Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door eelke
#3374654
Leuke chicks!

Fijn dat er al rust is, dat had hier wel wat langer nodig, maar ik had toen ook geen haan meer.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3374658
Ik had er gisteren al 2. ;D
Ze hadden niet eens toegang tot een legnest.

De eitjes zijn wel niet zo groot. Ik vermoed dat die nog wel een beetje groter gaan worden als de kippen wat ouder worden.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3374659
eelke schreef:Leuke chicks!

Fijn dat er al rust is, dat had hier wel wat langer nodig, maar ik had toen ook geen haan meer.
Het is hier voorheen ook altijd moeilijker verlopen. Maar ik had ook geen haan. De laatste keer was de haan zelf, en die moest toen nog voorbij mijn Sussex hen komen. :P
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3374704
Het gaat nog steeds goed.
De nieuwe hennen worden gepikt, maar dat hoort zo he.. Het is zeker niet overdreven, heb vroeger maandenlang veel erger geweten. En ze trekken er zich weinig van aan. Staat 2 sec later alweer terug daar. :biggrin2:
Maar ze gedragen zich, zelfs al Cari ze pikt en die is verdorie 3 keer kleiner. :cool:

Het zijn me ook aangename dieren! Rustig en vriendelijk. Ze komen fijn kijken als je eraan komt en zijn nieuwsgierig en vol vertrouwen, zonder opdringerig te worden. Ze zijn duidelijk goed opgevoed.
En ze zijn ook erg mooi van kleur. Bouw vind ik nog steeds minder (te rechthoekig :biggrin2: ) , al vind ik de staart wel erg mooi.

Dus ik ben heel blij met hen.
De zwarte noem ik Dora, de blauwe Nora.

Vandaag natuurlijk geen eitjes, dat zal wel een paar dagen zo zijn vermoed ik.
En de jonge haan heeft hen vandaag een paar keer getreden (dat hoor je goed want dan schreeuwen ze de boel bij elkaar ::)) waarvan ik 1 keer gezien heb die vrij goed was. Het komt helemaal goed. :D
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3374705
Ik ging net nog eens een poging wagen om ze bij de anderen op stok te zetten. En waar zitten de dames? Parmantig mee op stok. Tussen de Brahma hennen en haan in. ;D

Alleen de jonge haan slaapt blijkbaar niet op stok. Ik denk dat hij dat niet meer mocht van zijn vader.
Dat zal ik dan binnenkort nog eens proberen stimuleren.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3374740
pearlsofpassion schreef:Slapen die dan ook op de legnesten?
Ze slapen in het hooi. Daar wordt ook wel een ei gelegd, maar is niet hetzelfde als de legnesten. De lijntjes zijn hier dun zeg maar :biggrin2:
Door hannabelgje
#3374741
Er is dit weekend weer een kip omgevallen. Ik ga ook eens kijken naar een leuk ras voor erbij. Ik denk orpington ofzo. Iets groots in elk geval.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3374748
Angelique schreef:Ze slapen in het hooi. Daar wordt ook wel een ei gelegd, maar is niet hetzelfde als de legnesten. De lijntjes zijn hier dun zeg maar :biggrin2:
Ah voila. Op de legnest vind ik dus geen goed idee.

Maar ik weet toch niet of het wel vol te houden is of dat hij binnen een paar weken toch in de pot gaat.
Momenteel maken de twee heren het elkaar erg lastig, laten elkaar niet treden op gelijk wie, dus als het niet snel wat beter gaat, kan de kleine toch niet blijven.
hannabelgje schreef:Er is dit weekend weer een kip omgevallen. Ik ga ook eens kijken naar een leuk ras voor erbij. Ik denk orpington ofzo. Iets groots in elk geval.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
OH wat jammer voor je. Hoe oud was ze?

Maar leuk, Orpingtons.
Goh, ik zou elk sierras wel willen. :D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3374749
pearlsofpassion schreef:Ah voila. Op de legnest vind ik dus geen goed idee.

