Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door hannabelgje
#3368421
Ik mag van mezelf schildpadden gaan houden. Ik heb in het verleden al eens eerder een griekse baby gehad, maar die heeft zijn eerste winterslaap niet overleefd. Nu zijn we een jaar of 10 verder en wil ik het weer gaan proberen.
Zijn er hier schildpadmensen?
Ik denk dat ik weer voor griekjes ga.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3368458
Oh wat leuk!

Een kennis van mij heeft landschildpadden. Die is er heel wijs mee. Ik weet er zelf helaas niets van, maar ik ben wel reuze benieuwd naar foto's van het verblijf en de schildpadden als je ze straks hebt!
Door hannabelgje
#3368536
Ik heb ze gevonden. Al wat ouder van 2011 en braaf langzaam opgegroeid. Ze mogen ook meteen permanent naar buiten. Dit weekend dus aan de bak om een tijdelijk buitenverblijf te maken. Voorlopig zet ik ze in een makkelijke moestuinbak. Ik had verwacht dat ze de eerste jaren binnen moesten blijven.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door pike
#3368559
hannabelgje schreef:Ik heb ze gevonden. Al wat ouder van 2011 en braaf langzaam opgegroeid. Ze mogen ook meteen permanent naar buiten. Dit weekend dus aan de bak om een tijdelijk buitenverblijf te maken. Voorlopig zet ik ze in een makkelijke moestuinbak. Ik had verwacht dat ze de eerste jaren binnen moesten blijven.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Permanent naar buiten? Ik dacht dat ze alleen in de zomer buiten konden :-\ Ze houden toch een winterslaap?
Weet je dat ze gechipt moeten zijn en een paspoort moeten hebben?
Door hannabelgje
#3368563
pike schreef:
Permanent naar buiten? Ik dacht dat ze alleen in de zomer buiten konden :-\ Ze houden toch een winterslaap?
Weet je dat ze gechipt moeten zijn en een paspoort moeten hebben?
Er zijn heel veel kwekers die schildpadden permanent buiten houden. Met een kasje en schuilmogelijkheden gaat dat prima. Zeker als ze wat groter zijn. Winterslaap doen ze dan ook gewoon buiten.
Uiteraard zijn ze met cites en chip.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Laatst gewijzigd door hannabelgje op wo 20 feb 2019, 13:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door hannabelgje
#3368576
koekje schreef:ze kunnen in de winter ook in de groentela. Wel op tijd er weer uithalen en groentela dan niet met groente vullen.
Ja kan ook. Iedere dag even de deur open voor zuurstof.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door