Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door TeuntjeT
#3372235
Teun eet kvv, energique en rodi.
Als beloning heb ik gedroogde runderhart van farmfood voor hem. Hij vind het lekker,maar moet er erg lang op kauwen met zn kleine teckelpupbekkie.
Ik overweeg een een knappe brok te kopen,waarmee ik hem belonen kan, en wat hij ook kan eten als hij eens mee is een dagje weg.
Moet een mooi klein brokje zijn en het liefst in kleine zakjes verkrijgbaar. Hoeft geen graanvrij vanwege alle comotie eromheen. Moet ren goede samenstelling hebben zonder rotzooi erin.
Heeft koudgeperst de voorkeur?omdat ik voornamelijk kvv voer?
Kan hier in de buurt prins,biofood,cavom en farmfood krijgen.biofood spreekt mij het meeste aan.
Door eelke
#3372238
Tja, we zijn een rauw forum hé...

Ik zou die runderhart gewoon in stukjes knippen. Gedroogde long is helemaal makkelijk klein te krijgen.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3372246
Lang kauwen is ook een voordeel. Kauwen werkt rustgevend. Het geeft je pup de tijd te verwerken wat hij zojuist heeft geleerd.

Ik vond farmfood brokjes wel handig voor beloningen. Vielen bij onze hond prima naast vers. Maar als je af en toe eens een maaltijd wil vervangen als je weg bent, zou ik dat eerst thuis uitproberen. Zodat je niet onderweg met een hond met buikklachten zit.

Ik zou overigens naar energique en Rodi nog meer merken voeren. Beide zijn niet echt de beste kwaliteit en bij een opgroeiende pup doe je het liefst meer merken afwisselen.
Door Hanny
#3372260
Ik beloon met biofood puppy brokjes en dan niet de geperste. Van geperst krijg ik van die vieze vingers en het verkruimelt in mijn belonings zakje.
Houd ik niet van. Nu ze 1 jaar is belonen we met een andere brokje. Zij tevreden en ik ook. Verder eten ze een net menu.
Ik kan me voorstellen dat het voor een aantal mensen een drama is, een brokje maar wij doen daar niet zo moeilijk over.
Lang kauwen op een stukje gedroogd vlees kan dan wel geruststellend zijn, maar als ik iets aan wil leren, schieten we graag wat op. Hup, nog een en nog een en nog een en brave meid.
Het is maar wat je wilt.

Hanny
Gebruikersavatar
Door TeuntjeT
#3372267
Hanny dat is precies mijn idee. Als het hap slik weg is kan je gewoon lekker door oefenen en af en toe een kwalitatief knappe brok vind ik geen ramp. Als het hoofdvoer maar vers is.
Misschien een zakje biofood proberen.
dank voor de reacties.
Door zurca
#3372268
Hier ook een kleine pup, inmiddels wel iets groter, maar ik loop met katten/kitten brokjes op zak. Zijn kleine brokjes (ff voelen voor je ze koopt ;) ) en het zijn kleine zakjes.
Ik heb ze vanverschillende merken met hoog aandeel vlees. Bijvoorbeeld carnilove en ziwipeak. Beide merken hebben ook hondenvoer, dat is misschien wat voor een dagje weg.
Door miik
#3372270
Wat ik ideaal vind voor die kleine pupjes is kipfilet even koken in water, dan droog deppen... en dan kun je het in hele kleine stukjes knippen. Bewaren in zakjes/porties in de koelkast/vriezer. Omdat het wat nattig is, slikken ze het makkelijk door - kun je snel verder met trainen, ontlasting blijft netjes, en beetje extra spiervlees kan nooit kwaad. Trainen met hart vind ik als nadeel dat t vrij hard is, maar ook dat ze soms wat dunnere ontlasting ervan krijgen !
Door Tanna
#3372273
Onze border terrier pup kreeg vorig jaar stukjes gedroogde lamslong. Gewoon in kleine stukjes geknipt, ging prima.
Laatst gewijzigd door Tanna op za 30 mar 2019, 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#3372279
Ik droog gewoon dunne plakken spiervlees en orgaanvlees en die knip ik in mini stukjes. Gaat prima. Daar hoeft eigenlijk niet op gekauwd te worden. Da's ook hap, slik, weg.
Door MillyMol
#3372282
Of zelf drogen….
Ik krijg regelmatig herten- of reeën spiervlees van een jager. Hij heeft het al voor me gemalen. Ik ontdooi het, doe het in mini ijsblokbakjes, vries het weer even op zodat het er makkelijk uitkomt en hup, de droger in. Ik heb een stuk of 20 van die bakjes en een grote droger. En als het klaar is heb ik een paar duizend hele kleine vierkante beloningssnoepjes. Kan ik weer even vooruit.

Het is maar wat je prettig vindt en of je zelf kunt/wilt drogen of het makkelijker vindt om te kopen.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3372284
Ik heb meestal gedroogde long als beloningssnoepje. Ik snij de long in kleine blokjes (als het nog een klein beetje bevroren is, anders is het net kauwgom) en doe ze daarna in de droger. Ze krimpen nog wel iets, maar niet veel. Je kunt dus redelijk de maat aanhouden die je na het drogen hebben wilt. Voordeel van éérst knippen/snijden en dan pas drogen vind ik dat je dan mooie gladde kruimelvrije snoepjes hebt.
Door Anne in Zweden
#3372288
MillyMol schreef:Of zelf drogen….
Ik krijg regelmatig herten- of reeën spiervlees van een jager. Hij heeft het al voor me gemalen. Ik ontdooi het, doe het in mini ijsblokbakjes, vries het weer even op zodat het er makkelijk uitkomt en hup, de droger in. Ik heb een stuk of 20 van die bakjes en een grote droger. En als het klaar is heb ik een paar duizend hele kleine vierkante beloningssnoepjes. Kan ik weer even vooruit.

Het is maar wat je prettig vindt en of je zelf kunt/wilt drogen of het makkelijker vindt om te kopen.
Heb je een link voor die mini-ijsblokbakjes? Ik heb wel mini's, maar die zijn echt mini, en ik zoek eigenlijk een maatje waarin het vlees iets makkelijker uit te smeren is.
Door Siberienne
#3372289
Ik gebruik gedroogde kipfilet die ik in kleine stukjes knip.

Qua kleine brokjes: Wolfsblut heeft ook hele kleine varianten. Maar bedenk wel; in als je snel veel wil belonen geef je ook best veel kalorien met kleine brokjes.

Voor af en toe weg geef ik Shadow DAEF brokken of blikvoer van Hermanns. Daar zijn ook zakjes van voor kleine hondjes. Of kvv meenemen; rollen kvv blijven best lang bevroren in koelkast / koelbox.
Door MillyMol
#3372293
Anne in Zweden schreef:Heb je een link voor die mini-ijsblokbakjes? Ik heb wel mini's, maar die zijn echt mini, en ik zoek eigenlijk een maatje waarin het vlees iets makkelijker uit te smeren is.
Ze zijn onder andere hier te koop: https://www.ebay.com/bhp/mini-ice-cube-tray

Ik vul ze met een deegschraper en rol er met een metalen deegroller over om ze goed aan te drukken. Anderen gebruiken weer de achterkant van een lepel: kwestie van uitvinden wat het beste werkt.
Gebruikersavatar
Door kira
#3372308
Ik beloon hier kabouter ik heb ook een half uur nodig voor een puppy brokje met worst van de huisdiervoordeelshop. Goed te snijden goed te slikken blijft mooi in tasje en bederft niet snel.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door