Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3369890
En wat vond je ervan?

Ik heb bijna de hele uitzending gezien en ik heb er niet van kunnen slapen. Buikpijn heb ik ervan :-\ . Ik bewonder Michael Jackson. En ik vond het altijd zo'n schatje! Zo'n lieve zachtaardige man. De laatste jaren ook wel een beetje mal natuurlijk (hoe kun je je zo lelijk laten maken?!). En nu, na deze uitzending....... Is het echt waar? Als het echt waar is....... :-X :-X :-X . Ja, waarom zou het niet waar zijn? Waarom zou het niet gelogen zijn? Is het ranzige TV? Als het niet waar is zeg ik volmondig JA. Maar als het wel waar is.... Ja jeetje, we weten allemaal wel dat slachtoffers van seksueel misbruik meestal niks te bewijzen hebben :-\ . Als het niet waar is, is Michael bij deze voor de zoveelste keer door de modder getrokken :-X . Als het wel waar is, jeetje, wat een zieke man :-X

Belachelijk misschien maar het voelt echt een beetje als een steen op m'n maag. Wat vinden jullie nou?
#3369891
Ik heb 'm niet gezien. Maar weet ondertussen natuurlijk wel waar het over gaat. Geen idee wat ik ervan moet denken. Er zijn wat gecheckte feiten die niet kloppen, waarom nu pas..geen idee hoor, het zou maar zo idd om geld en aandacht kunnen gaan. Mj kan zich niet meer verdedigen, ik heb te doen met zijn kinderen wiens leven als kind van zo,n weirdo...want dat was die natuurlijk wel, al lastig genoeg was, maar dan zoiets er ook nog bij.
Lastige is dat beide kanten niks meer kunnen bewijzen en de aantoonbare feiten in het voordeel van Mj zijn, maar concreet is het simpelweg het ene woord tegen het andere.
#3369894
Ik heb het niet gezien. Heb er vooraf genoeg over gehoord om daar niet 4 uur lang naar te gaan zitten kijken. De geruchten over kindermisbruik zijn daarbij natuurlijk niet nieuw.
Wanneer je alleen al kijkt naar het landgoed Neverland weet je dat je met een bijzonder persoon te maken hebt. Iemand die zelf de onbezorgdheid van een kind zocht. Dat hij kinderen wilde geven wat hij vroeger heeft gemist. Dat hij oprecht zorgzaam wilde zijn voor de kinderen maar misschien ook wel niet het besef heeft gehad dat hij daarbij grenzen over is gegaan.
Zo heb ik de laatste dagen ook wel gehoord dat kinderen op een leeftijd van een jaar of 6/7 dit meemaken en zich op dat moment niet beseffen dat het seksueel en grensoverschrijdend is maar dat pas later beseffen wanneer ze wel over seksualiteit leren en zich er dan voor schamen en er dan ook pas problemen mee krijgen.

Kortom, ik kan er niet zoveel mee en mj is en blijft gewoon een vreemd persoon maar dat is voor mij niet anders geworden. Maar dat komt misschien ook wel omdat ik ben opgegroeid in de tijd dat de berichten over mogelijk misbruik speelden, meer dan zijn muziek.
#3369895
Ja, buikpijn en slecht slapen inderdaad.
Angelique schreef:Ik heb 'm niet gezien. Maar weet ondertussen natuurlijk wel waar het over gaat. Geen idee wat ik ervan moet denken. Er zijn wat gecheckte feiten die niet kloppen, waarom nu pas..geen idee hoor, het zou maar zo idd om geld en aandacht kunnen gaan. Mj kan zich niet meer verdedigen, ik heb te doen met zijn kinderen wiens leven als kind van zo,n weirdo...want dat was die natuurlijk wel, al lastig genoeg was, maar dan zoiets er ook nog bij.
Lastige is dat beide kanten niks meer kunnen bewijzen en de aantoonbare feiten in het voordeel van Mj zijn, maar concreet is het simpelweg het ene woord tegen het andere.
Voor 'waarom nu pas', moet je het zien, ze leggen dat heel goed uit. En daarnaast moet je begrijpen hoe kindermisbruik en de psyche van een kind werkt.

