Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3379352
tt-tjes schreef:Heeft de Tuinen dat niet? Of een andere drogisterij?
Hebben we hier niet in de buurt. Belgie he. ;)
Bij de apotheek zou ik het idd kunnen vragen, geen idee of ze dat hebben.
Maar goed, eerst maar eens zien wat de DA zegt. Zit in de wachtkamer.
Gebruikersavatar
Door Ina
#3379354
Ach wat sneu voor Benjamin....zat vol bewondering dit topic te volgen en was zo blij voor jullie dat het zo goed met hem ging na de eerste schrik en nodige ingrepen.

Hopelijk knapt hij toch snel weer op en kan hij verder als een vrij, blij konijn.... beterschap voor de stoere man :)
Gebruikersavatar
Door Ina
#3379355
Kan het trouwens niet een reactie op de hechtingen zijn, dat die irriteren of iets van een allergische reactie ?
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3379361
Het valt allemaal wel mee.
Er zit geen duidelijke ontsteking op, staat niet dik, maar er was een hechting gelost. Vanmorgen zag ik dat nog niet omdat hij nog wat vastzat met gedroogd bloed rond de gaatjes, maar daardoor kwam het heel snel steeds verder open te staan en kwam er wat vocht uit. DA heeft het schoongemaakt en toen zag het er eigenlijk rustig uit. Buiten het feit dat het een beetje open stond natuurlijk.

Het is net waar het gewricht zit waar het pootje afgezet is en de DA vermoedde hetzelfde als ik, nl dat hij door daaronder te bewegen (in een poging zijn missende poot te gebruiken) de hechting laten knappen heeft.

Ze heeft het terug gehecht met dikkere draad en hij krijgt toch AB voor de zekerheid. Dan zou het wel goed moeten komen.
Het is trouwens maar over een kleine cm dat het niet helemaal genezen is.. De rest is mooi dicht.
Ik dacht dat er een beetje etter uit kwam, maar dat was niet. Dat was fibrine van de genezing, die zichtbaar werd toen de wonde openging.
Door tt-tjes
#3379362
pearlsofpassion schreef:Hebben we hier niet in de buurt. Belgie he. ;)
Bij de apotheek zou ik het idd kunnen vragen, geen idee of ze dat hebben.
Maar goed, eerst maar eens zien wat de DA zegt. Zit in de wachtkamer.
Oh ja, had ik ff niet in de gaten. Succes zo meteen. Fijn dat het meevalt. Beterschap voor je nijn.
Laatst gewijzigd door tt-tjes op do 20 jun 2019, 15:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3379363
Met hem zo van dichtbij te observeren valt mij wel op dat hij echt slecht ziet. En dat hij slecht hoort of misschien wel compleet doof is (hij is tenslotte wit) , wist ik al.
Hij schrikt echt heel vaak en dan zie je hem kijken, met zijn hoofdje heen en weer wiegen in een poging zicht te krijgen op wat daar is.

Tis best wel zielig. Zo wordt hij wel serieus gehandicapt,als je het allemaal optelt. En zeker voor een vluchtdier als een konijn, is dat niet te onderschatten.
Het is een geluk dat hij zo'n sterk karakter, positief ingesteld is en eigenlijk groot vertrouwen in de wereld heeft, of ik zou me afvragen of we er nog goed aan deden.
Maar ik ben ervan overtuigd, als hij weer buiten in de ren zit, en hopelijk weer helemaal goed went daar, dat ik daar niet aan zal twijfelen.
Hopelijk wordt hij weer net zo vrolijk als voorheen, want ik heb werkelijk nog nooit zo'n duidelijk vrolijk konijn gehad als hij.

In zijn nieuwe ren was hij nog niet geheel gewend. Hij was nog erg schichtig. Als dat binnen een paar maand niet over is, zal hij permanent terug bij de kippen moeten he. Daar was hij wel op zijn gemak....
Maar ik geef de konijnen liever hun eigen plekje. Das veiliger ivm uitgraven en dan moet ik me geen zorgen maken dat hij teveel kippeneten (graan) pikt.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3379412
Ja hup, Meneer geeft gisterenavond al de nieuwe hechtingen er terug uit geprutst... :-\ >:(
Maar we gaan het even aankijken met de AB hoe het reageert.
Het staat niet ver open en hoe meer je eraan prutst hoe meer kans dat hij aan de andere hechtingen ook begint te trekken.
Afdekken zodat hij er niet bij kan is niet eenvoudig, want doordat de poot weg is, glijdt dat altijd langs zijn kont naar achteren af. Konijntjes zijn erg rond achteraan, dus dat glijdt vlot af. Hij heeft natuurlijk ook zijn staart heel laag dus daar kan je niets mee vasthangen. Bovendien zou dat wel heel ongemakkelijk en onaangenaam zijn voor hem en zou hij er dan altijd op plassen. .

