 1 saluki is geen saluki, ze hebben wel graag gezelschap van andere dieren
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2176503
Lizzy schreef: Dank je wel Angelique, voor het beantwoorden van de vragen :-*
Heb je achteraf het idee dat er misschien met de pup waar Dusty op ging liggen iets mis was, of was het pure pech?
Deze gemist :embarassed:

Geen idee, de pup leek normaal. Dusty was ergo dan een olifant in een porseleinkast en het was ook van...stap in de kist...plof..pup dood. Men zegt dan wel, als een pup oké is dan krijst die wel, maar deze heeft daar niet eens de kans voor gekregen. Ik kan ook denken...misschien wist zij iets wat wij niet wisten, maar de situatie ter plekke meegemaakt hebbend, denk ik dat het gewoon gruwelijke lomperigheid is geweest. :(
Door saluki
#2176507
Ik heb met alle moeders gezien dat ze eerst de pups naar een kant van de werpkist lokken, zodra er dan ruimte is gaan ze daar liggen. Ik heb altijd wel heel grote kisten zonder die stangen erin.
Laatst gewijzigd door saluki op za 26 nov 2011, 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#2176514
[quote="Angelique"]
Deze gemist :embarassed:

Geen idee, de pup leek normaal. Dusty was ergo dan een olifant in een porseleinkast en het was ook van...stap in de kist...plof..pup dood. Men zegt dan wel, als een pup oké is dan krijst die wel, maar deze heeft daar niet eens de kans voor gekregen. Ik kan ook denken...misschien wist zij iets wat wij niet wisten, maar de situatie ter plekke meegemaakt hebbend, denk ik dat het gewoon gruwelijke lomperigheid is geweest. :(
[/quote]

Joh :-*!
Dank je voor je uitleg. Precies hetzelfde verhaal dat Stephanie me heeft verteld over de keer dat Fancy op een pup is gaan staan. Zij wijdt dat ook aan pure gruwelijke lomperigheid, met de pup was niks mis..... :-\
Door Lizzy
#2176526
[quote="saluki"]
1)Welk ras fok je?     
  Saluki

2)Hoe lang fok je honden?     
  Ik heb het ras bijna 40 jaar mijn eerste nest was een ongelukje 25 jaar geleden

3)Hoeveel nesten heb je gefokt?     
  4 totaal

4)Waarom fok je honden?   
  Ik had-heb hele mooie Saluki's uit goede gezonde lijnen met een super karakter, ze willen nog wel eens erg terughoudend zijn (nu niet echt meer) en ja omdat ik het leuk vind en   omdat ik denk dat ik wat waardevols kan toevoegen aan het ras

5)Is er wel eens iets mis gegaan met een moeder hond tijdens bevalling/zoogperiode? Zo ja, wat?     
  nee, nooit het zijn dicht bij de natuur staande dieren en hebben eigenlijk geen hulp nodig

6)Is er wel eens iets mis gegaan met de pups? Zo ja, wat?     
nee ook niet, alleen heb ik nu nog een pup met anorexia maar dat komt goed met het ouder worden

7)Vaccineer jij tegen Herpes? Zo ja, waarom? Zo nee, waarom niet?   
  de eerste drie nesten niet, het laatste wel omdat ik bang was dat ze er mee besmet waren van een fokker waar ik was

8)Was er iemand bij je, bij de eerste keer dat je hond ging bevallen? Zo ja, waarom? Zo nee, waarom niet?           
Mijn vriendin die standby was voor de eventuele complicaties en omdat ze net zo gek is als ik op het ras en een pup zou krijgen

9)Is er wel eens uberhaubt iets mis gegaan tijdens de bevalling? Zo ja, wat? En wat heb je gedaan?     
niets mis gegaan

10)Hoe selecteer je pupkopers? Welke vragen stel je mogelijke pupkopers?       
In de eerste plaats niets, laat ze eerst vertellen het hoe, wat en waarom. aan de hand daarvan kan ik ze uithoren . Daarna hoe ze tot de keus zijn gekomen en of er veilige losloopplekken zij en of ze een voldoende hoge omheining om de tuin hebben en voorzichtig de leeftijd van de koper zelf i.v.m. het eventueel terug moeten nemen van de honden. Ik heb het geluk gehad dat de pups heel erg goed terecht zijn gekomen en ik heb met alle kopers een heel goed kontakt. Ze leven allemaal weer mee met het laatste nestje en krijgen update's en foto's  ze zijn eigenlijk een beetje familie geworden. Aangezien het een ras is waar je echt 100% voor moet gaan, komen er meestal mensen die zich terdege hebben ingelezen voorbereid enzvoort