Ik heb het dus gezien en ik geloof het. Maar goed, ik twijfelde eigenlijk sowieso al niet na de allereerste aanklacht die er ooit was. Wat ik vooral verbazend vond en niet begreep was de rol van de ouders. Ook daarin gaf het inzicht.

Het is een geschiedenis met alleen maar verliezers. En hier thuis vinden we dat de hoofdschuldige toch vooral die klootzak van een vader van MJ was...
#3369898
MJ is jaren en jaren geleden ook al in opspraak geweest hierover. Misschien is dat hier ook wel bekend. Ik heb de docu niet gezien omdat het voor mij te heftig gaat zijn. De stukjes die ik gezien heb kwamen erg authentiek over. Ik geloof die mannen. Waarom zouden ze liegen, ze weten dat met dit verhaal ze een enorme bak stront over zich heen gaan krijgen en uitgemaakt gaan worden voor leugenaars en misschien nog wel een rechtszaak krijgen voor smaad oid. Ik vind het enorm dapper van ze.

Ook zag ik in DWDD een stuk hierover met een zedenadvocaat. Zij verwoordde het erg goed en ook dat zij heel erg veel slachtoffers als deze mannen ziet, altijd ontkent, zelfs bij een psycholoog en dan jaren en jaren later toch naar voren komen.

Als slachtoffer vind ik dit heel erg logisch. Ik heb gewacht met aan iemand vertellen tot een van mijn hoofd-daders overleden was. Ook ik ben niet geloofd, soms nog steeds niet als ik er iets over vertel. En dan heb ik maar het minuscule topje van de ijsberg vertelt, maar 2 van de daders benoemd en geen enkele inhoud.

Dit is het fragment van DWDD: https://dewerelddraaitdoor.bnnvara.nl/media/685569

Dit is de uitzending van Oprah:
Laatst gewijzigd door sam28 op za 09 mar 2019, 17:21, 1 keer totaal gewijzigd.
#3369900
src_esther schreef:Ja, buikpijn en slecht slapen inderdaad.


Voor 'waarom nu pas', moet je het zien, ze leggen dat heel goed uit. En daarnaast moet je begrijpen hoe kindermisbruik en de psyche van een kind werkt.

Ik heb het dus gezien en ik geloof het. Maar goed, ik twijfelde eigenlijk sowieso al niet na de allereerste aanklacht die er ooit was. Wat ik vooral verbazend vond en niet begreep was de rol van de ouders. Ook daarin gaf het inzicht.

Het is een geschiedenis met alleen maar verliezers. En hier thuis vinden we dat de hoofdschuldige toch vooral die klootzak van een vader van MJ was...
Buikpijn hier ook Lizzy! Zo verknipt, zo bewust.. en tegelijk zo’n beschadigd persoon.. maar vond de manier zoals het verteld wordt wel duiden op een zeer schadelijke bewuste manier van actie door mj... niet een gevalletje oeps we zijn nu wel heel close sorry.. maar bewuste manieren van steeds stapjes verder.


Eens met Esther, verwoord het hier ook.
Daarnaast geloof ik niet in aandachtzoekerij of geldbelustheid. Dit nieuws naar buiten brengen is voor die mannen zo walgelijk, zo’n boekje open doen, met als gevolg dat ze op dit moment meters aan doodsbedreigingen binnen krijgen van MJ fans.
Laatst gewijzigd door Janie2 op za 09 mar 2019, 17:18, 3 keer totaal gewijzigd.
#3369901
Ik heb met een half oog gekeken. Ik dacht vooral, wie laat nou zijn kind, nacht na nacht, maand in, maand uit, bij een 'vreemde' persoon in bed slapen, zonder reden? Dat is toch ronduit bizar...

Neemt niet weg dat voor mij de enige schuldige, als het inderdaad klopt, MJ is, want niemand anders kan verantwoordelijk zijn voor je eigen daden.