Als iemand toch een idee heeft, graag. Desnoods probeer ik iets te stikken (naaien).
Maar volgens de DA zou dat eigenlijk niet nodig zijn.


En nu dus duimen dat het op deze manier en met de AB mooi geneest.
Het bleek gisteren ook enkel de bovenste huidlaag te zijn. De onderste is wel al mooi dicht.
Door Lizzy
#3379415
Jeetje, krijgt het toch nog een wat minder fijn vervolg, de amputatie bij Benjamin.... Ik heb echt geen idee, ik duim alleen dat het gauw goed komt met hem :-*
Gebruikersavatar
Door Ina
#3379417
Tja.... die hechting zitten dus schijnbaar op een niet fijn plekje, als hij nu net die er weer uitgepeuterd heeft (terwijl hij de rest laat zitten)

Ik zou denk ik verder even niks doen als de onderste huidlaag al mooi dicht zat.
AB er in en hooguit zorgen met een zacht doekje en afgekoeld water dat de wond schoon blijft, omdat die waarschijnlijk wel over de grond gaat als hij zit of langzaam hupt

Ik zat te denken, als je iets wil maken om te zorgen dat het enigzins is afgedekt, om iets met een washandje waar je de nodige gaten in knipt.....maar hoe laat je die dan zitten waar hij moet blijven zitten.... alles glijd natuurlijk meteen weg bij de vorm 'konijn' en een bretelletje zal vast ook niet braaf over zijn schouders blijven zitten :biggrin2:


Misschien iets met een sok...die is elastisch.... dan heb je misschien kans dat het blijft zitten, anders zou ik het ook echt niet kunnen bedenken
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3379420
Een sok gebruiken ze idd bij sterilisatie, maar dan blijft het boven de achterpoten. Nu zakt dat dus gewoon verder af. Dat heb ik gisteren al geprobeerd.

En iets over zijn hoofd zoals een rompertje, dat kan ik nog proberen. Maar ik denk dat ze allemaal te ruim zijn. Ik kan nog wel eens kjjken.

Over de grond komt het wel enkel als hij zit of ligt, het schuurt normaal niet tijdens het huppen. Tenzij hij zijn evenwicht verliest natuurlijk.

Het wordt ook niet zichtbaar vuil. De DA zei er zoveel mogelijk af te blijven. Alles wat ik eraan zit, kan hem aanzetten er meer aan te likken en prutsen.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3379441
Ik zou het lekker laten gaan, mits het gaat ontsteken natuurlijk...
Zou je niet wat steristripjes kunnen plakken? En dan een eilandpleister eroverheen?

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3379454
Fenixjuh schreef:Ik zou het lekker laten gaan, mits het gaat ontsteken natuurlijk...
Zou je niet wat steristripjes kunnen plakken? En dan een eilandpleister eroverheen?

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
Ow, nu hoor ik het in Keulen donderen... :o
Ik ga googlen. ;)


Edit: oh, eilandpleister. ;D Ik heb dat woord werkelijk nog nooit gehoord en ik verwachtte iets revolutionairs. ;D ::)
Nou, ik geloof niet dat zo'n pleister er dan lang op zal zitten, maar ik zou het kunnen proberen. Ofwel van die waterdichte sterk plakkende gaan halen bij de apotheek.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3379459
Ik vind dat het uiterlijk van de wonde wel erg lijkt op toen het naveltje van Maxime niet helemaal vlot genas. Daar had ik toen een spuitbusje voor en dat heb ik er nu bij Benjamin ook op gedaan. Zou de huid moeten ondersteunen en schoon houden.
Door Lizzy
#3379511
pearlsofpassion schreef:Ik vind dat het uiterlijk van de wonde wel erg lijkt op toen het naveltje van Maxime niet helemaal vlot genas. Daar had ik toen een spuitbusje voor en dat heb ik er nu bij Benjamin ook op gedaan. Zou de huid moeten ondersteunen en schoon houden.
Wat is dat voor spuitbusje? (ik word nieuwsgierig). Ziet het er vandaag al beter uit?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door