Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Dreetje
#3366478
Net onze koffiemachine weggebracht omdat deze het niet heel goed meer deed.
(Veel te dure Jura van nog geen jaar oud)
De koffiemeneer vroeg ons wat voor bonen we gebruikten, nou van de Hema.
Het blijkt dus dat dit heel slechte bonen zijn, deels verbrand ipv gebrand......
Koffiemachine krijgt een grondige schoonmaakbeurt en wij moeten op zoek naar andere koffiebonen.

Welke koffiebonen zijn een aanrader? en qua prijs ook nog redelijk te doen.
Laatst gewijzigd door Dreetje op do 24 jan 2019, 13:58, 2 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#3366479
Dreetje schreef:Net onze koffiemachine weggebracht omdat deze het niet heel goed meer deed.
(Veel te dure Jura van nog geen jaar oud)
De koffiemeneer vroeg ons wat voor bonen we gebruikten, nou van de Hema.
Het blijkt dus dat dit heel slechte bonen zijn, deels verbrand ipv gebrand......
Koffiemachine krijgt een grondige schoonmaakbeurt en wij moeten op zoek naar andere koffiebonen.

Welke koffiebonen zijn een aanrader? en que prijs ook nog redelijk te doen.
Mag ie duur zijn, ik vind het wel een droommachine, die Jura :smitten:

De beste bonen komen van Simon Levelt, vind ik. Die heeft zoveel soorten, nauwelijks te zeggen welke de beste is omdat het zo persoonlijk is qua smaak. Aangezien Simon Levelt weg is gegaan uit Zoetermeer ( >:( ) en de bonen eigenlijk ook licht boven budget waren zijn wij de bonen van AH gaan gebruiken (Perla Origins). Maar als je het kan betalen, ging ik voor Simon-bonen.
Door Ingeborg1958
#3366486
Ik heb ook Hema bonen, al jaaaren! Nooit problemen mee.
Wij hebben altijd die lichter bruine zakken. Prima bakkie uit onze Siemens machine!
Laatst dronk ik ergens koffie van de Lidl bonen. Ik geloof de crema. Vond ik ook erg lekker!
Door Tibbies
#3366487
Wij hebben ook een Jura machine en wij gebruiken de espressobonen Dark Roast van eigen merk van de Hoogvliet (zijn momenteel in de aanbieding).

Nog nooit problemen mee gehad.
Door Dreetje
#3366488
Ingeborg1958 schreef:Ik heb ook Hema bonen, al jaaaren! Nooit problemen mee.
Wij hebben altijd die lichter bruine zakken. Prima bakkie uit onze Siemens machine!
Laatst dronk ik ergens koffie van de Lidl bonen. Ik geloof de crema. Vond ik ook erg lekker!
Ik las net dat dark roast bonen (die gebruikten wij) vaak vettig zijn en dus erg slecht voor de koffiemachine.
Door - pien -
#3366492
Dreetje schreef:Ik las net dat dark roast bonen (die gebruikten wij) vaak vettig zijn en dus erg slecht voor de koffiemachine.
Ja, dat heb ik ook gelezen ooit. Wij gooien er van alles in alleen houden we nét niet van dark roast, meestal doen we espresso en mild door elkaar, biologisch van de Appie.
We hebben een nieuw koffietentje in het dorp en die hebben ook bioSimonkoffie. Lékker :dribble:
Maar ja, ook een echte espressomachine...en geen 'automaat' zoals de Jura (of is het halfautomaat?).
Onze Jura doet het al 10 jaar of langer en is éen keer voor service weggeweest.
Ik heb nu bio-Simon bonen besteld en ben erg benieuwd hoe dat gaat smaken!
Door fransbulletje
#3366493
Gebruik al jaren de bonen van Simon Levelt de huismelange ( biologisch) voor 3,95 per 250 gram.
In de Jura en nu in de Nivona nooit problemen.
Door src_esther
#3366529
Eerst maar even toegeven, wij zijn wat koffie betreft snobs en vinden vaak ergens anders de koffie goor of maar zozo. We hebben een Rocket R58 (V1) espresso machine en een Mahlkönig maler.
De maler krijgt af en toe een reiniging door er een pond rijst doorheen te gooien. Zonde van de rijst, maar het is een goede reinigingsmethode. Bij een automaat is dat onmogelijk...

Ik koop onze koffiebonen bij Koffiecentrale. We willen per se biologisch, dat beperkt de keuze aanzienlijk. We hebben heel veel getest en uiteindelijk helaas niet bij de goedkoopste maar gelukkig ook niet de allerduurste uitgekomen. Dit is 'm: Vergnano Bio 100% Arabica
Moyee Coffee hebben we uitgeprobeerd maar viel bij ons niet in de smaak, evenals Kikundi Koffee.
Door M@rina
#3366614
Bonen van Simon Levelt zijn inderdaad het lekkerste wat ik ooit gedronken heb. Wij hebben altijd de corázonbonen, heerlijk bakkie, maar inderdaad aan de prijs. De bonen die we in de supermarkt kopen zijn van Lavazza Café Espresso, lekker pittig en krachtig.
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3366618
Wij kochten laatst heerlijke bonen bij de Jumbo Foodmarkt in de Euroborg in Groningen. Ze kwamen hier vandaan: https://www.koffiestation.nl/
Daarna wil je niet anders meer. ;D
Vergelijkbaar met Simon, denk ik? Ben geen koffiekenner.
Wij zetten altijd ouderwets met filter. Ook koffiebonen van de Lidl, de crema. Of biologische van de Aldi uit Dld. Of de plaatselijke Jumbo, biologisch en fair trade. Je proeft zeker verschil. Ik houd helemaal niet van sterk gebrand, ben gewoon een koffie watje. :-[
Maar ook dan zijn er genoeg lekkere bonen te vinden. :)
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#3366621
M@rina schreef:Bonen van Simon Levelt zijn inderdaad het lekkerste wat ik ooit gedronken heb. Wij hebben altijd de corázonbonen, heerlijk bakkie, maar inderdaad aan de prijs. De bonen die we in de supermarkt kopen zijn van Lavazza Café Espresso, lekker pittig en krachtig.
Jaaaa corazon :D
Door Anneloog
#3366623
Lavaza bonen :D die hebben we op mijn werk verschillende ervan want tja served koffie doen wij dus variaties de gewone voor de automaat de iets betere voor de gewone served koffie en de super de luxe voor de espresso/cappuccino. De directe namen van die 3 brandingen weet ik niet maar ik vind ze allemaal lekker .
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door