Dat ze er nu mee komen begrijp ik ook. Die jongens waren erg loyaal aan MJ. Ze hielden van hem. Dat is een enorm bizarre spagaat; weten dat was gebeurd is, niet goed is. Maar ondertussen ook nog van iemand houden. Te veel om hem levend te verraden, blijkbaar.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of ze geld voor deze docu hebben gekregen? Als ze slim zijn hebben ze dat geweigerd. Dan is dat argument ook weg.
#3369902
Er moeten ook zoveel mensen om mj hiervan geweten hebben.. op zijn minst vermoedens! Wuifden die dat allemaal weg onder het mom..rond mj zijn is belangrijker of..mj is zo kinds het is vast onschuldig. Walgelijk.
#3369905
Janie2 schreef:Er moeten ook zoveel mensen om mj hiervan geweten hebben.. op zijn minst vermoedens! Wuifden die dat allemaal weg onder het mom..rond mj zijn is belangrijker of..mj is zo kinds het is vast onschuldig. Walgelijk.
Of niet willen geloven dat het waar is, dat kan niet, zoiets gebeurt niet.

Of mee met de grote groep; die en die moeten het dan ook wel gezien hebben, maar zij zeggen niks, dus het zal wel niet kloppen wat ik denk / zie? als niemand iets zegt zeg ik ook maar niks.

Zo veel redenen voor mensen om hun mond te houden, helaas.
#3369907
Ik neig ernaar te concluderen dat het waar is. Er zijn gewoon teveel verhalen over zijn slaapkamerpraktijken met kleine jongetjes naar buiten gekomen. Niet 1 keer, niet 2 keer, maar minimaal 4 keer. Dat is geen toeval meer, geen poging om hem zwart te maken. Er zijn getuigen van momenten dat jongens naakt uit zijn slaapkamer kwamen of naakt rondliepen in de badkamer (werknemers die gehoord zijn tijdens het onderzoek).

Ik verwacht zelfs dat er in de toekomst nog meer slachtoffers naar buiten zullen treden met hun verhaal.
#3369908
Ik heb het niet gezien en wil het ook niet zien.

Het moeilijke met media, is namelijk dat iets heel overtuigend gebracht kan worden. Ik heb na 9/11 programma's gezien waardoor ik spontaan zelf complottheorie gelover kon worden. Om maar een voorbeeldje te noemen.
En ik wil niet onterecht denken dat MJ een gore viespeuk is en ik wil niet onterecht denken dat zijn slachtoffers geen echte slachtoffers zijn. Ik weet het namelijk gewoon niet en ik vind een documentaire niet het juiste middel om hier een mening over te vormen.

Ik vind het bijvoorbeeld ook heel erg wat er bijvoorbeeld rondom Kevin Spacey gebeurd. Niet omdat ik een mening heb over of de beschuldingen wel of niet terecht zijn, maar omdat de hele wereld hem veroordeeld en uitgekotst heeft puur op beschuldigingen. De rechtzaak loopt nu, hij is wat mij betreft pas schuldig als er een uitspraak is. Net als R Kelly, ook al heb ik dat van de allereerste keer dat ik hem ooit op tv heb gezien een enorme griezel gevonden.

En MJ is dood. Tijdens zijn leven is hij elke keer vrijgesproken. Omdat hij beroemd was? Omdat we toen nog geen #metoo hadden en daardoor het klimaat verkeerd was? Omdat iedereen de andere kant op keek? Of omdat hij echt onschuldig was? Ik heb werkelijk waar geen idee.

Mijn hart gaat uit naar elk slachtoffer van seksueel geweld en ik vind dat elke beschuldiging zeer zorgvuldig in de rechtsgang onderzocht moet worden en elk slachtoffer de best mogelijke zorg en hulp hoort te krijgen. Maar ik vind ook dat elke beschuldigde het recht heeft op onafhankelijk onderzoek en onschuldig is tot het tegendeel bewezen is. Want het is vreselijk om misbruikt te zijn en niet geloofd te worden en het is vreselijk om niets gedaan te hebben en niet geloofd te worden. Wat bij dit soort zaken extreem moeilijk is, omdat bewijzen van beide partijden zo moeilijk hard te maken zijn.
#3369910
Ik heb het niet gezien dus of ik ze geloof of niet weet ik niet maar ik sluit het niet uit.