Maar ik weet toch niet of het wel vol te houden is of dat hij binnen een paar weken toch in de pot gaat.
Momenteel maken de twee heren het elkaar erg lastig, laten elkaar niet treden op gelijk wie, dus als het niet snel wat beter gaat, kan de kleine toch niet blijven.



OH wat jammer voor je. Hoe oud was ze?

Maar leuk, Orpingtons.
Goh, ik zou elk sierras wel willen. :D

Hier is het ook wat onrustiger met de hanen. Zoonlief wil natuurlijk ook wippen en dat mag niet van pa. Dit is echt het voorjaarsgedrag. Heb het eerder gehad dat het echt moord en doodslag was en dat komt dan niet goed.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3374752
Zo was het hier voorheen ook. En dat vond ik niet ideaal, maar wel te doen.
Maar nu heeft zoonlief plots 'eigen hennen', staat bol van de hormonen en voelt zichzelf 'de man' en nu laat hij pa niet meer wippen. Bokst er hem gewoon vanaf. :o
En dan gaat het wel even hard tegen hard natuurlijk. De zoon gaat niet meer lopen zoals voorheen, hij wil nu stoer doen en kijkt terug. Echt vechten is het nog niet, het is wat geduw en gesleur en dreigen, maar er is duidelijk meer spanning tussen hen.
En dan zijn die nieuwe hier nog maar 2 dagen... ::)

Of de pa kruipt op 1 brahma, dan gaat de zoon, onmiddellijk, als een speer, achter de andere aan. En dan is het echt van moeten hebben, dus dan is ie ook een echte rotzak voor de hen in kwestie (die in paniek wegstormt).
Gevolg is dat Pa natuurlijk zijn geliefde ook in de steek laat om zijn andere hen ter hulp te schieten.
Ale enfin, veel kuikens gaan er op deze manier niet van komen, maar de hennen zijn al gehavend. Dat mag toch niet lang zo blijven ze.

De jonge haan is wel bijzonder voor me want m'n eerste kuiken en van m'n allereerste Brahma hennetje (Cari). Maar de vader is zo'n leuk beest en een super haan voor z'n hennen. En dat lijkt de zoon toch niet te zijn (ik weet het, hij krijgt geen serieuze kans, maar hij is ook veel nerveuzer naar mij toe en het lijkt er gewoon minder in te zitten), dus als ik moet kiezen tussen beide is mijn keuze snel gemaakt.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3374809
De bende gisterenavond aan het avondeten.
IMG_20190423_201513.jpg
IMG_20190423_201513.jpg (5.26 MiB) 1750 keer bekeken
De konijnen die hier bij woonden zijn nu naar hun eigen plekje verhuisd en dus hoop ik dat het gras goed teruggroeit.
En ik moet dringend de ren eens deftig opruimen. :-[


Ik ben nu wat mee aan het lezen op het kippenforum en omg wat krijg je daar zin van om kippen te gaan houden. :o
Komt ook deels door vrienden die die leuke kleine krieltjes hebben. Die zijn zo leuk om naar te kijken, super tam, en leggen eitjes ter grootte van een kwartelei. Daar wordt ik ook hebberig van.
Nu wil ik wel 100 kippen in tientallen soorten! ::)
En gewoon los in de tuin! :D Meneer zal me al zien komen, ik durf het zelfs niet zeggen. ;D :P

Maar euhm, serieus, ik heb eens gerekend en 10 zal hier wel een soort van maximum zijn. En dan mogen ze nog niet te groot zijn. :)

Ik heb zo ook geleerd dat mijn zwart wit columbia hen, in werkelijkheid waarschijnlijk een vuil columbia is. Dus niet kleurzuiver. Ofwel een slecht uitgevoerde. :biggrin2:
Niet dat het wat uitmaakt, ik vind ze nog steeds heel mooi, maar ja, dat heeft de fokker wel vergeten vermelden en ik dacht wel dat het zo hoorde. Blijken die zwarte spikkels ertussen dus niet te horen. ::)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door