Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3374532
Aangezien het weer er naar is, slaan hier de barbequekriebels alweer toe. Maar ik sukkel altijd weer om iets te verzinnen voor bij dat vlees.
Ik herinner mij vorig jaar de meest heerlijke receptjes. Had jij niet wat originele kleine gerechtjes, Eelke?

Maar ik vind ze niet terug. :-[
Vandaar dit topic, waar we onze ideetjes kunnen delen.
Dus: shoot!

Lekkere gerechtjes of bereidingen op de BBQ. Of elders bereid maar passend bij barbeque-eten.
Foto's mag. :biggrin2:

Ikzelf zoek vooral inspiratie voor groentengerechtjes of - bijgerechtjes. Om dat eeuwige stuk vlees op de grill eindelijk eens van iets deftigs te vergezellen.
Door El_Kato
#3374537
Op de site van melebest.nl vind je heerlijke dingen! Er zijn vele fora, sites en blogs met heerlijke bbq recepten
Door eelke
#3374584
Nou, niet echt recepten denk ik? Of ja, dat waren vega dingen die ik bedacht had ja. Verder haal ik veel recepten gewoon van internet.

Ik heb een kamado, dus het ligt er ook een beetje aan hoe je bbq'd. Vlees maak ik klaar met een kernthermometer, mijn favo is op dit moment wel bavette. Verder 3-2-1 spareribs (6 uur uur op de bbq), pulled pork, beenham is er ook erg lekker op.

Voor vega had ik vorig jaar hapjes gemaakt, ik moet even denken wat ik waarop had gedaan... gevulde champignons waren een succes, steel eruit, kruidenkaas erin en gerapste kaas erop. Supersimpel, maar lekker.
En halve puntpaprika met spinazie, honing en geitenkaas. En halve minipaprika'tjes met tomaat/pesto/mozzarella mengsel.

En banaan met chocolade en liqor43.

Verder werkt ie ook gewoon als oven, dus bv pizza erop is ook leuk. Voor kindjes makkelijk; pita broodjes als pizza zelf laten beleggen en dan erop afbakken.
Gebruikersavatar
Door koekje
#3374622
Nog niet het seizoen voor, maar over een tijdje weer wel: maiskolven voorkoken en dan grillen op het rooster.
Gemarineerde dikke plakken courgette.
Gepofte piepers.
Door eelke
#3374653
koekje schreef:Nog niet het seizoen voor, maar over een tijdje weer wel: maiskolven voorkoken en dan grillen op het rooster.
Gemarineerde dikke plakken courgette.
Gepofte piepers.
Omdat er nu nog geen mais van het land komt of waarom eigenlijk?

We hebben tegenwoordig ook een Oklahoma smoker (heel groot ding, tikje onhandig eigenlijk wel...). Die hebben we gisteren getest, 4 hamburgertjes erop gerookt. Ook lekker.
Sowieso is al het vlees veel lekkerder als je het niet direct boven de hete kolen legt.

Ik doe ook vaak zo'n allu traytje vol met groente om te grillen. Wat kruiden erover.

Oh en ik heb een keer een pompoensalade gemaakt (met balsamico, pompoenpitten, rucola en vast iets kazigs maar dat weet ik ff niet meer) en toen de pompoen ook eerst op de bbq gegrild met wat rookhout. Was ook lekker!
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3375018
koekje schreef:Nog niet het seizoen voor, maar over een tijdje weer wel: maiskolven voorkoken en dan grillen op het rooster.
Gemarineerde dikke plakken courgette.
Gepofte piepers.
Wat ook erg lekker is, is om de mais te garen op de bbq gewikkeld in aluminiumfolie met klontje boter waardoor ze heerlijk mals en sappig worden.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door