Dat MJ een wonderlijke en voor een volwassen man ongepaste relatie onderhield met kinderen hebben we kunnen zien in de docu/interview van Martin Bashir.
Daarnaast was hij naast een briljant artiest ook een vreemde snuiter die ronduit bizar gedrag vertoonde. Ik herinner me bijv een baby en een balkon

Het grote probleem van MJ was denk ik dat hij MJ was. Beginnend bij zijn eigen jeugd of eigenlijk het ontbreken daarvan en het voor het oog van de wereld je puberteit doormaken en "volwassen" worden. Daarna omgeven door ja-knikkers, profiteurs en star-struck idioten. Waardoor er dus niemand was die hem kon of zou weerhouden/tegenhouden. Tav medicatie is dat zijn dood geworden en hierdoor kon misbruik (als hier sprake van was) jarenlang doorgaan.

Ik vind het vooral erg voor z'n drie kinderen. Zij hebben op veel te jonge leeftijd hun vader moeten verliezen om vervolgens te belanden in een op geldbeluste familie die elkaar de tent uitvechten om wie de voogdij heeft om dan vervolgens nu nog even je vader postuum door het slijk getrokken te zien worden.

Voor de vermeende slachtoffers vind ik het verschrikkelijk, als het klopt wat ze zeggen. Ik vraag me alleen af wat hun overwegingen zijn om hiermee op deze manier naar buiten te komen.

De heksenjacht in de media vind ik stuitend en gericht op kijkcijfers en winstbejag. Maar ook dit is niks nieuws. MJ schreef er in de jaren 80 al een nummer over.
#3369913
pluk schreef:Ik heb het niet gezien dus of ik ze geloof of niet weet ik niet maar ik sluit het niet uit.

Dat MJ een wonderlijke en voor een volwassen man ongepaste relatie onderhield met kinderen hebben we kunnen zien in de docu/interview van Martin Bashir.
Daarnaast was hij naast een briljant artiest ook een vreemde snuiter die ronduit bizar gedrag vertoonde. Ik herinner me bijv een baby en een balkon

Het grote probleem van MJ was denk ik dat hij MJ was. Beginnend bij zijn eigen jeugd of eigenlijk het ontbreken daarvan en het voor het oog van de wereld je puberteit doormaken en "volwassen" worden. Daarna omgeven door ja-knikkers, profiteurs en star-struck idioten. Waardoor er dus niemand was die hem kon of zou weerhouden/tegenhouden. Tav medicatie is dat zijn dood geworden en hierdoor kon misbruik (als hier sprake van was) jarenlang doorgaan.

Ik vind het vooral erg voor z'n drie kinderen. Zij hebben op veel te jonge leeftijd hun vader moeten verliezen om vervolgens te belanden in een op geldbeluste familie die elkaar de tent uitvechten om wie de voogdij heeft om dan vervolgens nu nog even je vader postuum door het slijk getrokken te zien worden.

Voor de vermeende slachtoffers vind ik het verschrikkelijk, als het klopt wat ze zeggen. Ik vraag me alleen af wat hun overwegingen zijn om hiermee op deze manier naar buiten te komen.

De heksenjacht in de media vind ik stuitend en gericht op kijkcijfers en winstbejag. Maar ook dit is niks nieuws. MJ schreef er in de jaren 80 al een nummer over.
Volgens mij hebben de mannen dat duidelijk aangegeven in de documentaire.
#3369916
Dat MJ als mens levens heeft verwoesd, maakt nog niet dat zijn muziek slecht is.
Zoals al eerder aangegeven, ik twijfelde al niet meer. Toch vind ik dat hij van grote betekenis is geweest voor de popmuziek en beluister sommige van zijn nummers met veel plezier.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door