Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3374815
En wat voor een? En bevalt ie?

Het was natuurlijk mooi weer van de week. En buiten 24 graden betekent binnen ook 24 graden. Ik krijg echt vlekken als ik denk aan vorig jaar. Buiten 32 graden, binnen ook 32 graden. We hebben het wel gered hoor, maar nu hebben we er een complexe factor bij. Mijn garnalen. Met temperaturen binnen van 28 plus graden ligt het zooitje dood. Ik zelf kan ook ieder jaar minder goed tegen de warmte. Dus ik denk aan een airco.

En jeetje, wat zijn die dingen (unit buiten en unit binnen) lelijk :-X !

Ik heb me ook laten informeren over een mobiele airco maar die gaat het gewoon niet goed genoeg doen.... En bovendien, hang eens een slang naar buiten, uit een raam, in dit huis ::)

Dus ik ben benieuwd!
Gebruikersavatar
Door sam28
#3374817
Ik zou willen dat ik er eentje had want ook hier vlekken als ik denk aan vorig jaar, met als bijkomende factor dat ik om 21u moet slapen wil ik de volgende dag nog representatief op stage staan. :o ;D

Ik heb even een mobiele airco gehad met zo'n slang. Slang had ik in de afzuig/ventilatiesysteem gestopt. Dat kon volgens de afzuig/ventilatie man. Maar slang wordt warm dus airco doet een poging mijn benauwde huis te koelen en daarnaast nog de hitte van de slang. :-X Geen succes. Daarnaast waren de poezen er bang voor dus heb ik de unit via MP verkocht.
Ik woon helaas in een niet zo fijne woning, anders was ik gaan sparen voor een echte airco. Lelijk of niet.
Door Ingeborg1958
#3374818
Yep wij!! Tweemaal zelfs! Eentje beneden in de serre en eentje boven op de slaapkamer.
Vorige zomer hebben ze zich onmisbaar gemaakt. Wat een genot om de temperatuur binnen in de hand te kunnen houden.
Boven hebben we weken achter elkaar de airco s’nachts op de “sleep” functie laten staan. Precies genoeg zachte koelte om heerlijk te kunnen slapen.
En in de winter kun je ze ook laten verwarmen als je dat wil.
Wij hebben Daikin. Prima merk en ze hebben dit jaar alweer nieuwe ( mooiere) modellen.
Die motoren op het dak.....Tsja mooi is anders maar het stoort ons niet( meer)
092DD181-EAD5-4E8C-A159-48967D9C4259.jpeg
092DD181-EAD5-4E8C-A159-48967D9C4259.jpeg (2.69 MiB) 1774 keer bekeken
A9AB8A5F-6FB8-4BEE-9656-E841BCC1D501.jpeg
A9AB8A5F-6FB8-4BEE-9656-E841BCC1D501.jpeg (2.27 MiB) 1767 keer bekeken
106A5E42-B6B0-477B-8FB4-F81440EC19DB.jpeg
106A5E42-B6B0-477B-8FB4-F81440EC19DB.jpeg (2.18 MiB) 1774 keer bekeken
Doén Lizzy, je zal er van de zomer heel blij mee zijn!!
Laatst gewijzigd door Ingeborg1958 op wo 24 apr 2019, 08:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ingeborg1958
#3374819
De witte pijp naast de airco bevat een electrisch pompje omdat de airco onder de buiten unit hangt. Dan wordt het water naar boven gepompt,waar het vervolgens door de motor wordt verwerkt.
Boven op het dak zie je ook een witte pijp lopen. Die komt van de airco op de slaapkamer. Daar zit geen extra pomp in want daar kan het water gewoon naar beneden.

Aanschaf airco; tussen de 1200 en 1400 euro per stuk, inclusief plaatsing.

Extra energiekosten vorig jaar zomer kwamen op zo’n driehonderd euro. Over de hele zomer!