11)Hoeveel pupkopers wil je minimaal op je wachtlijst hebben voordat je het nest fokt? Hoeveel pups krijgt jouw ras gemiddeld?
deze keer had ik meer vraag dan pups, er zijn deze keer drie mensen afgehaakt na een definitieve aanvraag Belgen die het te ver rijden vonden, bevriende dierenarts die ook een nest had en andere raskeuze. Gemiddelt zijn het grote nesten de eerste was een nest van drie, daarna was het 7 - 9 - en 7 pups in het laatste nest zat wel een dood pupje, helemaal gaaf maar erg licht 120 gram

12)Adverteer je voor je pups? En zo ja, waar?
Eigen website en de N.V.O.W rasvereniging

13)Vind je het acceptabel dat pupkopers werken en zo ja, hoeveel uur maximaal?
Ik werk zelf ook en op 1 morgen ben ik 6 uur van huis, dat is wel de max voor mij. Saluki's kunnen heel erg lui zijn dus dat is niet echt een probleem voor ze. Ik streef er wel naar kopers te vinden waar meerdere Saluki',s of honden aanwezig zijn. 1 saluki is geen saluki, ze hebben wel graag gezelschap van andere dieren
[/quote]

Hartstikke bedankt voor je antwoorden!
Mag ik vragen of je dat is bevallen, dat vaccineren?
Door saluki
#2176547
Ik was bang dat er anders iets mis zou gaan, had van bevriende fokker gehoord dat ze lege teven had na een goede echo en later was alles weg.  Vandaar dat ik heb gekozen voor wel een herpes enting.
Door Do
#2176647
[quote="Lizzy"]
Bedankt voor het invullen Do! Wel eerlijk :biggrin2:. Maar wat weet je dan beter dan de rest?


[/quote]
op zich weet ik niet veel, hahahaha tis meer een bij de hand opmerking van me
maar......ik fok omdat ik voorlopig alleen outcross wil fokken
omdat ik nog helemaal geen lijn heb ben ik niet bang om " mijn" type kwijt te raken
Door Lizzy
#2176749
[quote="Flat"]
op zich weet ik niet veel, hahahaha tis meer een bij de hand opmerking van me
maar......ik fok omdat ik voorlopig alleen outcross wil fokken
omdat ik nog helemaal geen lijn heb ben ik niet bang om " mijn" type kwijt te raken


[/quote]

OK. En wat vind jij outcross? En met welke reden fok je outcross?
Door Hanny
#2176830
1)Welk ras fok je?    Borderterriers

2)Hoe lang fok je honden?    Ons eerste nestje is geboren in 1992


3)Hoeveel nesten heb je gefokt?      Als het goed gaat komt in januari het 20ste nest.


4)Waarom fok je honden?    Omdat het me enorm boeit en ik er van geniet.


5)Is er wel eens iets mis gegaan met een moeder hond tijdens bevalling/zoogperiode? Zo ja, wat?    Jammer genoeg hebben we voral in de beginperiode te vaak een keizersnee moeten laten uitvoeren. Moet wel zeggen, dat de teven dat probleemloos doorstonden. Eén keer droogde de melkgift op, dat was zorgelijk. Het kwam wel weer aan de gang, maar niet zo overvloedig We hebben wat flesvoeding bijgegeven. Een heel klein voordeel was, dat de pupjes minder dunne poepjes hadden. De andere twee keren, had die teef slagroom melk en dat stroomt toch wat anders door.


6)Is er wel eens iets mis gegaan met de pups? Zo ja, wat?    Het laatste kleine nest, kwam slecht aan het drinken. Ze wilden wel, maar zogen kennelijk niet handig genoeg. Heel vreemd. Na een paar dagen lukte het wel. Er was voldoende melk, de pupjes waren goed op gewicht en dan zoiets onbegrijpelijks. We hebben natuurlijk wel geflest, want ze zouden zonder meer gestorven zijn. De arts dacht , dat de tepels misschien te groot waren, maar dat leek mij onzin. Een eerder nest had prima aan die tepels gezogen.
Lang geleden kregen  pupjes een keer diarree. Wat een drama. Mijn arts heeft heel zeker een steekje laten vallen, of de ernst er niet van in gezien.. Het waren net van die ondervoede kindertjes, opgeblazen buikjes en een nekje van niets. Ten einde raad heb ik ze propolis capsules gegeven, veel. Ze waren toen zo opgeknapt, of het er van kwam, zullen we nooit weten. Zoiets hoop ik niet meer mee te maken.
Er is ook wel eens een pupje dood geboren, maar als ze levend ter wereld kwamen, dan zijn ze gelukkig altijd wel blijven leven.


7)Vaccineer jij tegen Herpes? Zo ja, waarom? Zo nee, waarom niet?    Nee, ik zie er geen meerwaarde van en weet er te weinig over.


