Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Elf
#3368573
Onyx is hier nu 2 maanden en het gaat zo goed! Het is een lieve, rustige en grappige (zie foto ::) )pup. Samen met Floris zijn het 8 poten op 1 buik. Ook met ons oudje Mees kan hij het goed vinden!. Die is trouwens ontzettend opgeknapt na rugproblemen. We gaan nu regelmatig naar een osteopaat die hem met een laser behandelt en hij heeft hierdoor geen pijnstillers meer nodig :D
Bijlagen
IMG_4097.jpg
IMG_4097.jpg (1.65 MiB) 2215 keer bekeken
IMG_4102.jpg
IMG_4102.jpg (1.85 MiB) 2215 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3368580
Wat leuk!

Ik heb hetzelfde met mijn 3 zoontjes. Dus ik kan me er iets bij voorstellen hoe je geniet.
Heerlijk!

Ook super dat Mees zo opgeknapt is. Kan hij nog mee naar de kindjes?
Door Elf
#3368585
Lizzy schreef:Oh heeeeeeeeeeeeerlijk! Genieten joh! Onyx is wel een schatje hoor :smitten:

Wat ontzettend fijn dat het zo goed gaat met Mees :-*
Die laserbehandelingen doen echt wonderen! Ik sprak er over met de dierenarts en hij vertelde me te overwegen om ook zo'n apparaat aan te schaffen. Hij heeft al zo veel goede ervaringen gehoord, ook van collega-dierenartsen! De laser is voor heel veel dingen inzetbaar. Zelfs voor oorontstekingen
Door Elf
#3368586
pearlsofpassion schreef:Wat leuk!

Ik heb hetzelfde met mijn 3 zoontjes. Dus ik kan me er iets bij voorstellen hoe je geniet.
Heerlijk!

Ook super dat Mees zo opgeknapt is. Kan hij nog mee naar de kindjes?
Ik heb hem een half jaar geleden afgemeld voor de Snuffelcolleges. Maar ik overweeg toch hem weer aan te melden omdat het fysiek zo veel beter met hem gaat. Het is de bedoeling dat Onyx het op termijn van hem over gaat nemen. Ik denk dat hij daar uitermate geschikt voor is maar de gedragstesten hiervoor mogen pas afgenomen worden als de hond 1,5 jaar oud is. Dus we hebben nog een jaar ;)
Gebruikersavatar
Door doranto
#3368598
Wat een heerlijk trio :smitten:
Kan me voorstellen dat dat genieten is!
En ja, (h)onyxen zijn heel lief! :biggrin2:
Laatst gewijzigd door doranto op do 21 feb 2019, 07:51, 2 keer totaal gewijzigd.
Door Elf
#3368604
Lizzy schreef:Ik begin ze steeds leuker te vinden trouwens, dit ras :smitten: . Is dit nu maat "standaard"?
Mees is een standaard, Floris een grote medium en bij Onyx moeten we even afwachten hoe hij uitgroeit. Het zijn echt superleuke, lieve en fijne honden. Maar er zit ook heel veel verschil in types. Door de wildgroei in fokkers helaas. Mijn honden (vooral Mees en Onyx) zitten nog het dichtst aan tegen wat ze in de jaren 80 in Australie voor ogen hadden met dit ‘ras in ontwikkeling’... Rustig, intuitief, goed te trainen en enorm gericht op mensen
Door Elf
#3368609
Lizzy schreef:Zitten er in NL helemaal geen goede fokkers? Mees en Onyx heb je geïmporteerd, toch?
Jawel! Alleen fokken de meesten de kleinere maat. Onyx hebben wij uit sentimentele redenen :biggrin2: geimporteerd omdat hij dezelfde vader heeft als onze Doodles had. Die kwam ook uit Australie. Mees en Floris uit Nederland. Alhoewel Mees zn moeder drachtig uit Australie geimporteerd is. En Floris komt ook uit die lijn. Nu ik er zo over nadenk heb ik wel een voorkeur voor de Australische lijnen :D . Overigens is daar de naam veranderd naar Australian Cobberdog ::)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door