Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Ingeborg1958
#3379793
Ik deed er vrij laconiek over. Al dat gedoe over die rupsen....
Totdat ik zondag in een laantje terecht kwam waar iedere boom besmet was. Holy moly wat een drama, ik zit echt helemaal onder de bulten. Ik slaap niet ,ben er humeurig van en ga kapot van de jeuk.
Waterpokken gel, menthol poeder, anti histamine tabletjes, ...Ik heb de apotheek leeg gekocht Pffffff hoop dat het snel wat beter gaat!
Door BlissSpirit
#3379799
Sterkte ermee!! Het is echt een ramp op het moment.
Twee jaar geleden verzon een buurman samen met de gemeente om van onze straat weer een echte laan te maken. En ja hoor, dat moesten eiken worden.
Nu zitten we met de ellende. Elk boompje zit onder die krengen en tja, bestrijden hebben ze in het voorjaar niet gedaan, want ach, jonge bomen, is nog niet nodig en nu dus vol met nesten.
Nu is het een hele klus en de eerste bestrijder had er niet veel zin in, dus deed maar een paar bomen. Nu pas volgende week een andere aannemer die komt opzuigen.
Ben benieuwd, want heb overal jeukbultjes en kan nu eigenlijk geen open wondjes/ blaasje gebruiken met mijn super goede weerstand.

Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3379801
Ja echt een ellende ik zie ze overal :-X

Ik zei vanochtend vroeg nog:
pakken we de schaduw+ rupsen + evt. dazen route of de zonnige grasaar route ? :-X
(gevolg was dat we 10-15 minuten bezig zijn geweest die aren uit Fozzy te halen, maar alternatief is rupsen daar wordt je wellicht nog minder vrolijk van)
Door Lizzy
#3379803
Oh nee :o ! Wat een ramp :-X . Jeetje zeg, echt ontzettend veel sterkte :-*
Door Cathelijn
#3379805
Jeetje, sterkte ermee!
Ik heb een paar weken geleden ook wat opgelopen, masr gelukkig maar op een paar plekjes. Hier staan ook heel veel eiken. Helaas ook langs het pad naar het water en die bomen zitten helemaal vol, dus dan toch maar niet naar dat water. Gelukkig heb ik nog water op zo'n 150 m van huis in de wijk. En daar staan geen eiken :)
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3379808
We hadden ze helaas ook bij het lesveld, geluk bij een ongeluk dat ik dus al aan de anti histamine zat en heb dus maar een paar bultjes gehad, die kunnen wel flink jeuken, dus als je helemaal onder zit :-X Sterkte en beterschap :-*
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3379820
Stom.
Ik ben ze gelukkig nog niet tegen gekomen, maar ik vind eiken zo'n leuke bomen. En inheems.
Ik vind het echt behoorlijk stom dat die zo aangevallen worden.
Door Eef+Stippels
#3379831
Het is verschrikkelijk, die rupsen :-X

Het jeukt mij ook als de gekte, ben helemaal opengekrabt :(

Boven de poepbak hangt een eng nest aan een tak te bungelen, ben steeds bang dattie in mijn nek valt :o
Gebruikersavatar
Door sam28
#3379837
Meld zich onder de bulten! JEUK! en het brand wat. Echt serieus, het word elke dag erger lijkt het wel. :-X :-X
Geen idee wat ik ertegen kan doen.
Door Ingeborg1958
#3379838
sam28 schreef:Meld zich onder de bulten! JEUK! en het brand wat. Echt serieus, het word elke dag erger lijkt het wel. :-X :-X
Geen idee wat ik ertegen kan doen.
Spoelen spoelen spoelen onder de lauwe kraan ,droogdeppen of aan de lucht laten drogen. Dan afwisselend creme met aloë Vera smeren en bij erge jeuk menthol poeder. En NIET krabben!!!
Door hannabelgje
#3379842
Hier al 10 jaar die ellende. Ik heb lange kleren aan overal buiten en dat scheelt enorm. Heb ik veel jeuk dan pak ik een pilletje cetrizine. Gewoon van de lidl.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3379858
Wat naar!!!
Veel sterkte en beterschap. Ik hoop dat het toch snel over gaat.

Hier staan de eikenbomen links en rechts langs het fietspad en ze hebben meerdere nesten per boom.
En dan een bordje: vermijd contact en blijf uit de buurt van eikenbomen.
Haha, je moet toch over het fietspad... ::)
Door Siberienne
#3379859
Ook regelmatig je kleren uitspoelen: de haren kunnen ook in de kleding zitten en dan krijg je jeuk als je die aandoet...
Door Eef+Stippels
#3379862
Siberienne schreef:Ook regelmatig je kleren uitspoelen: de haren kunnen ook in de kleding zitten en dan krijg je jeuk als je die aandoet...
Op 60C wassen zeggen ze... Dat kan toch helemaal niet met de meeste kleding :???:

En je moet bedekkende kleding dragen, maar dat helpt hier helaas niets..
Ik heb altijd lange broeken aan en toch heb ik zelfs op mijn bovenbenen bultjes. Mijn rug is ook altijd bedekt en toch zit die ook onder de bultjes. Er is geen ontkomen aan :-X
Door hannabelgje
#3379864
Eef+doggies schreef:
Op 60C wassen zeggen ze... Dat kan toch helemaal niet met de meeste kleding :???:

En je moet bedekkende kleding dragen, maar dat helpt hier helaas niets..
Ik heb altijd lange broeken aan en toch heb ik zelfs op mijn bovenbenen bultjes. Mijn rug is ook altijd bedekt en toch zit die ook onder de bultjes. Er is geen ontkomen aan :-X
Droog je je was buiten?

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door