Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3368177
Ik open even een nieuw topic, vind ik wel leuk.
pike schreef:Zou je denken maar het moet wel een hamstertandjesproof transportbakje zijn. En hamsie mag het onderweg ook niet koud krijgen of op de tocht zitten.

Welke hamstersoort wordt het Kaela? Hamstertjes zijn ontzettend leuk :D en slim :cool:
Het wordt een russisch dwerghamstertje. Ik heb contact opgenomen met Stichting Ratjetoe met de vraag wat ze vanuit die operatie in Frankrijk hadden zitten en dat bleek een mama hamster die 8 jonkies had gekregen. Ik krijg een van die jonkies. Het maakte me niet uit wat voor soort hamster het werd, als het er maar eentje was die een goed plekje zocht. Ik hoor vandaag of het een meneer of een mevrouw is.
eelke schreef:Hamsters én stofzuigers zijn wel linke boel samen hoor! :D

Jaaa nu wil ik ook een hamster! Of nee een cavia! Of toch weer konijnen? Aaargh!

Leuk joh, een hamstertje :)
Haha, ja hamsters en stofzuigers zijn geen goede combi.

Ik wil ook wel cavia's. En konijnen. Ik vind alle knagers leuk! Maar onze tuin is niet zo leuk en handig voor buiten-knagers en in huis wordt het weer een veel te grote uitdaging om ze voldoende ruimte en plezier te geven. Dan is een kleiner knagertje toch wel praktischer.
pearlsofpassion schreef:Of gerbils! :biggrin2:
Zo leuk!

Die vind ik leuker dan hamster, want actiever en ondernemender, overdag wakker en groepsdiertjes.
Maar das persoonlijk he. ;)

Veel plezier met je hamstertje, Kaela. Ik ben ook benieuwd welke soort het wordt, en welk hok heb je uitgekozen? :) En welke inrichting?
Zie dat het looprad een voldoende grote diameter heeft hé. Zodat de rug niet gekromd moet worden.
Gerbils zijn ook heel leuk! Wij hebben vroeger een degoe gehad (heel erg, in haar eentje, we wisten niet beter), die was ook super leuk. Zoals gezegd ik vind alle knagers leuk!

Weet je wat ik het ALLER liefste zou willen hebben? Een Capibara. Briljant gewoon, een cavia ter grote van een hond. Maar ja, dat zullen we maar niet doen he ::) In plaats daarvan krijgen we een dwerghamstertje die wat achterblijft in de groei, kleiner zijn ze haast niet te krijgen.

Anyway, ik heb dit hok besteld:

Afbeelding

Volglas, dus bezorgen was wel een dingetje. Of snel met DHL en een dure glasverzekering, of met hun eigen bezorging maar dan kan het drie weken duren. Ik heb maar voor het laatste gekozen. Dit hok leek me leuk voor de hamster en veilig met betrekking tot Otje. Ik ben al lid geworden van een hamsterforum en heb al hele leuke inrichtingen gezien. Maar ik wil eerst de bak hebben om een idee van de ruimte te krijgen. Er komt in ieder geval een zandbadje in, een hele dikke laag bodembedekking, een wiel die stil en groot genoeg moet zijn, huisjes en natuurlijk ladders om op de plateaus te komen.
Door Lizzy
#3368179
Oh leuk! Ik heb als kind meerdere hamstertjes gehad en ik vond ze enig! Ik weet nog dat ze bij mij een veel kleiner hokje hadden. Maar goed, ze mochten er dan ook iedere avond uit en dan liepen ze in mijn kamertje rond. Heel veel plezier met je nieuwe aanwinst!
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3368192
Lizzy schreef:Oh leuk! Ik heb als kind meerdere hamstertjes gehad en ik vond ze enig! Ik weet nog dat ze bij mij een veel kleiner hokje hadden. Maar goed, ze mochten er dan ook iedere avond uit en dan liepen ze in mijn kamertje rond. Heel veel plezier met je nieuwe aanwinst!
Dank je! Loslopen zal ivm Otje niet zomaar kunnen, maar als ie zo tam blijft als ze nu is, mag ie zeker ook regelmatig los. Vroeger bouwde ik hele wc-rolletjes doolhoven, dat werd erg op prijs gesteld door de hamsters. Maar toen had ik inderdaad ook een veel kleiner kooitje. Blij dat er nu veel betere verblijven verkrijgbaar zijn!
eelke schreef:Ister ook al een foto van Hammie? En hoe gaat ie heten?

