Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3378142
Ik ben er mee gestopt omdat ik eerder bang ben voor de weekmakers en verharders in plastic :-\
Door fransbulletje
#3378144
src_esther schreef:Maar Nylabone is toch van plastic? Vind het geen tof idee dat dat door het maag-darmkanaal gaat en dan het plastic in de natuur terecht komt, of ruimen jullie altijd de poep op?
Oliver vreet de stukjes niet op, hoor ze altijd de stofzuiger ingaan als ik het vloerkleed zuig. Zie ook vaak genoeg stukjes liggen, zijn heel klein hoor.
Door zurca
#3378153
Hier vind ik inderdaad ook de stukjes maar er zal best eens iets naar binnen verdwijnen...
Door miik
#3378164
Lizzy schreef:Ik ben er mee gestopt omdat ik eerder bang ben voor de weekmakers en verharders in plastic :-\
Hier liggen afgekloven flintertjes op de bank... geloof niet dat ze veel binnen krijgen... En ehhh als ik me dan bedenk wat Stips aan alternatieven de laatste tijd allemaal bedacht heeft, dan heb ik toch liever dat ze het bij wortelhout/nylabone hout ! (ipv paraplu, deurpost, etc).
Maar ehh Lizzy, mocht je je hout"blokken" willen herplaatsen, dan is er hier wel interesse voor !
Door src_esther
#3378171
zurca schreef:Nylabone is van nylon. En nee ik ruim niet overal de ontlasting op. En ik ga me daar niet druk over maken ook.
Probeer best om te voorkomen dat ik geen troep achterlaat, scheidt plasticafval maar de ontlasting altijd en overal opruimen omdat er mogelijk een flintertje nylon in kan zitten... Neuhh zo'n moraalridder ben ik niet :-[ ;)

Pippa krijgt van de stok koffiehout schrapsels af, dat hoort en geeft niet. Het meest blijft liggen waar ze ligt te knagen. Van dat wortelhout heeft ze wel een paar stukjes af gekregen maar dat waren ook geen scherpe stukjes. Volgens mij is dat wortelhout (anco root) niet meer te koop. Op de websites waar ik het via Google mee kon vinden is het niet meer te bestellen.
Ja, dat is toch plastic? Zover ik weet vallen alle kunstmatige polymeren onder het kopje plastic.
Door zurca
#3378172
src_esther schreef:Ja, dat is toch plastic? Zover ik weet vallen alle kunstmatige polymeren onder het kopje plastic.
En ik zeg nergens dat het geen plasic is, ik geef alleen specifiek aan wat het is...jij vraagt zelf "nylabone is toch van plastic?"
Gebruikersavatar
Door koekje
#3378173
Vraag van niet-hondenmens uit interesse:
Waarom geef je je hond zo'n nepbot ipv iets als een linksdraaiend gelooide leren of rubberen slipper?
Door tt-tjes
#3378175
zurca schreef: Volgens mij is dat wortelhout (anco root) niet meer te koop. Op de websites waar ik het via Google mee kon vinden is het niet meer te bestellen.
Ik heb ze afgelopen weekend nog in mijn handen gehad bij een dsz.
Door zurca
#3378190
koekje schreef:Vraag van niet-hondenmens uit interesse:
Waarom geef je je hond zo'n nepbot ipv iets als een linksdraaiend gelooide leren of rubberen slipper?
Om te voorkomen dat ze juist aan die slipper beginnen :biggrin2: ;)
Pippa heeft er eentje gekregen om in de kauwbehoeften te voorzien. Als de tandjes gewisseld gaan worden knagen honden ook graag ergens op. Dan kan ik wel elke keer een eetbaar bot geven maar dat is dan weegschaaltechnisch weer geen succes ;)

Edit en met zo'n nepbot durf ik haar wel alleen mee thuis te laten, daar komen geen stukken vanaf waar ze in zou kunnen stikken. Echte botjes haal ik weg als ze alleen moet blijven.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3378207
koekje schreef:Vraag van niet-hondenmens uit interesse:
Waarom geef je je hond zo'n nepbot ipv iets als een linksdraaiend gelooide leren of rubberen slipper?
Zoiets bedoel je?
FB_IMG_1559661811269.jpg
FB_IMG_1559661811269.jpg (28.84 KiB) 2138 keer bekeken
FB_IMG_1559661822713.jpg
FB_IMG_1559661822713.jpg (26.03 KiB) 2138 keer bekeken
Tis natuurlijk prijziger en gaat ook niet zo lang mee dan :-\
Gebruikersavatar
Door doranto
#3378213
src_esther schreef:Maar Nylabone is toch van plastic? Vind het geen tof idee dat dat door het maag-darmkanaal gaat en dan het plastic in de natuur terecht komt, of ruimen jullie altijd de poep op?
Om die reden koop ik het dus niet.
Door src_esther
#3378214
Ina schreef:Voor wie nog opzoek was naar knaaghout, hier hebben ze nog 2 soorten
https://www.alsa-nature.nl/alsa-nature-kauwwortel
https://www.alsa-nature.nl/olijfboomhou ... i-dog-bone

Hier vinden de dames helemaal niks aan knaagspul waar ze niet echt van kunnen eten, dus het hout is ondertussen verhuisd en de geweien zijn ook maar gedoneerd aan een dankbare 4-voeter
Dat geldt hier ook. Meneer Ko probeerde het gewei met alle geweld op te eten in plaats van er rustig op te knagen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door