Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Angelique
#3374886
pearlsofpassion schreef:De bende gisterenavond aan het avondeten.
IMG_20190423_201513.jpg
De konijnen die hier bij woonden zijn nu naar hun eigen plekje verhuisd en dus hoop ik dat het gras goed teruggroeit.
En ik moet dringend de ren eens deftig opruimen. :-[

Kippen met kale poten en gras is niet echt iets wat lekker samengaat :biggrin2:

Ik ben nu wat mee aan het lezen op het kippenforum en omg wat krijg je daar zin van om kippen te gaan houden. :o
Komt ook deels door vrienden die die leuke kleine krieltjes hebben. Die zijn zo leuk om naar te kijken, super tam, en leggen eitjes ter grootte van een kwartelei. Daar wordt ik ook hebberig van.
Nu wil ik wel 100 kippen in tientallen soorten! ::)
En gewoon los in de tuin! :D Meneer zal me al zien komen, ik durf het zelfs niet zeggen. ;D :P

Klinkt ook altijd leuker dan het in werkelijkheid is. Hier zaten de kippen ongeveer de hele dag op het terras. Loop je naar buiten, stap je meteen in de kippenkak ::) Die maken dan echt van je hele tuin een zooitje. Geen zak aan, zeker niet als je ook nog kleine kinderen hebt rondlopen.

Maar euhm, serieus, ik heb eens gerekend en 10 zal hier wel een soort van maximum zijn. En dan mogen ze nog niet te groot zijn. :)

Tien is leuk, dat zijn er al genoeg om te voeren.

Ik heb zo ook geleerd dat mijn zwart wit columbia hen, in werkelijkheid waarschijnlijk een vuil columbia is. Dus niet kleurzuiver. Ofwel een slecht uitgevoerde. :biggrin2:
Niet dat het wat uitmaakt, ik vind ze nog steeds heel mooi, maar ja, dat heeft de fokker wel vergeten vermelden en ik dacht wel dat het zo hoorde. Blijken die zwarte spikkels ertussen dus niet te horen. ::)
Nee die horen niet. Lekker boeien toch. Tenzij je fanatieke tt-fokkers hebt zijn de meeste kippen niet echt kleurzuiver. Mijn colombia heeft lichte zoming, heeft ze vast van haar patrijsmoeder gekregen :biggrin2:
De fokker van mijn wyandotten legde toen wel uit waarom deze dotten uit de fokselectie waren gevallen. Ik werd er toen op gewezen dat sommige zoompjes aan de veertjes niet helemaal strak waren. ::) Ja nee, dan wil je zo'n kip natuurlijk niet :biggrin2: Echt geneuzel in de marge.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3374905
Nee, het boeit mij ook niet. Maar ik dacht wel dat ze kleurzuiver was..
En ik vind het gewoon interessant, die kleurtjes.

Dat van vrij in de tuin was ook niet serieus hoor. :biggrin2:
Door Lizzy
#3374916
Wat een ontzettend leuk groepje PoP! Ja, het zijn ontzettende leuke dieren. Maar om er nou 100 van te hebben...? Hahahaha, best gezellig eigenlijk ;D

Denk wel dat de meeste fokkers juist hun foutjes eruit gooien. Onze Rhodes hadden ook allemaal foutjes. Onze fokker was daar alleen eerlijk over. En ons boeide het niet. Geef je aan dat je zelf verder wilt fokken en dat je dus een zo foutloos mogelijke wilt, zullen ze je daar (hoop ik) wel bij helpen.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3374928
Kleurfoutjes vind ik ook echt niet erg.
Gezondheid, das iets anders.

Mijn jonge haan is ook niet zo goed volgens de hanenrasstandaard. Te veel zoming en te grote kam. Hij is dus ideaal om mooie hennen mee te fokken. Maar vind ik dat belangrijk? Nee.
Neem ik daardoor een andere beslissing of hij mag blijven of niet? Nee.
Maar ik vind het interessante materie en leuk om weten.

En ik vind het idee van wat door elkaar laten lopen en kuikens nemen en dan maar kijken wat eruit komt wel leuk.
Vorig jaar wou ik percé kuikens van Cari. Omdat ze zo leuk is en al zo oud. En ze is de enige die broedt, dus hopelijk doet een dochter dat dan ook.
Maar ja, het werd een haan....
Dus ik denk dat ik dit jaar er maar eieren van iedereen onder leg. Ale, iedereen die wil leggen, want de teller staat nog steeds maar op 3 krieleieren. En die kan je maar 2 weken bewaren als broedei, dus zo komen we niet heel ver... :-X
En enkel een bende brahmalorpen (bekt nog leuk hè. :biggrin2:) heb ik nu ook wel geen zin in.
Desnoods kan ik nog ergens een paar broedeitjes brahma kriel kopen ook natuurlijk.


