Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door CarlosGubbels
#2123550
Hallo,
Mijn honden verblijven de hele zomer in de tuin en s nachts slapen ze in het tuinhuis, kan dat in de winter ook? Er is geen verwarming. Ze slapen met z'n twee samen in de mand. Tot welke temperatuur kunnen ze buiten blijven? Het is een cocker spaniel en en heidwachtel.
Groetjes,
Carlos
Door ellyE
#2123559
Een Cocker heeft niet zo,n heel dikke ondervacht, dus ik denk niet dat die 's winters buiten kan blijven, een heidewachtel kan er beter tegen. Maar kan je niet zo,n kleine kacheltje in het tuinhuisje zetten? Dat heb ik voor mijn vogels ook en dat gaat prima
Door M.P
#2123569
hoi

ik ga mijn eerlijk antwoord hierover geven.
ik zou graag willen weten waarom jou honden buiten moeten zijn en niet in huis.
ik vind persoonlijk dat een hond toch wel 's nachts binnen mag....zo veel mogelijk bij het gezin , het zijn toch huishonden voor iets!
hier slaapt er eentje in de kleerkast , de ander op bed , en eentje houd van de vuile was......
ik vind dat altijd zo erg als honden buiten moeten slapen.

groetjes geert
 
Door bernerfan
#2123576
Ja ik vraag me ook af waarom ze buiten zouden moeten blijven...ik zou ze liever binnen hebben :-\.
Maar mischien kan het even niet anders, dan hoop ik dat het allemaal goed geisoleerd is, lekkere manden met dekens staan en eventueel inderdaad een klein kacheltje...
Door CarlosGubbels
#2123605
De honden slapen s nachts in het tuinhuisje omdat ze liever daarin slapen dan binnen....ze zijn de hele dag in de tuin en het tuinhuisje is gewoon hun plekje. ik heb ze vaker binnengehad en overdag gaat het wel, hoewel ze dan toch steeds voor de deur staan om naar buiten te mogen.... S nachts  heb ik eigenlijk nog niet gekeken wat ze prettiger vinden maar eigenlijk is het ook wel zo dat ik ze liever dicht bij me heb dan in de tuin dus ik denk dat ze als het weer wat minder word gewoon naar binnen gaan, ze zullen er toch wel langzaam aan wennen denk ik.
Hoewel ze echt opleven als ze de tuin in mogen.
Door M@rina
#2123654
Ik vrees dat je dit tpic niet op de juiste plek hebt gepost dus een nodje zal hem wel verplaatsen  ;)

De meeste cockers kunnen wel buiten slapen, (alleen chocoladekleurige hebben geen geschikte vacht om buiten te slapen) zeker als ze dit zelf boven binnen slapen verkiezen.

Voorzover ik cockers ken, en dat zijn er heel wat ik heb namelijk een eigen engelse cocker forum, dan verkiezen ze altijd het menselijke gezelschap boven buiten slapen. Ik heb er zelf 2 en hoewel de één overdag graag buiten door brengt, komt hij toch geregeld kijken of wij er nog wel zijn en buiten slapen 's nachts zal hij niet doen.

Toch ken ik een fokster die de honden overdag in huis heeft maar 's nachts slapen de honden in de stal in het hooi, die overigens in de winter wel verwarmd wordt. In het hooi slapen schijnt ook goed te zijn voor het verwijderen van nare zwemluchtjes. In de winter zou ik je tuinhuisje dus zeker verwarmen. 15 graden is meer dan genoeg, lijkt mij.

Is je cocker later bij de Heidewachtel gekomen? zo ja dan kan ik me voortellen dat je cocker gewoon het gedrag van je heidewachtel kopieert.
Door nienk
#2123808
denk dat als ze zo gewend zijn aan buiten zijn en er rustig aan wennen dan moet dat denk ik wel kunnen hoor! ik zou in het tuinhuis de mand op bijvoorbeeld een pallet ofzo zetten, dat is warmer dan direct op de vloer. lijkt me prettig als het er niet tocht, maar frisse lucht. als ze samen tegen elkaar aan slapen moet dat best goed vol te houden zijn. hebben ze een deken of kussen ofzo? je zou ze een schapenvacht kunnen geven, dat isoleert goed maar wordt niet te warm.  als het straks kouder wordt zou je gelijk s ochtends vroeg even aan hun ooraanzet kunnen voelen, heb me laten vertellen dat dat een hele goed indicatie is om te kijken of de hond zijn lichaamstemperatuur te laag is gedaald.
Door Miranda 1
#2123839
Ik denk dat je naar het type ras moet kijken of hij 's nachts in de winter buiten kan slapen. Ik denk dat ik dat met een chiwawa niet snel zal doen. Maar ik heb een Berner en ik denk dat ik hem er nog best een plezier mee zou doen. Bij mij slaapt hij in de zomer altijd in de berging/ schuur, maar die zit aan het huis vast, met de deur open, dus hij kan kiezen. Maar als hij 's nachts daar zou 'moeten' slapen dan zou dat voor hem geen probleem zijn.

