Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3373976
Is dat op internet verkrijgbaar?
Wat ik nu geef is ook vrij afwisselend hoor. Zeker niet enkel tarwe en mais. Maar ja, het blijft minder goed dan zaden.

Kippen eten van nature wel veel graszaad (en andere pitten en zaden) , en dat leunt wel dicht aan bij graan. Ik val er dus niet overdreven over, maar ik vind ook dat de verhouding met andere voedingsmiddelen een beetje in verhouding moet zijn.

Hoeveel beestjes ze nu vinden in de ren, daar heb ik geen zicht op. Weinig sinds de konijnen het gras weggegeven hebben want kuilen graven ze weinig. Wel iets hoor, maar vooral om te badderen.
Als ik er hele pollen gras (uit de moestuin ::)) in gooi, vinden ze daar nog wel wat in, maar de slakken of rupsen zien ze doorgaans niet eens. ::)
Door Lizzy
#3373998
pearlsofpassion schreef:Is dat op internet verkrijgbaar?
Wat ik nu geef is ook vrij afwisselend hoor. Zeker niet enkel tarwe en mais. Maar ja, het blijft minder goed dan zaden.

Kippen eten van nature wel veel graszaad (en andere pitten en zaden) , en dat leunt wel dicht aan bij graan. Ik val er dus niet overdreven over, maar ik vind ook dat de verhouding met andere voedingsmiddelen een beetje in verhouding moet zijn.

Hoeveel beestjes ze nu vinden in de ren, daar heb ik geen zicht op. Weinig sinds de konijnen het gras weggegeven hebben want kuilen graven ze weinig. Wel iets hoor, maar vooral om te badderen.
Als ik er hele pollen gras (uit de moestuin ::)) in gooi, vinden ze daar nog wel wat in, maar de slakken of rupsen zien ze doorgaans niet eens. ::)
Ja, maar geen idee of ze in BE leveren.

https://webwinkel.bio-ron.com/
Door hannabelgje
#3374086
Ik ga vandaag maar gewoon een bruine legkip halen denk ik. Ik kan verder alleen aan kuikens komen. Ik wil eieren dus dat wordt em niet.


Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3374096
hannabelgje schreef:Ik ga vandaag maar gewoon een bruine legkip halen denk ik. Ik kan verder alleen aan kuikens komen. Ik wil eieren dus dat wordt em niet.


Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Leggen jouw kippen ook nog niet?
Door hannabelgje
#3374105
pearlsofpassion schreef:
Leggen jouw kippen ook nog niet?
Ik heb zijdehoenders. Mijn legkip is afgelopen winter omgevallen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3374124
Ja OK, slechte leggers. Maar die leggen normaal toch ook iets of niet?
Legden er voorheen wel beter, toen de legkip erbij zat? En nu niet? Merk je dat verschil op het leggen van je zijdehoenders?

Das interessant voor mijn vraagstuk. ;)

En gaat dat dan, zo'n legkip erbij? Valt die niet compleet buiten de groep? Hoe gaat de haan daarmee om?
Door hannabelgje
#3374132
Ik haal de eieren van mijn zijdehoenders niet weg. Ik wil kuikens. Er zitten er nu twee te broeden. Ik heb een zwarte en een blauwe legkip gehaald. Die vallen niet echt buiten de groep normaal. Mijn kippen zijn sowieso niet zo plakkerig. Alleen de haan plakt samen met zijn jonge hen die samen met hem gekomen is.
Mijn zijdehoenders (op 1 na) zijn ook al een paar jaar oud en leggen niet super. Ze leggen meestal een paar weken iedere dag, gaan dan broeden en gaan in zomer/najaar dan pas weer verder leggen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3374165
hannabelgje schreef:Ik haal de eieren van mijn zijdehoenders niet weg. Ik wil kuikens. Er zitten er nu twee te broeden. Ik heb een zwarte en een blauwe legkip gehaald. Die vallen niet echt buiten de groep normaal. Mijn kippen zijn sowieso niet zo plakkerig. Alleen de haan plakt samen met zijn jonge hen die samen met hem gekomen is.
Mijn zijdehoenders (op 1 na) zijn ook al een paar jaar oud en leggen niet super. Ze leggen meestal een paar weken iedere dag, gaan dan broeden en gaan in zomer/najaar dan pas weer verder leggen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Ah op die manier.
Maar je merkt dus geen verschil qua leggen bij je zijdehoenders of er nu legkippen bij zitten of niet?

Ik denk toch ook als ik een ander ras bijneem, van er 2 te nemen. Zodat ze tenminste elkaar hebben als het met de Brahma's niet klikt.
Door hannabelgje
#3374167
pearlsofpassion schreef:
Ah op die manier.
Maar je merkt dus geen verschil qua leggen bij je zijdehoenders of er nu legkippen bij zitten of niet?

Ik denk toch ook als ik een ander ras bijneem, van er 2 te nemen. Zodat ze tenminste elkaar hebben als het met de Brahma's niet klikt.
Nee ik merk dat zijdehoenders een redelijk vast legritme hebben. Beginnen januari/februari en worden dan broeds. Blijven lang broeds of krijgen kuikens. Dan eind zomer gaan ze weer leggen meestal en worden dan ook weer broeds.
Deze worden hopelijk helemaal niet broeds.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3374171
hannabelgje schreef:Nee ik merk dat zijdehoenders een redelijk vast legritme hebben. Beginnen januari/februari en worden dan broeds. Blijven lang broeds of krijgen kuikens. Dan eind zomer gaan ze weer leggen meestal en worden dan ook weer broeds.
Deze worden hopelijk helemaal niet broeds.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
OK, thanx.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3374193
Hier trekken de brahma,s ook een eigen pegplan en maakt het niet uit dat er driftiger leggers erbij lopen. Overigens neem ik altijd minstens 2 nieuwe. Praktijk heeft hier wel uitgewezen dat het best goed met elkaar door een deur kan, maar dat het onderaan de streep altijd groepjes blijven. Een kip alleen blijft dan ook een kip alleen.
Door hannabelgje
#3374194
Ik probeer er ook altijd minimaal 2 nieuwe bij te zetten. Hoewel zijdehoenders wel heel makkelijk andere kippen accepteren. Ze lagen gisteravond ook allemaal bij elkaar nieuw en oud.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3374221
hannabelgje schreef:Ik probeer er ook altijd minimaal 2 nieuwe bij te zetten. Hoewel zijdehoenders wel heel makkelijk andere kippen accepteren. Ze lagen gisteravond ook allemaal bij elkaar nieuw en oud.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Das wel heel gemakkelijk ja.
Ik heb al andere taferelen gezien. :o
Fijn dat ze meteen al overeen komen.

Ik ben er nog steeds niet uit.
Ik ga op een keer gewoon een beslissing nemen, denk ik.

Ik zit ook te denken, mijn kippen zijn snelle stokgaanders. Ruim 2 uur voor het donker zitten die al op stok. En dan zien ze de zon niet meer en zitten toch meer in het donker dan buiten. Zou het op de kortere dagen verschil maken of er een raam zit aan de westkant?
Want dan steek ik er gewoon een plexiglazen raampje in.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3374234
hannabelgje schreef:De twee nieuwe dames. Ze blijven netjes bij elkaar lopen. Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Wat wen grappige leggers. Ik ken ze niet anders dan wit of ordi bruin.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door