Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3371322
Ik werk sinds ruim een jaar op een basisschool. En ik zal jullie niet vervelen met mijn ervaringen rondom de schoonmaak aldaar :-X . Maar behalve dat ik daar nog geen schoonmaker heb rond zien lopen die z'n werk goed doet vind ik dat ouders echt veel meer aandacht moeten besteden aan toilet hygiëne. En scholen ook. Want gatverdamme, wat maken ze er een vieze zooi van die kids :-X :-X :-X. Maar de schoonmaak? De taferelen die ik heb gezien :-X :-X :-X
Gebruikersavatar
Door kiara
#3371327
Spikkelneus schreef:Waar ik werkte moesten mensen dat zelf wassen. Maar lang niet iedereen kon dat nog. En als er dan geen assertieve dochter is, dan gebeurt er dus niks.... Ik heb dat meerdere malen aangekaart bij de organisatie, maar daar werd niks mee gedaan.
Ik weet het dat sommige mensen het niet meer kunnen of denken er niet aan, vaak word de was ook nog gedaan door andere. Ik zie het nu ook nog bijna dagelijks ( ik breng maaltijden rond)
Zo triest soms.
En ook niet iedereen heeft kinderen en dat niet alleen dan moeten ze ook nog in de buurt wonen en ook willen helpen
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3371328
kiara schreef:Ik weet het dat sommige mensen het niet meer kunnen of denken er niet aan, vaak word de was ook nog gedaan door andere. Ik zie het nu ook nog bijna dagelijks ( ik breng maaltijden rond)
Zo triest soms.
En ook niet iedereen heeft kinderen en dat niet alleen dan moeten ze ook nog in de buurt wonen en ook willen helpen

Precies. Ik kan daar zelf ook erg tegenop zien - dat ik ooit oud ben en er geen mens is om me te helpen. Maar om nou alleen om die reden kinderen op de wereld te zetten, dat vond ik dan weer net te ver gaan. We zullen zien, hoe het er met de ouderenzorg voorstaat tegen die tijd ::)
Gebruikersavatar
Door kiara
#3371329
Lizzy schreef:Ik werk sinds ruim een jaar op een basisschool. En ik zal jullie niet vervelen met mijn ervaringen rondom de schoonmaak aldaar :-X . Maar behalve dat ik daar nog geen schoonmaker heb rond zien lopen die z'n werk goed doet vind ik dat ouders echt veel meer aandacht moeten besteden aan toilet hygiëne. En scholen ook. Want gatverdamme, wat maken ze er een vieze zooi van die kids :-X :-X :-X. Maar de schoonmaak? De taferelen die ik heb gezien :-X :-X :-X
Ja daar kan ik mij iets bij voorstellen , en vrees dat op voortgezet onderwijs nog erger is.
Laast ook vriend van mijn zoon te logeren ( 14/15 jaar) hele toilet pot en borstel onder de strond :yucky: :pain:
Dus ja opvoeding schort er dan aan in mijn ogen, moest het wel schoonmaken en uiteraard wc borstel weg gegooid en zelf nog een keer schoongemaakt
Gebruikersavatar
Door kiara
#3371330
Spikkelneus schreef:Precies. Ik kan daar zelf ook erg tegenop zien - dat ik ooit oud ben en er geen mens is om me te helpen. Maar om nou alleen om die reden kinderen op de wereld te zetten, dat vond ik dan weer net te ver gaan. We zullen zien, hoe het er met de ouderenzorg voorstaat tegen die tijd ::)
Hier nog 1 maar we zien wel
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3371341
Lizzy schreef:Ik werk sinds ruim een jaar op een basisschool. En ik zal jullie niet vervelen met mijn ervaringen rondom de schoonmaak aldaar :-X . Maar behalve dat ik daar nog geen schoonmaker heb rond zien lopen die z'n werk goed doet vind ik dat ouders echt veel meer aandacht moeten besteden aan toilet hygiëne. En scholen ook. Want gatverdamme, wat maken ze er een vieze zooi van die kids :-X :-X :-X. Maar de schoonmaak? De taferelen die ik heb gezien :-X :-X :-X
Ik ken wat dat betreft alleen het verhaal van een echtpaar dat schoonmaakte op scholen en welgeteld 15 minuten per klaslokaal kreeg om hem helemaal schoon te maken :-X Ik schrok er erg van toen ik dat hoorde, vind je het vreemd dat het dan niet goed schoon kan zijn.....
Gebruikersavatar
Door kiara
#3371342
dinky89 schreef:Ik ken wat dat betreft alleen het verhaal van een echtpaar dat schoonmaakte op scholen en welgeteld 15 minuten per klaslokaal kreeg om hem helemaal schoon te maken :-X Ik schrok er erg van toen ik dat hoorde, vind je het vreemd dat het dan niet goed schoon kan zijn.....
Is dacht ik ook bij centerparcs , iets meer per huisje maar veel te weinig
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3371344
Bij ons op het werk ook, ik zag de schoonmaakster eerst de wcbril, toen de knop om door te trekken en daarna de deurknop doen. Bbrrrrrr!