8)Was er iemand bij je, bij de eerste keer dat je hond ging bevallen? Zo ja, waarom? Zo nee, waarom niet?    Ja, mijn man was er bij. Rustig iemand, niet gauw in paniek. Lange dunne vingers, dus iemand die ik er heel graag bij heb. Boek er naast en dan maar afwachten. Door zijn werk, kon hij er niet altijd bij zijn, ben wel alleen geweest, of met de kinderen. Nu 65+ zijn we weer samen.

9)Is er wel eens uberhaubt iets mis gegaan tijdens de bevalling? Zo ja, wat? En wat heb je gedaan?      Wat bedoel je hier eigenlijk mee? Een dood pupje, weeënzwakte, of een keizersnee. Is allemaal wel aan de orde geweest.


10)Hoe selecteer je pupkopers? Welke vragen stel je mogelijke pupkopers?      Er is een wachtlijst en als ik denk, dat er een nestje komt, ga ik bellen om iets meer aan de weet te komen. Is er tijd voor een hond, dat vind ik toch één van de belangrijkste vragen. Weten ze, dat Borders soms (vaak?) graag gaan kijken, of de konijnen thuis zijn en al dat soort dingen. Mensen mogen natuurlijk langs komen, hartelijk welkom, maar ik kan ze geen pup garanderen. Mensen staan ook elders vaak op een wachtlijst. Kennelijk werkt het wel goed, want er zijn toch veel prettige mensen, waar een pupje kan gaan wonen

11)Hoeveel pupkopers wil je minimaal op je wachtlijst hebben voordat je het nest fokt? Hoeveel pups krijgt jouw ras gemiddeld?    Ik zie wel, een gemiddelde is vier pupjes. Meestal wordt de wachtlijst groot.

12)Adverteer je voor je pups? En zo ja, waar?    Website en t.z.t. weer pupinfo via de rasclub. Nu niet, deze dame voldoet niet aan de eisen.


13)Vind je het acceptabel dat pupkopers werken en zo ja, hoeveel uur maximaal?    Heel ingewikkeld, hooguit halve dagen. Dan krijg je nu dus oudere mensen, die veel tijd hebben en nog graag weer een pupje  zouden hebben en dan hoe oud is te oud????m Wat een gedoe. Naarmate we zelf ouder worden, gaat die grens ook omhoog

Wat voer betreft stel ik geen eisen, dat moeten mensen zelf weten. Mijn voorkeur weten ze, voer voor de eerste twee weken gaat mee en dat is het.

Hanny
Door Nathascha
#2176848
pearlsofpassion schreef: Hihi
Mijn droom is een RR. En als we daar ooit de goede omgeving voor hebben, eerst een iets gemakkelijker ras hebben gehad (om ervaring op te doen) en mijn vriend dat ziet zitten, dan zou ik dolgraag eentje van Natascha hebben.
Bij deze Natascha, weet je dat ook. ;)
Maar het zijn wel erg veel 'als'en hoor, en is zeker niet voor de eerste jaren. Wie weet er of je tegen dan nog fokt...
Ergens wel spijtig dat je met Likozi niet meer fokt, want het is zeker een prachtige hond. Maar natuurlijk helemaal begrijpelijk en terecht!
Likozi is ook een heel erg lieve hond. Ze is echt het maatje van mijn man. Altijd uitgebreid kroelen. En Likozi helpt me met pupkopers selecteren. Van Nanyanika kan ik niet op aan. Die muts kruipt bij iedereen op schoot...ja op schoot ja... ;D ( ach ze is maar 40kg ;) ) Maar Likozi is zeer selectief en aan haar merk ik heel veel. Vaak weet ik ook achteraf mijn eigen gevoel weer aan ;)aar gedrag te koppelen. Ik hoop echt dat ze 20 word. Ik heb haar gewoon nodig.
En over het fokken. Tja ik hoop ook af en toe een mooie combi te kunnen maken. Ik hoef niet perse ieder jaar te fokken of perse 3 of 4 nesten met een teef. Ik kijk gewoon of het past bij het gezinsleven. En of de teef er wel geschikt voor is. Idd helaas dat Likozi toch iets minder daar in is. Maar ik heb haar liever nog heel lang bij me. Ipv toch nog een nest er uit laten persen ;) tblijven mn schoothondjes he ;)
Door Hanny
#2176867
Bij vraag zes weet ik niet, of je ook andere dingen wilt weten.
Onderbeet, overbeet, knikstaart, hartruisje, wat toch meer was, dan alleen maar een klein ruisje, epileptiforme aanvallen, allemaal wel voorgekomen.
Onvoorstelbaar lieve pupeigenaren, die dingen nemen, zoals ze zijn, of waren, daar kan ik heel dankbaar voor zijn.

Hanny
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door