Ik heb nog geen foto, maar he, dat gaat tzt heus wel goed komen :cool: . Ik ga hem valentijn noemen (ook als het een meisje is). Aanleiding dat meneer namelijk eindelijk het goed vond, was mijn valentijnscadeautje aan hem, die ik savonds terug kreeg met de volgende tekst:
C5EDBC1B-023A-401D-AC91-6CB917459677.jpg
C5EDBC1B-023A-401D-AC91-6CB917459677.jpg (761.17 KiB) 2582 keer bekeken
Bijlagen
B92AE5CD-DF94-4D12-BF8B-5A3F21C80D88.jpg
B92AE5CD-DF94-4D12-BF8B-5A3F21C80D88.jpg (1.31 MiB) 2582 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3368196
Leuk leuk. Ziet er een mooi ruim hok uit. Ideaal voor een hamster.
Ik weet niet of ze ook zo'n sites hebben voor hamsters maar op gerbil.nl kan je vanalles kopen voor inrichting dat natuurlijk ook perfect geschikt is voor een hamster.

Bij mijn gerbilbak was bezorgen ook niet handig, ben hem zelf gaan halen. Ik heb hem uiteindelijk (na veel teleurstellingen inzake geen reactie bij gerbilariummakers) bij een aquariumbouwer besteld, ook met 2 plateaus en het deksel zelf gemaakt. Ik heb ook slotjes ivm de katten. En dat is wel echt nodig ook.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3368197
Leuk een hammie ;)
Ik heb cavia’s , skinny’s in Dalmatiner kleur en peruvian en alpaca in lilac/saffraan /wit
En ook nog 2 ratjes die zijn ook zo lief
Veel plezier ermee
Gebruikersavatar
Door koekje
#3368199
Wat leuk!

Ik heb vroeger, pre-kattentijdperk, ook hamsters gehad, nadat alle muizen de pijp uit waren. Hele leuke diertjes, ik vond ze wel moeilijk (hand)tam te maken dan de kleurmuizen. Ik had goudhamsters.
Hier zouden zowel Ot en Sien als de kinders, een hamster ook heel leuk vinden. Alleen meneer niet, want die vindt dat hij er allergisch voor is. Ik vind het jammer dat ze niet zo lang meegaan.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3368208
pearlsofpassion schreef:Leuk leuk. Ziet er een mooi ruim hok uit. Ideaal voor een hamster.
Ik weet niet of ze ook zo'n sites hebben voor hamsters maar op gerbil.nl kan je vanalles kopen voor inrichting dat natuurlijk ook perfect geschikt is voor een hamster.

Bij mijn gerbilbak was bezorgen ook niet handig, ben hem zelf gaan halen. Ik heb hem uiteindelijk (na veel teleurstellingen inzake geen reactie bij gerbilariummakers) bij een aquariumbouwer besteld, ook met 2 plateaus en het deksel zelf gemaakt. Ik heb ook slotjes ivm de katten. En dat is wel echt nodig ook.
Leuke site, sla ik op! Heb al heel veel sites gezien met allerlei huisjes, tunnels en dingen. En heb net even bij de dierenwinkel gespiekt en die had ook veel leuks. Maar ik wacht even af tot de bak er is en ik een idee heb wat er leuk in zou passen.
Janie2 schreef:Leukkkk!!!
Ga je landscapen voor de mini capibara?
Bak is er uitermate geschikt voor :D
Haha mini-capibara! Ik ga in ieder geval ideeen van landscapen gebruiken. Vind ik erg leuk en geeft blije hamster.
koekje schreef:Wat leuk!