Maar aan de andere kant denk ik, ik heb er nog nooit iets van gekregen. Wij hebben flexplekken (te goor voor woorden), de schoonmakers doen dus niet allemaal zoals het hoort en daarbij zijn mensen gewoon VIES. En ik leef nog steeds. Ik ben in de afgelopen 10 jaar niet vaker of erger ziek geweest als voor ik hier werkte. Dus... verstand op nul en gaan met die banaan. En het thuis ergens in het midden houden tussen die vieze schoonmaakster en Lizzy ;D
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3371362
Mijn schoonvader is kok van opleiding en heeft in restaurants gewerkt. Als ik zie wat die soms gebruikt voor de kinderen hun handen of tafel schoon te maken, daar ga ik achter zijn rug nog eens overheen. :-X
Of waar hij de schotelvod allemaal voor gebruikt... :o
Je zou toch verwachten dat in een keuken je hygiëne leert, maar ik heb het idee dat dat net niet het geval is. :-\
Door Lizzy
#3371363
Mijn moeder roept al jaren "als je weet wat er in keukens van restaurants gebeurd ga je er nooit meer eten". Nou is dat natuurlijk niet in alle restaurants het geval maar in veel denk ik wel anders had die Rob Geus niet zo lang met zijn bakkessie op TV geweest :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door kiara
#3371478
Chouka schreef:Ik heb een haren-handschoen besteld. Iemand hier al ervaring mee?
Nee geen ervaring mee maar de gewone huishoud handschoenen voldoen ook prima
Door Siberienne
#3371486
pearlsofpassion schreef:Mijn schoonvader is kok van opleiding en heeft in restaurants gewerkt. Als ik zie wat die soms gebruikt voor de kinderen hun handen of tafel schoon te maken, daar ga ik achter zijn rug nog eens overheen. :-X
Of waar hij de schotelvod allemaal voor gebruikt... :o
Je zou toch verwachten dat in een keuken je hygiëne leert, maar ik heb het idee dat dat net niet het geval is. :-\

Wat een leuk woord, schotelvod! Is dat de vaatdoek?

In de vorige eeuw had je in Drenthe de sch”otteldoek, is ook een gedicht over dat dat zowel voor de billen vd kinderen als de tafel werd gebruikt. Daardoor was het lastig van spoelwormen af te komen in sommige gezinnen :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3371505
Siberienne schreef:Wat een leuk woord, schotelvod! Is dat de vaatdoek?

In de vorige eeuw had je in Drenthe de sch”otteldoek, is ook een gedicht over dat dat zowel voor de billen vd kinderen als de tafel werd gebruikt. Daardoor was het lastig van spoelwormen af te komen in sommige gezinnen :biggrin2:
;D Ja, dat is de doek waarmee je schoonmaakt ja, niet de handdoek. Ik dacht dat vaatdoek keukenhanddoek was? :P Niet dan?
Gebruikersavatar
Door pike
#3371506
pearlsofpassion schreef:;D Ja, dat is de doek waarmee je schoonmaakt ja, niet de handdoek. Ik dacht dat vaatdoek keukenhanddoek was? :P Niet dan?
Ik moest ook even lachen bij het woord schotelvod. Vond het ook een leuk woord. Het lijkt heel erg op "Sjotelsplak". Zo heet een vaatdoekje in het Maastrichts :biggrin2:

Een theedoek (dus een doek om de vaat mee af te drogen ::) ) heet daar: Potdook

Een keukenhanddoek is geen vaatdoek, alhoewel sommige mensen hem daarvoor wel gebruiken :biggrin2: Met een keukenhanddoek droog je (althans in Nederland) je handen af. :)
Laatst gewijzigd door pike op zo 24 mar 2019, 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door