Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3373596
koekje schreef:Echt niet lullig bedoeld, maar ik denk dat het geen kwaad kan om eens een keer je gehoor te laten testen. Dat wordt met de jaren nu eenmaal minder scherp en minder sterk.
Meneer heeft een gehoorbeschadiging, door zn werk. En die kan dus ook niet horen van welke kant het geluid komt.
Vroeger had ik het niet en wij wonen alweer 25 jaar in Zoetermeer en ik ben slechthorend... heb al 9 jaar hoortoestellen, dus misschien heb je wel een punt :-[
#3373608
Niet in de kramp schieten!! Gewoon blijven rijden, goed in de spiegels en voor je kijken en zeker niet de berm inrijden. Dan bestaat de kans dat je gaat slippen of iets anders en dat de hulpverleners je moeten helpen ipv naar het incident kunnen. Wij (ambu, politie en brandweer) passeren je wel.

Wat tips: maak een extra rondje op de rotonde als je deze nadert of erop rijdt. Bij een verkeerslicht met voorsorteervakken, zie je blauwe lampen naderen van achteren, hou een baan/vak open. En als laatste neem afstand van je voorganger, dan kunnen we je voorbij en terug invoegen als het nodig is.
#3374419
Ik geloof eerlijk gezegd niet dat het mijn gehoor is. Ik heb een uitstekend gehoor en ik hoor dingen die mijn buren (die gerust 20 jaar jonger zijn) niet horen... Van de week kwam er een ambulance in tegenovergestelde richting dus mijn kant op en ik hoorde 'm echt pas toen we elkaar zowat passeerde. Ik ga hier eens bij mijn Zoetermeerse vrienden en kennissen rondvragen want wie weet scheelt het wel per ambulancediensten?
#3374425
koekje schreef:Maar dat heeft een andere naam :P
:biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:

Neehee, dat bedoel ik niehiet :biggrin2: . Zo hebben wij iemand met een warmtepomp in de straat. Ik hoor 'm. De buren niet. Leo ook niet maar die hoort altijd al minder dan ik.
#3374429
Lizzy schreef::biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:

Neehee, dat bedoel ik niehiet :biggrin2: . Zo hebben wij iemand met een warmtepomp in de straat. Ik hoor 'm. De buren niet. Leo ook niet maar die hoort altijd al minder dan ik.
Dat zijn wel lage tonen vaak. Hoge tonen gaan er vaak eerder ‘uit’ dan lage. Ik heb lawaaischade aan mijn oren en hoor fietsbellen slecht en het gepiep vd oven totaal niet - gelukkig waarschuwt Shadow daarvoor door mee te gaan huilen. Maar gebrom hoor ik veel beter dan meneer.
#3374431
Siberienne schreef:Dat zijn wel lage tonen vaak. Hoge tonen gaan er vaak eerder ‘uit’ dan lage. Ik heb lawaaischade aan mijn oren en hoor fietsbellen slecht en het gepiep vd oven totaal niet - gelukkig waarschuwt Shadow daarvoor door mee te gaan huilen. Maar gebrom hoor ik veel beter dan meneer.
Ik hoor hoge tonen ook. Als ze het spoor aan het slijpen zijn een end verderop, ben ik de enige in de straat die wakker ligt ::)
#3374434
Ik hoor de sirenes wel maar heb moeite met lokaliseren waar het geluid nu vandaan komt.
eelke schreef:Hoor je die mollen en kattenverjagers ook nog?
Zo die dingen mogen ze van mij verbieden, die doen echt zeer aan je oren :-X
#3374457
zurca schreef:Ik hoor de sirenes wel maar heb moeite met lokaliseren waar het geluid nu vandaan komt.


Zo die dingen mogen ze van mij verbieden, die doen echt zeer aan je oren :-X
Dit dus.

Maar vandaag was ik in Gouda. Komt er een ambulance aan. En die hoor ik werkelijk prima! :o
#3374562
Lizzy schreef:Ik hoor hoge tonen ook. Als ze het spoor aan het slijpen zijn een end verderop, ben ik de enige in de straat die wakker ligt ::)
Herkenbaar, ik hoor ook nog steeds heel hoge tonen. Dat heb ik dan net zo met geuren, kleuren en licht. Vaak best vermoeiend.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door