Ik heb vroeger, pre-kattentijdperk, ook hamsters gehad, nadat alle muizen de pijp uit waren. Hele leuke diertjes, ik vond ze wel moeilijk (hand)tam te maken dan de kleurmuizen. Ik had goudhamsters.
Hier zouden zowel Ot en Sien als de kinders, een hamster ook heel leuk vinden. Alleen meneer niet, want die vindt dat hij er allergisch voor is. Ik vind het jammer dat ze niet zo lang meegaan.
Ja het is ook jammer dat ze niet heel oud worden. Maar dat is nou eenmaal zo en als een diertje van ouderdom sterft kan ik daar ook wel vrede mee hebben. Goudhamsters zijn ook leuk!

Ik ga zo aan mijn avonddienst beginnen, kijken of ik de concentratie weer van hamster naar werk kan verplaatsen. Niet best, als ik al zo enthousiast word van een hamster, dat komt niet goed als er weer concrete plannen voor iets blaffends komen :o
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3368224
Leuk, een hamster! :)

Wij zijn begonnen met cavia's, daarna ratjes en daarna een hamster. Gezellig hoor. :) En ja, je kunt je helemaal verliezen in het inrichten van een bak, komt me bekend voor. ;D Succes!
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3368260
Oh Kaela, voor ik het vergeet, ik heb gevonden waar je Mixerama online kan bestellen. Das het beste voer (zonder kunstmatige toevoegingen of kleurstoffen), leunt het dichtst aan bij zelf samengesteld. Maar het is niet overal vlot te verkrijgen.
Ik zoek het straks even voor je op.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3368261
pearlsofpassion schreef:Oh Kaela, voor ik het vergeet, ik heb gevonden waar je Mixerama online kan bestellen. Das het beste voer (zonder kunstmatige toevoegingen of kleurstoffen), leunt het dichtst aan bij zelf samengesteld. Maar het is niet overal vlot te verkrijgen.
Ik zoek het straks even voor je op.
Graag! Wil graag goed eten gaan geven natuurlijk!
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3368270
Het meest voor de hand liggend is natuurlijk bij http://www.mixerama.de zelf. Maar dat is in het Duits te doen en komt een kleine 10 euro verzendkosten bij. De verzendkosten zijn dus al snel hoger dan de prijs van het voer zelf. Maar dat is natuurlijk nog steeds goed betaalbaar. Zo'n klein beestje eet amper iets. :cool:
Daar is de keuze wel erg uitgebreid (alhoewel ik de indruk heb dat het steeds minder wordt) en kan je ook wat extra snackjes scoren.
Ik bestel m'n voer daar en de service is goed.

Je kan het voer ook op sommige dierenwinkelsites uit NL vinden, maar zeker niet overal. En het is geregeld uitverkocht.
Hier https://degooisediersuper.nl/index.php? ... amstervoer
hebben ze voor de syrische dwerghamsters 2 mixerama mixen. Ik heb wel niet gechecked wat de verzendkosten hier zijn. Kan zijn dat het niet goedkoper uitkomt.

Met rondkijken kwam ik deze tegen. http://www.webwinkel-whoopie.nl/epages/ ... erghamster
Ook wel interessant. Ze maken hun eigen mix, zonder brokjes en hebben een paar Mixerama mixjes. Wel niet voor elke soort hamster.
Al de zelfgemaakte mixen lijken wel heel erg op elkaar. En het is het eerste voer dat ik tegenkom met visjes erin. Ik weet niet of ik het zou vertrouwen om enkel dit te voeren. :-\ misschien wel om mee af te wisselen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door