Nog meer vragen? Ik ben inmiddels redelijk onderlegt. ;)


Ps; dat witte draaisnoer links naast de airco is iets anders. Heeft niks met de airco te maken.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3374822
Wat zou het onderhoud gaan kosten? En moet dat dan elk jaar of eens per x jaren?
Ik vind 1400€ niet bizar veel. Oke, ik heb het niet de komende 2 zomers maar de draaikiepraam offerte kwam op 2400 uit (wat de woningbouw moet ophoesten)
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3374823
We hebben zo'n mobiele , maar dat is puur ff voor de nood. In de straal van dat ding is het lekker maar verder houdt het op met zo'n ding, plus je krijgt er een enorme bak herrie bij.
Onze bedoeling is ook nog eens een split airco te doen, maar dat is nog even doorsparen, onze onder verdieping is open verbinding met bovenste verdieping, dus gok op min. 3 units ::) om het te kunnen halen in ons huis.
Als je echt wilt koelen zul je echt voor die split lelijke dingen moeten gaan, maar eh zo'n mobiele is toch ook niet mooier, plus gaat in de weg plus niet efficiënt, plus werkt alleen lokaal. En van die split zie je toch niks als je binnen zit lekker koel :biggrin2:


En aan vorig jaar wil ik helemaal niet denken meer :-X
Door Ingeborg1958
#3374824
sam28 schreef:Wat zou het onderhoud gaan kosten? En moet dat dan elk jaar of eens per x jaren?
Ik vind 1400€ niet bizar veel. Oke, ik heb het niet de komende 2 zomers maar de draaikiepraam offerte kwam op 2400 uit (wat de woningbouw moet ophoesten)
Onderhoud komt op ongeveer 150 euro per unit. Wij doen het denk ik volgend jaar voor het eerst. Dan hebben ze twee zomers gedraaid. Wij roken niet, dat scheelt veel zuivere lucht in huis.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3374826
Ingeborg1958 schreef:De witte pijp naast de airco bevat een electrisch pompje omdat de airco onder de buiten unit hangt. Dan wordt het water naar boven gepompt,waar het vervolgens door de motor wordt verwerkt.
Boven op het dak zie je ook een witte pijp lopen. Die komt van de airco op de slaapkamer. Daar zit geen extra pomp in want daar kan het water gewoon naar beneden.

Aanschaf airco; tussen de 1200 en 1400 euro per stuk, inclusief plaatsing.

Extra energiekosten vorig jaar zomer kwamen op zo’n driehonderd euro. Over de hele zomer!

Nog meer vragen? Ik ben inmiddels redelijk onderlegt. ;)


Ps; dat witte draaisnoer links naast de airco is iets anders. Heeft niks met de airco te maken.

Maar jij hebt twee single split units staan, waarom geen multisplit?
Door Ingeborg1958
#3374827
Kaio schreef:Maar jij hebt twee single split units staan, waarom geen multisplit?
Omdat we die beneden al een half jaar eerder hadden. Niet goed bij nagedacht. En het alsnog op één unit zetten was te kostbaar. Ach ze staan voor ons uit het zicht,dus we vinden het prima zo.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3374829
Ingeborg1958 schreef:Onderhoud komt op ongeveer 150 euro per unit. Wij doen het denk ik volgend jaar voor het eerst. Dan hebben ze twee zomers gedraaid. Wij roken niet, dat scheelt veel zuivere lucht in huis.
Ohja, dus dat hoeft niet elk jaar? Dat is prettig :)
Door Lizzy
#3374831
Ik vind het "waar te plaatsen?" ook wel een ingewikkelde. Ik bedoel, de binnen unit. In een kleine woonmaker als die van ons stoort het al gauw. Moet zoiets bijna tegen het plafon hangen? Kan het niet op hoogte van een verwarming? (we zouden 1 verwarming weg kunnen halen).
Door Ingeborg1958
#3374832
Lizzy schreef:Ik vind het "waar te plaatsen?" ook wel een ingewikkelde. Ik bedoel, de binnen unit. In een kleine woonmaker als die van ons stoort het al gauw. Moet zoiets bijna tegen het plafon hangen? Kan het niet op hoogte van een verwarming? (we zouden 1 verwarming weg kunnen halen).
Dan kom je op hele andere modellen én hele andere prijzen uit,maar ze zijn er wel.
De gewone uitvoeringen hebben de luchtstroom naar beneden gericht,dus die moeten wel vrij hoog aan je muur of boven een deur hangen.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3374833
Lizzy schreef:Ik vind het "waar te plaatsen?" ook wel een ingewikkelde. Ik bedoel, de binnen unit. In een kleine woonmaker als die van ons stoort het al gauw. Moet zoiets bijna tegen het plafon hangen? Kan het niet op hoogte van een verwarming? (we zouden 1 verwarming weg kunnen halen).
Ik neem aan dat dit zoiets is wat je bedoeld?
http://pm-klima.de/produkt/tosot-invert ... lage-kopie
Die zou je ook onder een vensterbank of zo kunnen plaatsen
Dan is prijs ongeveer gelijk...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door