Edit: ik druk me verkeerd uit. Want ik vind die uitgesproken zoming op de jonge haan net erg mooi. Ik vind de oude ook heel mooi, diep van kleur. Maar wat dan volgens de rasstandaard 'hoort' zal mij eigenlijk gestolen worden.
Maar ik vind het wel leuk te weten hoe kleur vererft.
En dat als ik nu m'n meerzomig patrijs haan op een blauwe australorp hen zet, de helft van de kinders blauw en de helft zwart gaan zijn. Maar of dat dan met zoming en gouden onderkleur zal zijn of niet, dat is afwachten. En dat vind ik wel leuk. :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3374936
Ik vind jouw hanen prachtig van kleur. Verder is er niks zo verrassend als kippenkleurtjes :biggrin2: Ik kocht ooit eens een koekoekhaan omdat deze icm mijn hennen toen ook blauw zou geven. Nah, ik heb veel kleuren eruit gekregen, maar geen halve blauwe. :biggrin2:
De Brahmandotten hier zijn wel goede kippen om te zien, maar vorig jaar heuse bastaard gekweekt in de zin van...ei van legkip en haan is Brahmandot, is dus een echt rommeltje geworden qua kleur en bouw. De haan is beige/geel met bruine vlekjes en de hen is van voren zilvergezoomd (als van de dotten) en halfweg het lijf wordt het zilverpatrijs. ::) Ze legt wel eieren, dat scheelt :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3374942
Angelique schreef:Ik vind jouw hanen prachtig van kleur. Verder is er niks zo verrassend als kippenkleurtjes :biggrin2: Ik kocht ooit eens een koekoekhaan omdat deze icm mijn hennen toen ook blauw zou geven. Nah, ik heb veel kleuren eruit gekregen, maar geen halve blauwe. :biggrin2:
De Brahmandotten hier zijn wel goede kippen om te zien, maar vorig jaar heuse bastaard gekweekt in de zin van...ei van legkip en haan is Brahmandot, is dus een echt rommeltje geworden qua kleur en bouw. De haan is beige/geel met bruine vlekjes en de hen is van voren zilvergezoomd (als van de dotten) en halfweg het lijf wordt het zilverpatrijs. ::) Ze legt wel eieren, dat scheelt :biggrin2:
;D ;D
Heb je van die hen geen foto? :D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3374946
pearlsofpassion schreef:;D ;D
Heb je van die hen geen foto? :D

Nee, maar dat is zo te veranderen natuurlijk :biggrin2: Ik zal zo een foto maken.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3374967
Bijzonder, maar wel heel mooi! :o De staart is ook weer meer zwart dan zilver. ;D

Stoere kip idd, en best wel mooi van bouw en hoofd. Om half legkip te zijn. :)
Is de staart altijd zo warrig, of stond er veel wind?
Prachtig beestje vind ik wel. En dan nog leggen ook, sjonge. :biggrin2:
Door Lizzy
#3374968
Angelique schreef:De onherleidbare kruising :biggrin2: Die zwarte hals vind ik wel stoer :cool:

IMG_7521-2.jpg
Kelere, wat een mooi dier :smitten:
Door src_esther
#3374973
Angelique schreef:De onherleidbare kruising :biggrin2: Die zwarte hals vind ik wel stoer :cool:

IMG_7521-2.jpg
Ik vind haar heel gaaf. Misschien kun je een nieuw ras starten? :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3374974
pearlsofpassion schreef:Bijzonder, maar wel heel mooi! :o De staart is ook weer meer zwart dan zilver. ;D

Stoere kip idd, en best wel mooi van bouw en hoofd. Om half legkip te zijn. :)
Is de staart altijd zo warrig, of stond er veel wind?
Prachtig beestje vind ik wel. En dan nog leggen ook, sjonge. :biggrin2:
Er stond veel wind. Ja, het legt, wel op brahmaniveau, maar he, we klagen niet :biggrin2:

En deze werd als leuk bruin kuiken geboren, het was net een musje :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3374977
src_esther schreef:Ik vind haar heel gaaf. Misschien kun je een nieuw ras starten? :biggrin2:

De leggende brahma :biggrin2:

Maar haar broer is alweer heel wat anders, dus het is echt prijsschiten op deze manier :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Laika
#3375019
Wat een mooi kipje Angelique! En wat heb je veel gras in je ren staan. Hier hebben de dames een maanlandschap gecreeerd ;D
Door hannabelgje
#3375025
Laika schreef:Wat een mooi kipje Angelique! En wat heb je veel gras in je ren staan. Hier hebben de dames een maanlandschap gecreeerd ;D
Angelique heeft geen ren, die heeft een aantal voetbalvelden waar haar kippies op lopen. Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door