Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door hannabelgje
#3374238
Angelique schreef:
Wat wen grappige leggers. Ik ken ze niet anders dan wit of ordi bruin.
Die blauwe zien we hier best veel. Die zwarte kende ik ook nog niet. Ik vond ze ook wel geinig.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3374242
Die blauwe is een bleu des Landes ?
Die zie je hier idd ook wel eens. Maar toch vnl bruine en Colombia Sussex. Gewoon wit ook niet zo vaak.
Door hannabelgje
#3374247
pearlsofpassion schreef:Die blauwe is een bleu des Landes ?
Die zie je hier idd ook wel eens. Maar toch vnl bruine en Colombia Sussex. Gewoon wit ook niet zo vaak.
Ja een blue des landes inderdaad. Mujn eerste legkip was er ook zo eentje.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3374278
Er lag vanmorgen een verrassing in het legnest.
IMG_20190416_102338.jpg
IMG_20190416_102338.jpg (2.35 MiB) 1944 keer bekeken
OK, het is nog wat klein en erg langgerekt, maar het is er. :yeah:


;D
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3374358
Vandaag weer eentje hoor.
Maar ik ga toch rondkijken voor andere hennetjes. Er moeten zowiezo hennen bij en ik ga eens kijken of een ander ras me bekoort.
Ik vind het toch rijkelijk laat, half april een eerste ei. :P
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3374616
Nou, ik ben vandaag 2 australorp hennen gaan halen. Een blauwe en een zwarte. Heel leuk.
Ik ben er best blij mee. :)

Maar m'n Brahma's niet. :-X
Ze zijn toch een heel stuk groter dan m'n krielen en hun kop komt zelfs hoger dan die van m'n haan. Deze nieuwe kippen zijn ook geen haan gewend, en hebben duidelijk geen zin om hem te respecteren.

Ik kon ze moeilijk de hele dag in de transportbox laten zitten dus heb ik ze even in een apart stukje in de ren gestopt. En ik zal ze vanavond wel even samen op stok zetten en dan zien wat het morgen zegt.
Maar daarstraks was er eentje ontsnapt en werd het al een heus gevecht. :o Met tegen elkaar opvliegen, nekveren opzetten en keihard naar elkaars kop pikken. Ze hebben het zelfs (daarvoor al) door de tralies door geprobeerd. :-\
En tegen 3kg hen is mijn haan van een dikke 1,5 kg natuurlijk niet opgewassen.

Heb ik nu een fout gemaakt met volwassen hennen te nemen? Of moet ik nog niet paniekeren en gewoon eens kijken wat het geeft als ze een nacht samen op stok gezeten hebben?
Ik vrees nu dat de hanen niet gaan accepteren dat de hennen hen niet respecteren en dat de hennen op hun beurt niet accepteren dat die kleine heren hun de les komen spellen en zelfs het hof maken...
Of kan dit nog goed komen?

Ik hoop het zo.
Door src_esther
#3374637
Mijn buren hebben Brahma's (groot) en Zijdehoenders (klein) samen en dat gaat prima. Maar dat waren wel allemaal kuikens toen die samen gezet werden.
De heer is een Zijdehoender. ;D
Verschil in maat ei is enorm.

Ze zijn sowieso van de extreme maten. Grote hond (mastiff-achtige) en kleine hond (maatje jrt). Vlaamse reus konijn. Grote paarden (warmbloed) en pony (sectie A).
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3374639
Als de reactie naar elkaar zo matig was zou ik die 2 nieuwe even een stukje aparte ren geven als ze morgen niet iets normaler doen.
Geen idee of je er fout aan gedaan hebt. Kuikens bijzetten lijkt me wel makkelijker gaan, maar ik heb ook wel eens volwassen brammen bij elkaar gezet en dat ging zonder veerscheuren.
Door Lizzy
#3374644
Ik heb ook meerdere keren volwassen hennen bij elkaar gezet. En wij doen het echt nog volgens de oude stempel. We smeren de oude en nieuwe kippen in met een klein beetje lavendel-olie, we wachten tot het donker is en zetten het hele zooitje bij elkaar op stok. De volgende morgen gaat het eigenlijk altijd al goed.
Door hannabelgje
#3374645
Mijn zijdehoenders zijn zo makkelijk dat ik daar alle hennen wel bij kan zetten. Het is niet dat alles goed bevriend is, maar ze laten elkaar gewoon met rust. Een dreigend geluid is voldoende en daar blijft het ook bij. Als ze elkaar in de veren vliegen dan zou ik de Lizzy methode proberen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3374650
Nou, ik wilde ze gisterenavond samen op stok gaan zetten. Maar toen ik de 2e hen erbij ging zetten, schrok de eerste en viel er terug af. Ale bon, op een paar tellen waren de nieuwe hennen en de hanen er terug af.
Toen heeft de oudste haan hen duidelijk en kordaat op hun plaats gezet, en hadden ze geen praatjes meer.
De jonge haan mag nu bij hen blijven en hen (proberen) treden van de volwassen haan. Die blijft bij 'zijn' hennen en pikt de nieuwe gewoon als die te dicht in de buurt komen. Die hennen reageren nu normaal en blijven vooral bij de jonge haan.
Het is dus erg rustig nu. :D
Super hé ?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door