Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3378242
Mijn witte hangoorkonijntje heeft zijn achterpootje bezeerd.
Ik ben bang dat het gebroken is. :(
Ik ga er uiteraard mee naar de DA maar ik vermoed dat dat pas vrijdag lukt.
Heb net even gevoeld en zijn gewricht staat dik. En hij gebruikt het pootje niet.
Duimen jullie dat het iets is dat nog te fixen valt? :-\

Ik heb echt geen idee hoe hij dat gedaan heeft. Zo hoog kan hij normaal niet ergens vanaf springen. En er zijn ook bijna geen harde objecten op de grond. Of hij moet uitgegleden zijn op het hok en zo verkeerd gevallen...
Pffff...
Door Lizzy
#3378243
He gatsie.... Ik denk dat vrijdag wel erg laat is, als het gebroken is moet het volgens mij zo snel mogelijk gezet worden?

Sterkte!
Door Too
#3378245
Lukt dat echt niet eerder
Dit moet, gebroken of niet, veel pijn doen dan is 3 dagen best heel lang
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3378248
Goh, vanmiddag denk ik niet dat ze plaats heeft, en dan zou ik ook alledrie de kindjes moeten meenemen. Dat gaat wel natuurlijk, maar handig is anders.
Morgen heb ik al een andere afspraak. :-\

Ik weet dat het pijn moet doen, maar hij gedraagt zich er niet naar. :???: Hij huppelt gewoon rond, op 3 pootjes en komt gewoon eten. Zit niet stil in een hoekje, wat je wel verwacht bij een konijn met pijn. Of toch tenminste wat rustig aan doen.
Ik vind het maar gek.

Ik heb nog geen antwoord van de DA. Zal vragen of morgenvoormiddag ook kan. Als het precies tussen 10u30 en 11u30 kan, ben ik nog op tijd voor m'n andere afspraak. Anders straks maar eens bellen.
Door Suzanne
#3378253
Kan eventueel een buurman/buurvrouw/vriendin niet naar de DA met Nijn? Is er ruimte bij een andere DA?

Suzanne
Door eelke
#3378255
Nou ja, altijd konijntjes pijn laten zien gaan ze ook wel zo ongeveer dood hé, maar goed, dat weet jij zelf beter dan ik.

Ik zou desnoods ook met drie kindjes gaan, of inderdaad iemand anders laten gaan. Hebben jullie geen DA die savonds open zijn?
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3378277
Ik heb morgenvroeg een afspraak. Het kon voor haar om 10u30.


Een konijn laat geen duidelijke pijn zien want het is een prooidier, maar als baasje zie je dat wel. En de eetlust zou ook veel minder moeten zijn, maar meneer loopt gewoon te grazen... ::) Des te beter natuurlijk.
Enfin, we zullen het morgen horen. Misschien is het onschuldiger. Ik weet het niet.

Ik ga bij deze DA met m'n nijnen, zelfs al is het 3 kwartier rijden. Ik vertrouw haar en ik heb in het verleden al te vaak slechte ervaringen gehad, zelfs bij dierenartsen die zogenaamd konijnkundig zijn. Bij een 'gewone' dierenarts kan je met een konijn echt niet gaan. Ooit eens een konijn met een klein beginnend abcesje gebracht, en (bijna) dood teruggekregen.
De kans is wel reëel dat het opereren wordt, en dat wil je echt niet laten doen door een dierenarts die niet alles van konijnen kent en ervaring heeft.
Door Lizzy
#3378300
Oh wat fijn dat je morgen al terecht kunt! Laten we hopen dat het meevalt en er geen operatie nodig is.... Ook al is nijn daar in goede handen: beter van niet! Ik ga duimen :-*
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3378348
Net buiten hij de DA.

Het is een zeer complexe breuk. Meerdere plaatsen, net boven de enkel. Zijn hiel is afgebroken en gezakt. Als ze de poot manipuleert kraakt het gewoon.

Het wordt dus amputeren.
Dat zal het beste zijn. Dan is hij het snelst pijnvrij en de rest heeft toch weinig kans op slagen.
Hij was ook nog gewoon vrolijk en ondernemend op 3 poten, dus ik heb er vertrouwen in dat dat goed komt. Ookal is het een achterpoot.

Hij was toch wel wat afgevallen. Van 2kg200 (wat een tikje aan de zware kant was) naar 2kg. Ik wil ook niet het risico lopen dat hij verder afvalt en verzwakt.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3378351
Ach jee, heftig zeg :-\ Denk ook wel dat amputeren een goede keuze is, zeker als die zich nu ook al redt.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3378354
Morgenvroeg. Eerst een nachtje bekomen van de rit, dat de stress wat kan zakken en ze daar iets gegeten hebben. Dat doet zij altijd met konijntjes.

Zijn meisje (Nele) is mee, dan kan ze hem steunen.

Hij heeft nu ook pijnstilling gehad. Het maakt nu toch niets uit of hij nog iets meer stuk zou maken en in die bench bij de DA kan hij toch niet veel forceren.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door