Ik weet niet of het nog steeds zo is, maar volgens mij slapen o.a. politiehonden ook 's nachts in een kennel in de tuin. Vroeger in ieder geval wel. En ook heel veel honden die in een kennel slapen buiten op een boerderij.

Kan de rasvereniging hier geen advies over geven?
Door TMG1961
#2123922
Mijn vorige herder wilde ook niet binnen. Ze had een geïsoleerd nachthok dat droog en tochtvrij was en lag van de grond af. Honden die altijd buiten zijn hebben 's winters een veel dikkere vacht dan honden die binnen zitten. Denk er wel aan dat als het flink koud wordt ze extra voer moeten hebben en water vaker verversen ivm bevriezen
Gebruikersavatar
Door choopy
#2123935
Zolang de hond van de vloer af ligt en tochtvrij en buiten zijn gewend is, dan kunnen ze prima "buiten" slapen.
De meeste honden ontwikkelen daardoor wel een betere ondervacht.
Verwarmen is niet persé nodig, mits ze het gewend zijn.

Hier sliepen de honden bij mijn ouders ook altijd buiten in de kennel. Ze hadden daar een geisoleerd nachthok.
Ook met -20 bleven ze daar, en de kleden die we er toen ingelegd hadden, lagen 's nachts alweer uit hun hok, dat wilden ze niet eens.
Door Esther Q
#2123986
De heidewachtel moet er tegen kunnen. Ik ken veel heidewachtels die het hele jaar rond buiten leven, oa die van mijn fokker (heb ook heidewachtels) zowel van pa als ma kant. Winddicht hok, stro erin, of kleden, van de grond af, geen probleem. Al zou ik ze vanaf -10 wel naar binnen halen. Van de andere hond weet ik het niet, geen idee wat voor vacht die heeft.
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#2124053
Leg er lekker een paar schapenvachten in. Als het koud is kunnen ze zich daarop warm houden. En misschien een idee om je tuinhuisje te isoleren? En in plaats van een mand een lekkere oude bank neerzetten met zachte kussens en daarop de schapenvachten..Zitten ze hoog droog en warm ;)
Door M@rina
#2124205
choopy schreef: Zolang de hond van de vloer af ligt en tochtvrij en buiten zijn gewend is, dan kunnen ze prima "buiten" slapen.
De meeste honden ontwikkelen daardoor wel een betere ondervacht.Verwarmen is niet persé nodig, mits ze het gewend zijn.

Hier sliepen de honden bij mijn ouders ook altijd buiten in de kennel. Ze hadden daar een geisoleerd nachthok.
Ook met -20 bleven ze daar, en de kleden die we er toen ingelegd hadden, lagen 's nachts alweer uit hun hok, dat wilden ze niet eens.
Cockers hebben geen ondervacht dus die wordt ook niet beter.... zeker na een plkbeurte kunnen ze best dun in hun jasje zitten.
Door **Jolanda**
#2124222
Het is belangrijk dat ze een hok hebben waar hun lichaamswarmte in blijft hangen. In een gewone mand gaat de lichaamswarmte op in het tuinhuis en zullen de honden 'voor niks' lichaamswarmte produceren.
Kijk dus of je een fijn nachthok voor de honden kunt kopen/maken. Als ze graag samen liggen kun je 1 grote nemen, anders 2 kleinere.
Let daarbij op dat het hok niet te groot word, anders is het nog zonde van de lichaamswarmte ;) Via google kun je daar meer info over vinden.

Verder is het belangrijk dat de slaapplek van de grond af is ivm optrekkende kou. Het tuinhuis zal tochvrij moeten zijn en een bedje van stro zullen ze op koude winterdagen zeker waarderen! (stro isoleerd super)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door